Poslední komentáře

    No comments.

Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

Dobrý den, dovolali jste se do klientského centra společnosti UPC. Pro přiblblé informace o doporučovaném restartu modemu stiskněte jedničku. Chcete-li nezávazně pokecat s našim arogantním technikem, stiskněte dvojku. Máte-li jakýkoliv jiný problém s funkčností služeb UPC, prosím zavěste. Zase parodie, ano, přiznávám. Nicméně můj druhý zážitek s pracovníky technické podpory pro UPC Internet je spíše tragédií a nic jiného než humorné pojetí si nezaslouží.

Po několika týdnech relativně stabilního připojení, jimž předcházel můj první kontakt s klientským centrem UPC, přišly opět horší časy. Už pár dní před oním dnem D, měl UPC Internet několik, často jen krátkodobých výpadků (v řádu minut) a poté přišel jeden unikátní totální výpadek, trvající celý den. To nefungovalo vůbec nic. Ani Internet ani televize ani nic. Ok, beru, prý sesuv půdy v Hošťálkovicích a dotklo se to nejen mé lokality ale celého města ba i kraje. Další den bylo vše v pořádku, ale bohužel jen jeden den. A vše samozřejmě začalo zcela nevinně, jako vždy. Vše fungovalo, Internet svištěl a najednou, jako by hexnšus dostal, nic. Kouknu na modem, ledky magoří a tak chvíli vyčkávám. Po pár minutách přijdu z cigára a modem vesele poblikává signalizujíce, že je všechno OK. Jenže ouha. Nebylo.

Už stav, kdy jsem nebyl schopen se dostat do webového rozhraní administrace kabelového modemu Motorola byl zarážející. Zkusím tam pinknout (ping na adresu modemu) ale ani ťuk. To bolo vola-aké čudné. Zkontroluju modem a ten stále signalizuje OK stav. Tak fajn, řekl jsem si a vyrval ho ze zdi, znovu zapojil do zásuvky a tím ho resetoval přesně podle instrukcí z klientského centra UPC. Celkem dlouhou chvíli mu to trvalo než proběhly všechny inicializační kroky, jako získání downstream kanálu, upstream kanálu a poté IP adresy skze DHCP. Vše vypadalo dobře, dokonce jsem se již dostal i do onoho webového rozhraní administrace a odsud sledoval průběh inicializace modemu. Jenže jen do chvíle, než modem vše dokončil, zablikal všemi ledkami a považoval vše za vyřízené. Najednou, jako když utne, zase prd, ani webové rozhraní ani ping na modem, nic. To už bolo kurva čudné.

A najednou objevuji informaci (u adaptéru síťové karty) „invalid IP address“ tedy neplatná IP adresa. Šup, skočila tam 0.0.0.0 a můj VoIP router Sipura se samovolně z toho zmatku resetoval (je taky připojený na onen kabelový modem, kvůli internetové telefonii). To už jsem byl dožraný. Opakované restarty modemu nic nového nepřinesly, pokaždé tam skočila neplatná IP adresa přidělená DHCP servem resp. samé nuly a můj VoIP adaptér se pořád, v pravidelných intervalech, restartoval. Až najednou změna, IP adresa se nastavila na (teoreticky) správné hodnoty. Jenže mé problémy stále přetrvávaly. Nejenom, že nefungoval přístup ven tj. do Internetu, ale stále jsem se ani nebyl schopen dostat či dopinkat od sebe (z mého PC) na kabelový modem. A taky proto jsem se rozhodl ještě jednou podstoupit volání na technickou podporu UPC, i když jsem z toho, po minulé zkušenosti, neměl moc radost.

První, co mne překvapilo, bylo to, že už zrušili hlášku o počtu zákazníků, kteří se dovolali před vámi, kterou jsem využil jako hlavní motto mého předchozího článku o UPC podpoře. Prostě nic, teď už se nedozvíte jestli jste 53. nebo přijdete na řadu za pár minut. Sakriš, že by ten článek někdo z UPC četl… No nic, nechme plané kecy, četl nečetl – ale možná by měl, ale nic to na mém problému neřeší. Tak zpátky. Po nezbytném čekání, než automat odkecá své, jsem se dostal k poslechu hudby (lze-li to tak nazvat) signalizující, že jsem v pořadníku. Dám jim deset minut říkám si interně, ale nemělo to ani tak dlouho trvat. Po pár minutách se totiž opět restartoval můj VoIP adaptér (asi zase totálně odrovnaný nulovou IP adresou) a já si rval vlasy, že jsem ho blbec nevypojil a nevolal přímo. Už jen „píp, píp“ a byl jsem slušně a spisovně řečeno v řiti. A můžu volat znovu, kua, že já blb na to nepomyslel. A tak se i stalo, volám znovu a tentokrát je mi nabídnuto: „voláte-li ve stejné záležitost vícekrát, stiskněte jedničku“. Nabídku přijímám a po pár sekundách už zase poslouchám uklidňující hudbu.

A kupodivu to netrvalo moc dlouho a na druhé straně se ozval člen technické podpory. A až v tu chvíli si uvědomuji, že jsem v tom svém rozčilení a rychlosti stále nevypojil onen VoIP adaptér, a že tak můžu zakrátko očekávat jeho restart, a že zase bude všechno tam, kde záda strácí své slušné jméno. Jenže co dělat, vypojit ho za jízdy je blbost, to bych hovor ukončil okamžitě. A tak jsem se rozhodl hrát vabank. Jenže jsem stihnul sotva vylíčit můj problém a pán řekl něco jako „tak otevřete ovláda…“ a adapter se restartoval a hovor byl u konce. Nechtějte být v tu chvíli u mně doma, všude kurvy lítaly – ještě štěstí, že tu nebyly děcka. Konečně tedy odpojuji adaptér a ověřuji aktuální stav, jestli se náhodou už vše nespravilo – nespravilo. Ale k mému údivu najednou zvoní telefon a onen pán z UPC mi volá sám zpátky na moje číslo. Nevěřím vlastním uším. A tak můžeme pokračovat z našem rozhovoru, kde mu popisuju situaci, podobně, jako jsem vám to popsal na začátku článku.

UPC
Pán se jal vše začít ověřovat. Opět ignoruji, že mě má za IT debila a důrazně ho prosím, aby řekl co chce vědět a nedělal mi prvotní představení systému Windows. Vše ověřil a zjistil, že mi byla jejich DHCP serverem IP adresa přidělena a tedy je vše v pořádku. Takže proč to teda nefunguje a proč se ani nemůžu dopinkat na modem, ptám se. Máte zřejmě poškozené ovladače síťové karty, zní imbecilní odpověď. Ne, už je to tu zase, říkám si v duchu, stejně jako minule začíná hledání chyb na straně klienta. Přeinstalujte si ovladač síťové karty, hlásá neustále. A já odpovídám: takže najednou mi jako odejdou ovladače na mém notebooku, stolním počítači i routeru, jo? To už tady jednou bylo a já vám říkám, že tím to prostě není. Není pravděpodobné, že by se tak stalo z ničeho nic a najednou na třech zařízeních. Nechápe, ignoruje a pořád žvaní a dál mele ohranou písničku o ovladačích. Kurva jsem se dožral. Znova mu vše vysvětluju, připomínám minule diskutovaný problém, ale s volem nic nehne. Stále prohlašuje: máte přidělenou IP adresu (nezájem že nefunkční) a z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty. To k ničemu nepovede, říkám, problém je jinde, pomužete mi nebo jste tu jen na okrasu, začínám pěnit. Myslel jsem, že volám na technickou podporu a očekávám, že budu mluvit s někým kompetentním, kdo tomu trochu rozumí. Přestaňte mi odpovídat podle příručky a začněte konečně pracovat. Jako debil: z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty, zní z telefonu. Fajn, tak mi řekněte znovu vaše jméno. Jaromír Šípek. Díky. Není zač. To teda není, odpovídám a zavěšuji.

Takže k čemu nám je technická podpora, klientské centrum, když nejsou schopni a ani ochotní řešit problémy mimo jejich stupidní šablony otázek a odpovědí. Na hovno, klidně si odpovím sám. Dovolat se tam je o nervy a účet za telefon. Od firmy takového rozměru a ambic bych čekal bezplatnou linku a ne normálně zpoplatněné pražské telefonní číslo. Ale abych nebyl zcela neobjektivní (a taky vám tu story dovyprávěl) je i zde vidět, že vše záleží je a jen na lidech. Za asi tak 10 minut jsem nevydžel a volal jsem tam znovu. Ja vím, jsem naivní blázen a magor, ale já to prostě udělal. A udělal jsem dobře, jelikož jsem alespoň neskončil s tím zdrcujícím pocitem bezmoci a s přesvědčením, že klientské centrum UPC tvoří jen ignoranti, kteří nic neumí. Releativně brzo jsem přišel na řadu a vše řešil s jiným pánem. A ten byl evidentně v lepší kondici. Po sérii nezbytných testů sice prohlásil, že neví co dál, že něco takového tu ještě neměli. Ale to přece nevadí! Přiznal barvu, nebál se to říct a nesváděl všechno na nebohého klienta. Naopak, navrhl, že bude kontaktovat pracoviště v blízkosti mé lokality a pokusí se něco zjistit či sjednat nápravu. Nechápal jsem, šok, konečně se něco začne dít. Dokonce deklaroval, že se sám ozve s výsledky šetření na můj mobil.

A světe div se, on se opravdu ozval. Bylo to v době, kdy už mi UPC Internet fungoval, a oznámil mi, že už by mělo být vše funkční. Že byl nějaký problém v datové síti a že vůbec netušil, že by něco takového mohlo nastat a že vše již technici vyřešili. Tleskám, to alespoň vypadá jako technická podpora. Dokonce mi během hovoru prozradil, že nyní už není ani nutno registrovat MAC adresu karty či zařízení za modemem na stránkách UPC, jak bylo nutností donedávna, ale že stačí jen po výměně zařízení (jiná karta, počítač nebo router) restartovat modem. Je to tak, na vlastní kůži ověřeno. Dobrý to člověk.

A světe div se, UPC Internet, jako vždy, začal sám od sebe fungovat po pár hodinách. To fakt nechápu, sakra vždyť jsem ani nepřeinstaloval ten ovladač síťové karty …

Přečtěte si také: Kdo se bojí, nesmí k UPC

476 komentáře(ů) Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

  • Ing.Karel Oplt

    Reklamace Vaší dodávky č.obj.5775851 ze dne 25.8.08 a žádost o její okamžité zrušení dle zákona na ochranu spotřebitele ve lhůtě do 48 hod. Instalací Vašeho přístroje
    CONAX neodborně provedeného nám byl zcela vyřazen z činnosti videorekordér FUNAI/6 heah stereo Hi-Fi/ a dále
    DVD player Philips a p r o t o trváme na napravení věci
    v původní stav – berte toto jako p o k u s o s m í r.
    Žádáme o urychlené řešení zapojení a demontáž a likvidaci
    přístroje CONAX s okamžitou platností.Od této smlouvy okamžitě odstupujeme.
    Ing.Karel Oplt

  • Vrána Radek

    ZADAM O UKONCENI SMLOUVY C.13520260 INTERNET Z DUVODU STEHOVANI MIMO SIT

  • Zadam o ukonceni psani techto kravin na tento web, ktery nema s UPC nic spolecneho z duvodu, ze jsou mimo misu …

  • Dominik Hlavacs

    Dobrý den.Tímto žádám o zrušení smlouvy č.21068550.Důvod jsem odstěhován ode dne 29.08.2008
    Má nynější adresa je Dominik Hlavács
    Zelenky Hajského č.2
    Tel:722149773
    Děkují za rychlé vyřízení.
    s pozdravem Dominik Hlavács.
    130 00 Praha 3 – Žižkov

  • Vyřízeno, ukrajinci dorazí na Vaši adresu ve středu, nejpozději ve čtvrtek … a vyřídí to opravdu rychle …

  • Bártová Alena

    Dostávám vyúčtování za služby, které nemohu využívat, protože jste mi digitální televizi vůbec nepřipojili. Tak bych ráda věděla, jestli mám platit nebo dostanu od vás nové vyúčtování ve kterém bude zohledněno odpojení digitální televize. Moje klientské číslo je 4097014

  • michael

    nejdou mi slovenske programi ani nova cinema

  • Řehořová Hana

    prosím o vysvětlení k vyúčtování : v 4/2008 mi přiznána bal.sleva 389,- Kč.V 5/2008
    již slevu nemám a tím mi narůstá nedoplatek dále jsem si zrušila Cinemax a to od 7/2008 . se slevou 389,- jsem měla platit 979,- Kč a bez Cinemax 384,- 595,- Kč proč platím 1.165,- Kč nerozumím tomu proč se každý něsíc částka mění. č.dok. 90343633

  • angel of death

    Castka se mozna meni,ale tvoje iq je asi porad stejne,0.
    Proboha,tady clovek vidi kolik idiotu zije v nasi zemi a proc potom volby dopadly,tak jak dopadly.Vrana k vrane seda a idiot idiota voli 😀

  • jako

    Tak tohle je nejvtipnější diskuze, jakou jsem v poslední době viděl.

  • Neva

    Ano, s UPC není nikdy nuda. Minulý týden naopak UPC volalo mi a nabízelo lepší setobox s paměťovým diskem. A prý, že zavolají na pobočku blízko mého bydliště, a odtud se mi někdo ozve prý nejpozději do 5 dnů domluvit se, kdy někdo přijde jej nainstalovat. A nic…už jsou v mínusu. Nebo spíš v plusu? Páč už je to víc než 5 dnů.

  • eMenthal

    🙂 Luxusní článek, plně soucítím.

  • Souček

    Mě, když jsem chtěl od nich internet v novém bydlišti tvrdohlavě tvrdili, že tam není, ač ho soused přes chodbu ho má. Něco obdobného bylo v mém původním bydlišti:
    Po novým roce(2002) u nás zazvonil agent kabelovky a sepsal semnou novou smlouvu na televizní kabelovku i tak jsem ji zavřel i na internet.Dohodnul jsem se na termín na internet v lednu na 12:00-15:00. Tak jsem si vzal z práce volno a čekám, až přijedou. Zavolali ve 20:00, že prý internet u nás neběží a že ať to zkusím zavolat v dubnu! Byl jsem dost zklamaný, ale co se dalo dělat.Když bylo 1. dubna, tak jsem tam zavolal a dozvěděl jsem se, že ať si zavolám za rok, že u nás s internetem zatím vůbec nepočítají, a že tam máme starý kabely, který se musí přeložit. Na můj dotaz, jaký kabely u nás tedy v prosinci zakopávali, nebyla schopna paní odpovědět. (Bylo to sice na apríla, ale apríl to nebyl 🙁 ). O to víc jsem se zaradoval, když asi čtrnáct dní poté mě opět kontaktoval jiný pracovník kabelovky, který tvrdil, že jeho kolegyně, měla špatné informace (což ta paní o svém kolegovi tvrdila totéž 🙂 a kdy že ten internet chci zapojit. Samozřejmě jak jinak od 12:00 – 17:00. Tak jsem si vzal z práce opět volno. Když bylo 16:55, tak jsem to nevydržel a zavolal jsem na kabelovku, kdeže ty technici jsou, že už takhle jednou jsem na ně marně čekal. Odpověděli mě na to, že do 17:00 určitě dorazí. Pochopitelně nedorazili. Přijeli asi v 18:30. Z té doby, co u mě strávili, 5 mnut zapojovali elektricky kabelový modem, asi 10 minut sám konfiguroval a následně mě zrušili pevnou IP adresu. což jim zabralo téměř dvě hodiny. :)) Poté se slovy tak už to funguje, vyinkasovali peníze a odjeli.

  • upc_kurva

    To FUP or not to FUP ?
    Apparently yes, it is still FUP (kurva ma rad fupovat)
    Precisely, they are blocking DC++ ports so users cannot download too much. They tried to pull my leg that it’s only temporary, due to some hardware upgrades. Well, this „temporary“ means already 3 months.
    Prominte , ne mluvim cesky ;(

  • Jonák Miroslav

    Dobrý den,mam od vaší společnosti smlouvu o připojení k internetu o rychlosti 10M,ale podle měření dosahuje rychlost internetu jen polovinu rychlosti.Prosím o nápravu z vaší strany,jinak to budu brát jako porušení smlouvy,které by se muselo řešit jinou cestou.Děkuji za kladné vyřízení.Jonák

  • Nebuďte naivní, pane Jonáku, vámi pováděné měření není ani spolehlivé, ani objektivní a tudíž nekompetentně provedeno. Soudě taky dle toho, že své výtky na služby společnosti UPC píšete na tento soukromý web, jež nemá s UPC společného zhola nic …

  • Danca

    Nechapu proc sem lide pisi pozadavky o zmeny na svem uctu. Pokud vim, tak tohle neni stranka spolecnosti upc.
    Ted ke KC. Operatori na klientskem centru jsou taky jenom lidi a nemuzou vedet vsechny informace. A ze je operator trochu zmateny?Kdo by nebyl, kdyby ho s takovym mnozstvim informaci posadili k netrpelivym a nervnim klientum, kteri jsou navic nastvani z dlouheho cekani a chteji vsechno na lusknuti prstu.Je to pak o stesti, jestli vam to zvedne ten, ktery tam sedi uz 10 let nebo ten nervozni vyklepany, co se zaucuje.

  • ladasC

    no je to uplně přesné.já mám navíc zkušenost.stačí zavolat a když se to náhodou podaří,než přijde technik do bytu ,je závada většinou opravena z venku.

  • Milan Krulis

    Dobry den chtel bych se informovat na fakturu kterou jsme obdrzeli za mesic brezen v castce 452 jelikoz jsme platli sipem a k poslednimu unoru nam vas kuryr upc odpojil z duvodu stehovani z Kolina Funkeho 914 do Velkeho Oseka.Od brezna vasich sluzeb nevyuzivame proto nechapu vase vyuctovani dekuji Krulis

  • kutil

    Od půlky ledna, kdy změnili kódování programů přes Conax, s nimo řeším nefukční digitální TV. Je konec dubna a situace je stále stejná – DVR nejde. Je to nedobitná pevnost pěšáků na telefonech, kteří nic neví a někde v hloubi se skrývají deb*lní manageři, kteří nemají ani tolik slušnosti, že by vystoupili z anonimity.

Odpovědět na Zrušit publikování

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>