Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

Dobrý den, dovolali jste se do klientského centra společnosti UPC. Pro přiblblé informace o doporučovaném restartu modemu stiskněte jedničku. Chcete-li nezávazně pokecat s našim arogantním technikem, stiskněte dvojku. Máte-li jakýkoliv jiný problém s funkčností služeb UPC, prosím zavěste. Zase parodie, ano, přiznávám. Nicméně můj druhý zážitek s pracovníky technické podpory pro UPC Internet je spíše tragédií a nic jiného než humorné pojetí si nezaslouží.

Po několika týdnech relativně stabilního připojení, jimž předcházel můj první kontakt s klientským centrem UPC, přišly opět horší časy. Už pár dní před oním dnem D, měl UPC Internet několik, často jen krátkodobých výpadků (v řádu minut) a poté přišel jeden unikátní totální výpadek, trvající celý den. To nefungovalo vůbec nic. Ani Internet ani televize ani nic. Ok, beru, prý sesuv půdy v Hošťálkovicích a dotklo se to nejen mé lokality ale celého města ba i kraje. Další den bylo vše v pořádku, ale bohužel jen jeden den. A vše samozřejmě začalo zcela nevinně, jako vždy. Vše fungovalo, Internet svištěl a najednou, jako by hexnšus dostal, nic. Kouknu na modem, ledky magoří a tak chvíli vyčkávám. Po pár minutách přijdu z cigára a modem vesele poblikává signalizujíce, že je všechno OK. Jenže ouha. Nebylo.

Už stav, kdy jsem nebyl schopen se dostat do webového rozhraní administrace kabelového modemu Motorola byl zarážející. Zkusím tam pinknout (ping na adresu modemu) ale ani ťuk. To bolo vola-aké čudné. Zkontroluju modem a ten stále signalizuje OK stav. Tak fajn, řekl jsem si a vyrval ho ze zdi, znovu zapojil do zásuvky a tím ho resetoval přesně podle instrukcí z klientského centra UPC. Celkem dlouhou chvíli mu to trvalo než proběhly všechny inicializační kroky, jako získání downstream kanálu, upstream kanálu a poté IP adresy skze DHCP. Vše vypadalo dobře, dokonce jsem se již dostal i do onoho webového rozhraní administrace a odsud sledoval průběh inicializace modemu. Jenže jen do chvíle, než modem vše dokončil, zablikal všemi ledkami a považoval vše za vyřízené. Najednou, jako když utne, zase prd, ani webové rozhraní ani ping na modem, nic. To už bolo kurva čudné.

A najednou objevuji informaci (u adaptéru síťové karty) “invalid IP address” tedy neplatná IP adresa. Šup, skočila tam 0.0.0.0 a můj VoIP router Sipura se samovolně z toho zmatku resetoval (je taky připojený na onen kabelový modem, kvůli internetové telefonii). To už jsem byl dožraný. Opakované restarty modemu nic nového nepřinesly, pokaždé tam skočila neplatná IP adresa přidělená DHCP servem resp. samé nuly a můj VoIP adaptér se pořád, v pravidelných intervalech, restartoval. Až najednou změna, IP adresa se nastavila na (teoreticky) správné hodnoty. Jenže mé problémy stále přetrvávaly. Nejenom, že nefungoval přístup ven tj. do Internetu, ale stále jsem se ani nebyl schopen dostat či dopinkat od sebe (z mého PC) na kabelový modem. A taky proto jsem se rozhodl ještě jednou podstoupit volání na technickou podporu UPC, i když jsem z toho, po minulé zkušenosti, neměl moc radost.

První, co mne překvapilo, bylo to, že už zrušili hlášku o počtu zákazníků, kteří se dovolali před vámi, kterou jsem využil jako hlavní motto mého předchozího článku o UPC podpoře. Prostě nic, teď už se nedozvíte jestli jste 53. nebo přijdete na řadu za pár minut. Sakriš, že by ten článek někdo z UPC četl… No nic, nechme plané kecy, četl nečetl – ale možná by měl, ale nic to na mém problému neřeší. Tak zpátky. Po nezbytném čekání, než automat odkecá své, jsem se dostal k poslechu hudby (lze-li to tak nazvat) signalizující, že jsem v pořadníku. Dám jim deset minut říkám si interně, ale nemělo to ani tak dlouho trvat. Po pár minutách se totiž opět restartoval můj VoIP adaptér (asi zase totálně odrovnaný nulovou IP adresou) a já si rval vlasy, že jsem ho blbec nevypojil a nevolal přímo. Už jen “píp, píp” a byl jsem slušně a spisovně řečeno v řiti. A můžu volat znovu, kua, že já blb na to nepomyslel. A tak se i stalo, volám znovu a tentokrát je mi nabídnuto: “voláte-li ve stejné záležitost vícekrát, stiskněte jedničku”. Nabídku přijímám a po pár sekundách už zase poslouchám uklidňující hudbu.

A kupodivu to netrvalo moc dlouho a na druhé straně se ozval člen technické podpory. A až v tu chvíli si uvědomuji, že jsem v tom svém rozčilení a rychlosti stále nevypojil onen VoIP adaptér, a že tak můžu zakrátko očekávat jeho restart, a že zase bude všechno tam, kde záda strácí své slušné jméno. Jenže co dělat, vypojit ho za jízdy je blbost, to bych hovor ukončil okamžitě. A tak jsem se rozhodl hrát vabank. Jenže jsem stihnul sotva vylíčit můj problém a pán řekl něco jako “tak otevřete ovláda…” a adapter se restartoval a hovor byl u konce. Nechtějte být v tu chvíli u mně doma, všude kurvy lítaly – ještě štěstí, že tu nebyly děcka. Konečně tedy odpojuji adaptér a ověřuji aktuální stav, jestli se náhodou už vše nespravilo – nespravilo. Ale k mému údivu najednou zvoní telefon a onen pán z UPC mi volá sám zpátky na moje číslo. Nevěřím vlastním uším. A tak můžeme pokračovat z našem rozhovoru, kde mu popisuju situaci, podobně, jako jsem vám to popsal na začátku článku.

UPC
Pán se jal vše začít ověřovat. Opět ignoruji, že mě má za IT debila a důrazně ho prosím, aby řekl co chce vědět a nedělal mi prvotní představení systému Windows. Vše ověřil a zjistil, že mi byla jejich DHCP serverem IP adresa přidělena a tedy je vše v pořádku. Takže proč to teda nefunguje a proč se ani nemůžu dopinkat na modem, ptám se. Máte zřejmě poškozené ovladače síťové karty, zní imbecilní odpověď. Ne, už je to tu zase, říkám si v duchu, stejně jako minule začíná hledání chyb na straně klienta. Přeinstalujte si ovladač síťové karty, hlásá neustále. A já odpovídám: takže najednou mi jako odejdou ovladače na mém notebooku, stolním počítači i routeru, jo? To už tady jednou bylo a já vám říkám, že tím to prostě není. Není pravděpodobné, že by se tak stalo z ničeho nic a najednou na třech zařízeních. Nechápe, ignoruje a pořád žvaní a dál mele ohranou písničku o ovladačích. Kurva jsem se dožral. Znova mu vše vysvětluju, připomínám minule diskutovaný problém, ale s volem nic nehne. Stále prohlašuje: máte přidělenou IP adresu (nezájem že nefunkční) a z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty. To k ničemu nepovede, říkám, problém je jinde, pomužete mi nebo jste tu jen na okrasu, začínám pěnit. Myslel jsem, že volám na technickou podporu a očekávám, že budu mluvit s někým kompetentním, kdo tomu trochu rozumí. Přestaňte mi odpovídat podle příručky a začněte konečně pracovat. Jako debil: z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty, zní z telefonu. Fajn, tak mi řekněte znovu vaše jméno. Jaromír Šípek. Díky. Není zač. To teda není, odpovídám a zavěšuji.

Takže k čemu nám je technická podpora, klientské centrum, když nejsou schopni a ani ochotní řešit problémy mimo jejich stupidní šablony otázek a odpovědí. Na hovno, klidně si odpovím sám. Dovolat se tam je o nervy a účet za telefon. Od firmy takového rozměru a ambic bych čekal bezplatnou linku a ne normálně zpoplatněné pražské telefonní číslo. Ale abych nebyl zcela neobjektivní (a taky vám tu story dovyprávěl) je i zde vidět, že vše záleží je a jen na lidech. Za asi tak 10 minut jsem nevydžel a volal jsem tam znovu. Ja vím, jsem naivní blázen a magor, ale já to prostě udělal. A udělal jsem dobře, jelikož jsem alespoň neskončil s tím zdrcujícím pocitem bezmoci a s přesvědčením, že klientské centrum UPC tvoří jen ignoranti, kteří nic neumí. Releativně brzo jsem přišel na řadu a vše řešil s jiným pánem. A ten byl evidentně v lepší kondici. Po sérii nezbytných testů sice prohlásil, že neví co dál, že něco takového tu ještě neměli. Ale to přece nevadí! Přiznal barvu, nebál se to říct a nesváděl všechno na nebohého klienta. Naopak, navrhl, že bude kontaktovat pracoviště v blízkosti mé lokality a pokusí se něco zjistit či sjednat nápravu. Nechápal jsem, šok, konečně se něco začne dít. Dokonce deklaroval, že se sám ozve s výsledky šetření na můj mobil.

A světe div se, on se opravdu ozval. Bylo to v době, kdy už mi UPC Internet fungoval, a oznámil mi, že už by mělo být vše funkční. Že byl nějaký problém v datové síti a že vůbec netušil, že by něco takového mohlo nastat a že vše již technici vyřešili. Tleskám, to alespoň vypadá jako technická podpora. Dokonce mi během hovoru prozradil, že nyní už není ani nutno registrovat MAC adresu karty či zařízení za modemem na stránkách UPC, jak bylo nutností donedávna, ale že stačí jen po výměně zařízení (jiná karta, počítač nebo router) restartovat modem. Je to tak, na vlastní kůži ověřeno. Dobrý to člověk.

A světe div se, UPC Internet, jako vždy, začal sám od sebe fungovat po pár hodinách. To fakt nechápu, sakra vždyť jsem ani nepřeinstaloval ten ovladač síťové karty …

Přečtěte si také: Kdo se bojí, nesmí k UPC

474 komentářů Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

  • upc

    bohuzel toto nekompromisne kontroluji

  • Alena Pávková

    Nemohu se dostat na kontaktní formulář a mám výtky k účtování za internet. Postupovala jsem dle návodu, ale nedostala jsem se tam. S Vámi je opravdu těžké domlouvání. Po telefonu nejste schopni ani udělat si pořadí, ale prostě vypnete, to je také krajně neslušné. Udělejte něco s Vaším formulářem a telefonem. Zdraví Pávková mám č. smlouvy 6839605.

  • Eliška Adamcová

    Nemohu se dostat na kontaktní formulář.Chci zrušit připojení internetu a nevim jak do toho,poradí mi někdo?Mé číslo je 40074353 díky Adamcová

  • Neva

    Chtěla jsem zkusit podívat se na klientský formulář a když jsem klikla na stránkách UPC na Internet, tak mě to vyhodilo úplně ze sítě. No ti jsou teda fajni, fakt, Hujere, tuž zrob s tym už cosyk!!! – hahaha…

  • Mi to jde naprosto normálně.
    Kontaktní formulář se otevírá v novém “vyskakovacím” okně a proto je nutno mít povolena tzv. “popup window” neboli vyskakovací okna.
    V případě problémů je dobré zkusit jiný prohlížeč např. Opera místo FF atd.

  • Ladislav Talpa

    Ladislav talpa, Rímov 103, kl.č.8957770.Dne 22.2.2008 jsem podepsal a odeslal novou smlouvu(za UPC podepsán JUDr Kacovský)na poplatek cca 350,-měsíčně, při poplatku za březen mám platit 518,-.Nerozimím tomu, proč mám platit jinou částku!!! S pozdravem L. Talpa. Mob. tel. 728 678 850.

  • Spojka

    Protože mi veškerý spam – a jsou toho desítky denně – chodí na starou adresu ….@chello.cz, rozhodl jsem se po konzultaci s technickou podporou UPC tuto adresu zrušit. Asi deset minut po odeslání kontaktního formuláře s tímto požadavkem mi volal technik UPC, ověřil si, že požadavek skutečné pochází ode mně a adresu zrušil. Pravil ovšem, že spolu s ní musí zrušit i adresu ….@upcmail.cz, kterou potom znovu aktivuje. První krok se povedl, s opětovnou aktivací to ale bylo horší. Po několika pokusech mi sdělil, že mu “to” odmítlo přístup a že si mám novou adresu sám aktivovat na stránkách registrace. Tam je ale na kartě e-mail lakonické sdělení, že k účtu není vytvořena mailová schránka. Další kontaktní formulář, oznamující UPC momentální stav věci, je už dva dny bez odezvy.

  • No jo, to je jim podobné. To je prostě naše skvělé UPC …

  • Neva

    Nevím, jestli se i o divných mejlech o spořitelně psalo tady, tak se chci zeptat, dostali jste někdo něco podobného?
    Musím ovšem přiznat, že oslovení “Drahousek…” mě potěšilo, jen doufám, že mi z lásky někdo nečmajzne almužničku z kontíčka.

    Drahousek Zakaznik,
    Ceska Sporitelna docasny prerusit tvuj ucet.
    Duvod : Karta Cislo nedostatek. ….
    (editovano)

  • Alena Kubalová

    Televizní vysílání je doprovázeno značným šumem, některé programy nejsou v provozu vůbec.Není mi známo číslo smlouvy, neboť tato byla převzata z Intervcable.č. ,kterým je itentifikována má platba na inkasním lístku je 907168.Prosím o urychlené odstranění závady, v případě, že evidujete dluh o čemž si nejsem vědoma , sdělte neprodleně bližší údaje a kam mám operativně provést úhradu.Kubalová

  • zarathustra

    Koupili jste kabelovou televizi karviná a podvedli zákazníky. Jen tak dál cukrouši.Sejdeme se u soudu máte velice hloupé právníky.reformátor Zarathustra

  • Gábina Ch.

    Dobrý den, řeším takový problém. Měla jsem do 31.3. 2008 stanici Óčko. Teď jí mám sice také, ale jaksi nejde. To znamená, že jí mám v nabídce, ale nejde obraz ani zvuk. Co s tím? Chci tuto stanici ZPĚT

  • Stačí použít vyhledávač a nebo se podívat přímo na stránky UPC televize a vše se dozvíte Gábino.
    Jestli si to dobře pamatuju, tak Ocko bylo vyřazeno z analogové nabídky a je již pouze v digitální. Takže jediný způsob jak ji “mít zpět” je přejít na dražší digi-nabídku, co pokud nemusíte nedoporučuju. Ale je to vlastně každého věc.

  • Otakar Deyl

    mám od UPC: TV,tel a internet moje klientské číslo je 1557579_1554 bydlím 616 00 Brno, Vychodilova 11 a prosím o zprávu na jakých vlnových rozsazích mohu nově přijímat vámi kabelem přenášené rozhlasové stanice. Děkuji Deyl

  • Ha, ha, ha a teď už víme kde bydlíš a přijdeme ti vykrást byt a znásilnit manželku …

  • ZELENÝ PETR

    zajímalo by mě – proč už delší dobu není dostupný EUROSPORT 2 ????

  • Milan

    Včera (5.5.) mi přestal jít internet i kabelovka (UPC), přišel mi zároveň dopis ve kterém se píše že budou něco přepojovat v rámci zkvalitnění a že občas může nastat krátkodobý výpadek bla bla… Když výpadek trval 3 hodiny, už se mi to nezdálo a zavolal jsem na zákaznický servis… všichni operátoři jsou plně vytíženi… dovolal jsem se až o půl deváté večer, tak jsem “stiskl jedničku” a nahlásil poruchu internetu. “Ale vám nejde ani televize ? To musíte volat na poruchy televize a ne nám. Tam už stejně nikdo není, zavolejte jim zítra ráno…”. Tak volám dnes (6.5.) ráno… dovolám se, nahlásím poruchu, říkám si, OK, vyřeší se to… “No ale já tam teď nikoho nemám… technik může přijít až 12.5… mám ho tam napsat ?” padám do mdlob. “Máte ještě nějaký dotaz nebo přání ?”… ne to opravdu nemám.
    V dobách Karnevalu jsem měl servis ještě týž den kdy jsem poruchu nahlásil.

  • Ivana

    od 21.2.2008 mám od Vás internet, do dnešního dne mi nepřišlo vyúčtování, kde je chyba?

  • No, ode mne určitě Internetovéé připojení nemáte a chyba tak bude v tom, že kontaktujete nesprávné osoby. Obraťte se klientské centrum UPC, buď skrze Internet a nebo telefonicky, číslo máte určitě uvedeno na smlouvě.

  • lubomír

    poraďte kde najdu upc kontakt (formulař na stížnosti)mám pocit,že si ze mě dělejí srandu o platbách i o odvedené praci jako k zákazníkovy. Děkuji L

Odpovědět na Zrušit publikování

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>