Po několika týdnech relativně stabilního připojení, jimž předcházel můj první kontakt s klientským centrem UPC, přišly opět horší časy. Už pár dní před oním dnem D, měl UPC Internet několik, často jen krátkodobých výpadků (v řádu minut) a poté přišel jeden unikátní totální výpadek, trvající celý den. To nefungovalo vůbec nic. Ani Internet ani televize ani nic. Ok, beru, prý sesuv půdy v Hošťálkovicích a dotklo se to nejen mé lokality ale celého města ba i kraje. Další den bylo vše v pořádku, ale bohužel jen jeden den. A vše samozřejmě začalo zcela nevinně, jako vždy. Vše fungovalo, Internet svištěl a najednou, jako by hexnšus dostal, nic. Kouknu na modem, ledky magoří a tak chvíli vyčkávám. Po pár minutách přijdu z cigára a modem vesele poblikává signalizujíce, že je všechno OK. Jenže ouha. Nebylo.
Už stav, kdy jsem nebyl schopen se dostat do webového rozhraní administrace kabelového modemu Motorola byl zarážející. Zkusím tam pinknout (ping na adresu modemu) ale ani ťuk. To bolo vola-aké čudné. Zkontroluju modem a ten stále signalizuje OK stav. Tak fajn, řekl jsem si a vyrval ho ze zdi, znovu zapojil do zásuvky a tím ho resetoval přesně podle instrukcí z klientského centra UPC. Celkem dlouhou chvíli mu to trvalo než proběhly všechny inicializační kroky, jako získání downstream kanálu, upstream kanálu a poté IP adresy skze DHCP. Vše vypadalo dobře, dokonce jsem se již dostal i do onoho webového rozhraní administrace a odsud sledoval průběh inicializace modemu. Jenže jen do chvíle, než modem vše dokončil, zablikal všemi ledkami a považoval vše za vyřízené. Najednou, jako když utne, zase prd, ani webové rozhraní ani ping na modem, nic. To už bolo kurva čudné.
A najednou objevuji informaci (u adaptéru síťové karty) „invalid IP address“ tedy neplatná IP adresa. Šup, skočila tam 0.0.0.0 a můj VoIP router Sipura se samovolně z toho zmatku resetoval (je taky připojený na onen kabelový modem, kvůli internetové telefonii). To už jsem byl dožraný. Opakované restarty modemu nic nového nepřinesly, pokaždé tam skočila neplatná IP adresa přidělená DHCP servem resp. samé nuly a můj VoIP adaptér se pořád, v pravidelných intervalech, restartoval. Až najednou změna, IP adresa se nastavila na (teoreticky) správné hodnoty. Jenže mé problémy stále přetrvávaly. Nejenom, že nefungoval přístup ven tj. do Internetu, ale stále jsem se ani nebyl schopen dostat či dopinkat od sebe (z mého PC) na kabelový modem. A taky proto jsem se rozhodl ještě jednou podstoupit volání na technickou podporu UPC, i když jsem z toho, po minulé zkušenosti, neměl moc radost.
První, co mne překvapilo, bylo to, že už zrušili hlášku o počtu zákazníků, kteří se dovolali před vámi, kterou jsem využil jako hlavní motto mého předchozího článku o UPC podpoře. Prostě nic, teď už se nedozvíte jestli jste 53. nebo přijdete na řadu za pár minut. Sakriš, že by ten článek někdo z UPC četl… No nic, nechme plané kecy, četl nečetl – ale možná by měl, ale nic to na mém problému neřeší. Tak zpátky. Po nezbytném čekání, než automat odkecá své, jsem se dostal k poslechu hudby (lze-li to tak nazvat) signalizující, že jsem v pořadníku. Dám jim deset minut říkám si interně, ale nemělo to ani tak dlouho trvat. Po pár minutách se totiž opět restartoval můj VoIP adaptér (asi zase totálně odrovnaný nulovou IP adresou) a já si rval vlasy, že jsem ho blbec nevypojil a nevolal přímo. Už jen „píp, píp“ a byl jsem slušně a spisovně řečeno v řiti. A můžu volat znovu, kua, že já blb na to nepomyslel. A tak se i stalo, volám znovu a tentokrát je mi nabídnuto: „voláte-li ve stejné záležitost vícekrát, stiskněte jedničku“. Nabídku přijímám a po pár sekundách už zase poslouchám uklidňující hudbu.
A kupodivu to netrvalo moc dlouho a na druhé straně se ozval člen technické podpory. A až v tu chvíli si uvědomuji, že jsem v tom svém rozčilení a rychlosti stále nevypojil onen VoIP adaptér, a že tak můžu zakrátko očekávat jeho restart, a že zase bude všechno tam, kde záda strácí své slušné jméno. Jenže co dělat, vypojit ho za jízdy je blbost, to bych hovor ukončil okamžitě. A tak jsem se rozhodl hrát vabank. Jenže jsem stihnul sotva vylíčit můj problém a pán řekl něco jako „tak otevřete ovláda…“ a adapter se restartoval a hovor byl u konce. Nechtějte být v tu chvíli u mně doma, všude kurvy lítaly – ještě štěstí, že tu nebyly děcka. Konečně tedy odpojuji adaptér a ověřuji aktuální stav, jestli se náhodou už vše nespravilo – nespravilo. Ale k mému údivu najednou zvoní telefon a onen pán z UPC mi volá sám zpátky na moje číslo. Nevěřím vlastním uším. A tak můžeme pokračovat z našem rozhovoru, kde mu popisuju situaci, podobně, jako jsem vám to popsal na začátku článku.
Pán se jal vše začít ověřovat. Opět ignoruji, že mě má za IT debila a důrazně ho prosím, aby řekl co chce vědět a nedělal mi prvotní představení systému Windows. Vše ověřil a zjistil, že mi byla jejich DHCP serverem IP adresa přidělena a tedy je vše v pořádku. Takže proč to teda nefunguje a proč se ani nemůžu dopinkat na modem, ptám se. Máte zřejmě poškozené ovladače síťové karty, zní imbecilní odpověď. Ne, už je to tu zase, říkám si v duchu, stejně jako minule začíná hledání chyb na straně klienta. Přeinstalujte si ovladač síťové karty, hlásá neustále. A já odpovídám: takže najednou mi jako odejdou ovladače na mém notebooku, stolním počítači i routeru, jo? To už tady jednou bylo a já vám říkám, že tím to prostě není. Není pravděpodobné, že by se tak stalo z ničeho nic a najednou na třech zařízeních. Nechápe, ignoruje a pořád žvaní a dál mele ohranou písničku o ovladačích. Kurva jsem se dožral. Znova mu vše vysvětluju, připomínám minule diskutovaný problém, ale s volem nic nehne. Stále prohlašuje: máte přidělenou IP adresu (nezájem že nefunkční) a z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty. To k ničemu nepovede, říkám, problém je jinde, pomužete mi nebo jste tu jen na okrasu, začínám pěnit. Myslel jsem, že volám na technickou podporu a očekávám, že budu mluvit s někým kompetentním, kdo tomu trochu rozumí. Přestaňte mi odpovídat podle příručky a začněte konečně pracovat. Jako debil: z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty, zní z telefonu. Fajn, tak mi řekněte znovu vaše jméno. Jaromír Šípek. Díky. Není zač. To teda není, odpovídám a zavěšuji.
Takže k čemu nám je technická podpora, klientské centrum, když nejsou schopni a ani ochotní řešit problémy mimo jejich stupidní šablony otázek a odpovědí. Na hovno, klidně si odpovím sám. Dovolat se tam je o nervy a účet za telefon. Od firmy takového rozměru a ambic bych čekal bezplatnou linku a ne normálně zpoplatněné pražské telefonní číslo. Ale abych nebyl zcela neobjektivní (a taky vám tu story dovyprávěl) je i zde vidět, že vše záleží je a jen na lidech. Za asi tak 10 minut jsem nevydžel a volal jsem tam znovu. Ja vím, jsem naivní blázen a magor, ale já to prostě udělal. A udělal jsem dobře, jelikož jsem alespoň neskončil s tím zdrcujícím pocitem bezmoci a s přesvědčením, že klientské centrum UPC tvoří jen ignoranti, kteří nic neumí. Releativně brzo jsem přišel na řadu a vše řešil s jiným pánem. A ten byl evidentně v lepší kondici. Po sérii nezbytných testů sice prohlásil, že neví co dál, že něco takového tu ještě neměli. Ale to přece nevadí! Přiznal barvu, nebál se to říct a nesváděl všechno na nebohého klienta. Naopak, navrhl, že bude kontaktovat pracoviště v blízkosti mé lokality a pokusí se něco zjistit či sjednat nápravu. Nechápal jsem, šok, konečně se něco začne dít. Dokonce deklaroval, že se sám ozve s výsledky šetření na můj mobil.
A světe div se, on se opravdu ozval. Bylo to v době, kdy už mi UPC Internet fungoval, a oznámil mi, že už by mělo být vše funkční. Že byl nějaký problém v datové síti a že vůbec netušil, že by něco takového mohlo nastat a že vše již technici vyřešili. Tleskám, to alespoň vypadá jako technická podpora. Dokonce mi během hovoru prozradil, že nyní už není ani nutno registrovat MAC adresu karty či zařízení za modemem na stránkách UPC, jak bylo nutností donedávna, ale že stačí jen po výměně zařízení (jiná karta, počítač nebo router) restartovat modem. Je to tak, na vlastní kůži ověřeno. Dobrý to člověk.
A světe div se, UPC Internet, jako vždy, začal sám od sebe fungovat po pár hodinách. To fakt nechápu, sakra vždyť jsem ani nepřeinstaloval ten ovladač síťové karty …
Přečtěte si také: Kdo se bojí, nesmí k UPC
Upc-strašné,volal jsem na zakaznickou linku technické podpory cca 25 minut,mobil otlačený k uchu,zjistil jsem,že při digitalizaci mých 3 televizí nemám nárok.1 set-top-box je zdarma,2 za 99,-Kč/měsíčně v pronájmu a 3 s digitalizací nepočítá!Kontaktoval mě člověk s UPC,který mi domlouval technika na digitalizaci mých televizorů,tvrdil,že tomu nerozumí a ať se domluvím s technikem.Po dnešním telefonu mám,kdy jsem zjistil přívažek telefonu Basic,který jsem si neobjednal,kdy nemohu odkoupit další 2 set-top-boxy na příjem digitální televize,uvažuji o zrušení smlouvy a hledání korektnějšího dodavatele služeb.
Skvely novorocni darek od UPC.Zmizelo 5 programu z analogu a CSF nahradil MGM.Ovsem „perla“ prisla dnes mailem.Po „dobyti“ UPC me prisla odpoved ohledne stalych vypadku BBC Prime.Cituji.“Preladte si televizi“.Treba pomuze do „pruvanu“.
20.12.2007vam bylo zaslano754kc z uctu217553167csob na vas ucet2016520106 moc se omlouvam posilal vam to syn a asi neudal odkohotoje me kliencky ucet je19607714 Merklova Hana
Náhodou jsem natrefila na tento skvělý článek, jelikož mám nyní problém s UPC. Nejdou mi načíst mnohé webové stránky od počátku kontaktu na UPC, můj PC je v pořádku, několikrát zkontrolován a po vyžádání technického prošetření a osobní návštěvy nějakého technika mi bylo pí Krňávkovou-operátorkou klientského centra odpovězeno, že prostě ty stránky neexistují, což mi jasně Windows říká a mám se zapsat do internetového kurzu pro začátečníky. Teď si sháním pomoc přes jednoho hodného pána, technika přes setobox k TV UPC, který mi ochotně shání pomoc přes své kamarády. Dobré, že? Bože, jak jsem šťastná, že nejsem s problém s UPC sama, ale ku..a, takové jednání si přece nemůžeme nechat líbit!!! Až si seženu adresu a kontakt na nějakého vedoucího pracovníka UPC v mé lokalitě, což je sice děsně složité, tak jim zašlu svůj poznatek. Ještě jsem s nimi neskončila.
Doposud jsem neobdržel odpověd na mou žádost ze dne 9.1.2008.Prosim o rychlé vyřízení, jedná se o smlouvu č.9414599.
Tak to se načekáte, milá paní, budete-li se obracet na soukromý web a ne na klientské centrum UPC.
Hovoříte mi z duše, článek je super s UPC – klientským centrem mám opravdu jen otřesnou zkušenost. D
Máte prosím někdo nějaký lepší kontakt na UPC, než přes ten přiblý kontaktní formulář? Konkrétně v Ostravě, nebo vůbec nějaké telefonní číslo, nebo adresu. Děkuji moc předem.
bezplatná UPC hotline má číslo 844 111 112
jenže stejně si jenom vyslechnete reklamy a jdete do …
ale aspoň je to zadarmo 🙂
Ano, budou dělat mrtvého brouka.
UPC Česká republika, a.s.
Na Najmanské 915, 71000 Ostrava
tel.: +420844111112
No bohužel, toto je tzv. modrá linka, takže úplně zadarmo to není… viz https://fixed.o2shop.cz/firmy/telefonni_sluzby/barevne_linky/modra_linka_844.php
Dobrý članek a přesně vystihuje i mé současné problémy s UPC. Mám UPC Easy a na něm přes router připojený 2 počítače. V sobotu jsem pustil PC a vše běželo v pohodě. Když jsem se po několika hodinách vrátil, tak nefungovalo připojení ani na jednom PC. Nejdřív jsem předpokládal, že jde o obvyklý výpadek služby, ale v pondělí jsem se rozhodl zavolat na zákaznickou podporu. Po 25 minutovém čekání jsem se dovolal technikovi, který mi sdělil, že on vidí vše OK a problém je v mém nastavení PC…
Zkusil jsem restartovat modem, ale přes router se již nechytám, pouzel přímé připojení do compu funguje. Router však data přijímá bez problémů a z obou PC se na něj také přihlásím. Tak nevím…
Rick – děkuji moc za adresu.
Prosím ještě o další radu.
Nejdou mi načíst mnohé webové stránky, libovolné. UPC tvrdí, že vina je v mém PC, 3 nezávislí lidé na sobě říkají, že můj PC je v pořádku. UPC na žádost o jejich technické prošetření říká, že oni vidí vše OK (jako u Huli), klidně mi technika pošlou, ale jestli on ve svém napojeném PC bude mít vše OK, tak zaplatím 1.000,- Kč poplatek za marný výjezd. Tak proboha, kde se doberu nápravy?
Pošli mi na můj e-mail pár odkazů na tyto stránky a taky napiš verzi OS a prohlížeče taky co se místo těch stránek zobrazí (hláška resp. screenshot). Alespoň to zkusím, třeba na něco přijdem, víc udělat nemohu.
Zdravim.
Muzete mi prosim poradit, jak zrusit pripojeni k netu? Na lince UPC me to ani s tim operatorem nespoji…Dekuji
Obávám se, že to stejně bude nutno udělat písemně. Na lince UPC vás jistě spojí, jen to bude nějakou dobu trvat.
Díky za dopis. Další komunikace e-mailem.
Dobry den,uz netusim jak se svami spojit.Prosim vas potrebuji odpojit internet z duvodu stehovani.Take vas chci poprosit,aby stemi vyhoveli a zaslali jstemi slozenky na zaplaceni internetu,od te doby co ho mam jsem ho platila jen dvakrat a nechtela bych mit zadne problemi.Ale jak uz jsem vam nekolikrat psala chci to slozenkami a chci vam to zaplatit spetne takze takovymi castky jake mam uvedene ve smlouve!Neminim mit nejake problemi.Potrebuji to mit odpojene do konce mesice nechci,aby to zaslo nekam dal chapete ne?Uz se svami snazim spojit pul roku a nejdeto!Prosim ,kdybi jste se semnou spojili na me telefoni cislo a mohli to spolu probrat v klidu o podminkach predem vam dekuji Kandracova muj mobil:775 378 950