Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

Dobrý den, dovolali jste se do klientského centra společnosti UPC. Pro přiblblé informace o doporučovaném restartu modemu stiskněte jedničku. Chcete-li nezávazně pokecat s našim arogantním technikem, stiskněte dvojku. Máte-li jakýkoliv jiný problém s funkčností služeb UPC, prosím zavěste. Zase parodie, ano, přiznávám. Nicméně můj druhý zážitek s pracovníky technické podpory pro UPC Internet je spíše tragédií a nic jiného než humorné pojetí si nezaslouží.

Po několika týdnech relativně stabilního připojení, jimž předcházel můj první kontakt s klientským centrem UPC, přišly opět horší časy. Už pár dní před oním dnem D, měl UPC Internet několik, často jen krátkodobých výpadků (v řádu minut) a poté přišel jeden unikátní totální výpadek, trvající celý den. To nefungovalo vůbec nic. Ani Internet ani televize ani nic. Ok, beru, prý sesuv půdy v Hošťálkovicích a dotklo se to nejen mé lokality ale celého města ba i kraje. Další den bylo vše v pořádku, ale bohužel jen jeden den. A vše samozřejmě začalo zcela nevinně, jako vždy. Vše fungovalo, Internet svištěl a najednou, jako by hexnšus dostal, nic. Kouknu na modem, ledky magoří a tak chvíli vyčkávám. Po pár minutách přijdu z cigára a modem vesele poblikává signalizujíce, že je všechno OK. Jenže ouha. Nebylo.

Už stav, kdy jsem nebyl schopen se dostat do webového rozhraní administrace kabelového modemu Motorola byl zarážející. Zkusím tam pinknout (ping na adresu modemu) ale ani ťuk. To bolo vola-aké čudné. Zkontroluju modem a ten stále signalizuje OK stav. Tak fajn, řekl jsem si a vyrval ho ze zdi, znovu zapojil do zásuvky a tím ho resetoval přesně podle instrukcí z klientského centra UPC. Celkem dlouhou chvíli mu to trvalo než proběhly všechny inicializační kroky, jako získání downstream kanálu, upstream kanálu a poté IP adresy skze DHCP. Vše vypadalo dobře, dokonce jsem se již dostal i do onoho webového rozhraní administrace a odsud sledoval průběh inicializace modemu. Jenže jen do chvíle, než modem vše dokončil, zablikal všemi ledkami a považoval vše za vyřízené. Najednou, jako když utne, zase prd, ani webové rozhraní ani ping na modem, nic. To už bolo kurva čudné.

A najednou objevuji informaci (u adaptéru síťové karty) “invalid IP address” tedy neplatná IP adresa. Šup, skočila tam 0.0.0.0 a můj VoIP router Sipura se samovolně z toho zmatku resetoval (je taky připojený na onen kabelový modem, kvůli internetové telefonii). To už jsem byl dožraný. Opakované restarty modemu nic nového nepřinesly, pokaždé tam skočila neplatná IP adresa přidělená DHCP servem resp. samé nuly a můj VoIP adaptér se pořád, v pravidelných intervalech, restartoval. Až najednou změna, IP adresa se nastavila na (teoreticky) správné hodnoty. Jenže mé problémy stále přetrvávaly. Nejenom, že nefungoval přístup ven tj. do Internetu, ale stále jsem se ani nebyl schopen dostat či dopinkat od sebe (z mého PC) na kabelový modem. A taky proto jsem se rozhodl ještě jednou podstoupit volání na technickou podporu UPC, i když jsem z toho, po minulé zkušenosti, neměl moc radost.

První, co mne překvapilo, bylo to, že už zrušili hlášku o počtu zákazníků, kteří se dovolali před vámi, kterou jsem využil jako hlavní motto mého předchozího článku o UPC podpoře. Prostě nic, teď už se nedozvíte jestli jste 53. nebo přijdete na řadu za pár minut. Sakriš, že by ten článek někdo z UPC četl… No nic, nechme plané kecy, četl nečetl – ale možná by měl, ale nic to na mém problému neřeší. Tak zpátky. Po nezbytném čekání, než automat odkecá své, jsem se dostal k poslechu hudby (lze-li to tak nazvat) signalizující, že jsem v pořadníku. Dám jim deset minut říkám si interně, ale nemělo to ani tak dlouho trvat. Po pár minutách se totiž opět restartoval můj VoIP adaptér (asi zase totálně odrovnaný nulovou IP adresou) a já si rval vlasy, že jsem ho blbec nevypojil a nevolal přímo. Už jen “píp, píp” a byl jsem slušně a spisovně řečeno v řiti. A můžu volat znovu, kua, že já blb na to nepomyslel. A tak se i stalo, volám znovu a tentokrát je mi nabídnuto: “voláte-li ve stejné záležitost vícekrát, stiskněte jedničku”. Nabídku přijímám a po pár sekundách už zase poslouchám uklidňující hudbu.

A kupodivu to netrvalo moc dlouho a na druhé straně se ozval člen technické podpory. A až v tu chvíli si uvědomuji, že jsem v tom svém rozčilení a rychlosti stále nevypojil onen VoIP adaptér, a že tak můžu zakrátko očekávat jeho restart, a že zase bude všechno tam, kde záda strácí své slušné jméno. Jenže co dělat, vypojit ho za jízdy je blbost, to bych hovor ukončil okamžitě. A tak jsem se rozhodl hrát vabank. Jenže jsem stihnul sotva vylíčit můj problém a pán řekl něco jako “tak otevřete ovláda…” a adapter se restartoval a hovor byl u konce. Nechtějte být v tu chvíli u mně doma, všude kurvy lítaly – ještě štěstí, že tu nebyly děcka. Konečně tedy odpojuji adaptér a ověřuji aktuální stav, jestli se náhodou už vše nespravilo – nespravilo. Ale k mému údivu najednou zvoní telefon a onen pán z UPC mi volá sám zpátky na moje číslo. Nevěřím vlastním uším. A tak můžeme pokračovat z našem rozhovoru, kde mu popisuju situaci, podobně, jako jsem vám to popsal na začátku článku.

UPC
Pán se jal vše začít ověřovat. Opět ignoruji, že mě má za IT debila a důrazně ho prosím, aby řekl co chce vědět a nedělal mi prvotní představení systému Windows. Vše ověřil a zjistil, že mi byla jejich DHCP serverem IP adresa přidělena a tedy je vše v pořádku. Takže proč to teda nefunguje a proč se ani nemůžu dopinkat na modem, ptám se. Máte zřejmě poškozené ovladače síťové karty, zní imbecilní odpověď. Ne, už je to tu zase, říkám si v duchu, stejně jako minule začíná hledání chyb na straně klienta. Přeinstalujte si ovladač síťové karty, hlásá neustále. A já odpovídám: takže najednou mi jako odejdou ovladače na mém notebooku, stolním počítači i routeru, jo? To už tady jednou bylo a já vám říkám, že tím to prostě není. Není pravděpodobné, že by se tak stalo z ničeho nic a najednou na třech zařízeních. Nechápe, ignoruje a pořád žvaní a dál mele ohranou písničku o ovladačích. Kurva jsem se dožral. Znova mu vše vysvětluju, připomínám minule diskutovaný problém, ale s volem nic nehne. Stále prohlašuje: máte přidělenou IP adresu (nezájem že nefunkční) a z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty. To k ničemu nepovede, říkám, problém je jinde, pomužete mi nebo jste tu jen na okrasu, začínám pěnit. Myslel jsem, že volám na technickou podporu a očekávám, že budu mluvit s někým kompetentním, kdo tomu trochu rozumí. Přestaňte mi odpovídat podle příručky a začněte konečně pracovat. Jako debil: z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty, zní z telefonu. Fajn, tak mi řekněte znovu vaše jméno. Jaromír Šípek. Díky. Není zač. To teda není, odpovídám a zavěšuji.

Takže k čemu nám je technická podpora, klientské centrum, když nejsou schopni a ani ochotní řešit problémy mimo jejich stupidní šablony otázek a odpovědí. Na hovno, klidně si odpovím sám. Dovolat se tam je o nervy a účet za telefon. Od firmy takového rozměru a ambic bych čekal bezplatnou linku a ne normálně zpoplatněné pražské telefonní číslo. Ale abych nebyl zcela neobjektivní (a taky vám tu story dovyprávěl) je i zde vidět, že vše záleží je a jen na lidech. Za asi tak 10 minut jsem nevydžel a volal jsem tam znovu. Ja vím, jsem naivní blázen a magor, ale já to prostě udělal. A udělal jsem dobře, jelikož jsem alespoň neskončil s tím zdrcujícím pocitem bezmoci a s přesvědčením, že klientské centrum UPC tvoří jen ignoranti, kteří nic neumí. Releativně brzo jsem přišel na řadu a vše řešil s jiným pánem. A ten byl evidentně v lepší kondici. Po sérii nezbytných testů sice prohlásil, že neví co dál, že něco takového tu ještě neměli. Ale to přece nevadí! Přiznal barvu, nebál se to říct a nesváděl všechno na nebohého klienta. Naopak, navrhl, že bude kontaktovat pracoviště v blízkosti mé lokality a pokusí se něco zjistit či sjednat nápravu. Nechápal jsem, šok, konečně se něco začne dít. Dokonce deklaroval, že se sám ozve s výsledky šetření na můj mobil.

A světe div se, on se opravdu ozval. Bylo to v době, kdy už mi UPC Internet fungoval, a oznámil mi, že už by mělo být vše funkční. Že byl nějaký problém v datové síti a že vůbec netušil, že by něco takového mohlo nastat a že vše již technici vyřešili. Tleskám, to alespoň vypadá jako technická podpora. Dokonce mi během hovoru prozradil, že nyní už není ani nutno registrovat MAC adresu karty či zařízení za modemem na stránkách UPC, jak bylo nutností donedávna, ale že stačí jen po výměně zařízení (jiná karta, počítač nebo router) restartovat modem. Je to tak, na vlastní kůži ověřeno. Dobrý to člověk.

A světe div se, UPC Internet, jako vždy, začal sám od sebe fungovat po pár hodinách. To fakt nechápu, sakra vždyť jsem ani nepřeinstaloval ten ovladač síťové karty …

Přečtěte si také: Kdo se bojí, nesmí k UPC

467 komentářů Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

  • Proč mám takový pocit, že si poněkud pletete tento web s klientským centrem UPC? Pokud je to jen kopie e-mailu pro UPC tak je to OK, ale jinak bude fajn, když se budete obracet přímo na společnost UPC. Nejsem ani jejich pracovník ani dealer, jen pouhý chudák zákazník …

  • VORLICKOVA

    TAK A TED UZ TOHO MAM DOST NEJDRIVE MI DATE SMLOUVU KDE NENI NAPSANO CISLO SMLOUVY PAK MY NEJDOU KANALY POTOM TO CHCETE ODFAKSOVAT ZACO JA MUSIM PLATIT VASI VINOU A VY MATE TAKOVOU DRZOST ZA SE ANI NEOZVETE MLUVILA JSEM OTOMS JEDNIM ZNAMIM SCHODOU OKOLNOSTI JE TO POLICAJT ABYCH NA VAS PODALA TRESTNI OZNAMENI UZ TOHO MAM OPRAVDU DOST BRALA SJEM SI TI UOC PROTOZE JSEM VAM VERILA DAVAM VAM ULTYMATUM DO ZITRA JINAK PODAVAM TRESTNI OYNAMENI JA MI TO LITO ALE UZ SE TO TAHNE MESIC DOUFAM ZE TŘO VYRESITE A BUDEME SE MOCT VYHNOUT PROBLEMUM S POZDRAVEM VORLICKOVA

  • Chápu vás, ale co s tím mám dělat?

  • S

    Ne, nebojte, nikdo nebude kontrolovat licenci ;-)Pokud máte doma zásuvku (může být ještě z doby Karnevalu) stačí se dovolat na KC společnosti UPC, tam se ale asi jen tak nedovoláte, sežente si obchodního zástupce, ale bach ana ně, jsou to lháři, trvejte jen na požadavku připojení internetu, vnutí Vám všechno možný – telefon, setobox = zbytečnosti 😉

  • S

    To co píšete již není pravda, doba saminstalačních balíčku od Karnevalu je ta tam. Nyní opravdu přijede technik, nainstaluje, a nezajímá ho licence!!!

  • S

    Článek je fakt skvěle napsaný :-)Bohužel je pryč doba Karnevalu 🙁 Ono totiž stačí se dovolat na správné místo, správnému člověku a bylo by o spoustu nasr…. tedy naštvaných zákazníků méňě 🙂

  • Michal

    Mel jsem podobnou zkusenost. Snazil jsem se operatorovi vysvetlit, ze zavada nebude na mojem prijmaci kdyz pulka sidliste kde bydlim ma stejny problem. Nedokazal jsem to. Proste ze me vytahnul, kdy muze prijit technik aby odstranil zavadu na mem prijmaci :-). No co by jste rekli. Na technika jsem cekal hodinu a pul a kdyz jsem se ho dockal, rekl mi mezi dverma ze to nebude u me, protoze to blbne na vic mistech :-).

    BTW: Vsimli jste si ze UPC stahlo telefonni cislo na zakaznickou linku ze svych stranek ? Jediny zpusob jak je ted oficialne kontaktovat je pres web. To by me zajimalo co ma chudak uzivatel delat, kdyz mu nejde web 🙂

  • chylda

    Momentálně řeším naprosto stejný problém. 6 týdnů naprosto bez problémů a od včera nic a modem se tváří jakoby nic.

    Předtím jsem měl VOLNÝ a nikdy víc. Takovou aroganci jsem ještě nezažil. Modem mi poslali k sousedce, ráčili mi to sdělit, až když se 14 dnů nic nedělo. Po “samoinstalaci” samozřejmě nic nefungovalo. Odmítli přijet s tím, že mám nejdřív k vyzkoušení přivézt modem k nim na centrálu. Když jsem jej přivezl(stálo mě to půl dne života) a ověřili si, že teda opravdu funguje, tak se uráčili přijet proměřit kabely a – světe div se – zjistili, že technici nezapojili kabely na ústředně. Při navyšování rychlosti nás opět odpojili asi na 14 dnů a před třemi měsíci po dvou měsících každodenních výpadků a arogantním jednání operátorů jsem jim dal sbohem…Navíc si ti zmetkové většinou počítají ukončovací poplatek a pak dělají mrtvého brouka…Podle zákona totiž nejdřív musíte zaplatit a pak teprv si můžete stěžovat.

    Jenže teď si začínám s UPC připadat jako MATRIXU při deja-vu…

  • lovo

    Tak konečně za mě někdo napsal “můj” stejný zážitek.Telefonickou podporu si můžou někam strčit.Ani po půl hodině se nenamáhají zvednout telefon.Já byl za debila 3dny než zjistili poruchu na kabelu.Do dneška mám místo 5Gb asi do 2Gb rychlost.Tohle za Karnevalu nebylo.Serou doslova na zákazníka.

  • vanBommel

    dobrej zážitek 🙂 u mě je to stejné ale na mě ……. 🙁 (už jsem poslal před 10 stížností a jak píšeš (podle přiručky,takže pokaždé stejná pohádka) už je to fakt nesnesitelné

  • Marie Třeštíková

    Dobrý den, žádám Vás o radu, jak se dovolat na klientský servis, teď jsem vysela na drátě půl hodiny a nic….jen velká faktura za telefon. Jediné, kam se lze dovolat je obchodní centrum ale jen proto, aby mě operátorka poslala do háje, že prý nemá žádné pravomoci mi kohokoliv zodpovědného předat. Děkuji za rady. M

  • Zkuste číslo 261107111. A jinak nezbývá než, čekat, čekat a čekat. Pokud vám bude nabídnuto, zvolte že “voláte ve stejné věci”. Nic jiného vám bohužel neporadím, snad jen … žalobu ?

  • Eva ČECHOVÁ

    Za Karnevalu taky žádná sláva ale aspoń nevypadával a řešil stížnosti! UPC je děs a hrůza samolibě si ůčtují co chtějí :telefonuji stále stejně doposud vždy tak do 50kč. Jen zrušily podrobný výpis už mě ůčtují 150kč. no to jsem mohla zůstat u O2. Opravdu nevíte někdo o slušnějším provideru?????????

  • Telefon přes UPC není nic moc, o trochu lepší (finančně) než Telecom to je, ale i tak pořád nic moc. Doporučuju pro telefonování zvolit nějakého známého VoIP providera, zakoupit HW VoIP adapter a pak už bude všechno veselejší. Sám takto telefonuju bez problémů již skoro 2 roky. Viz třeba můj starší článek: https://magazin.softimage.cz/smartfoun-bez-wi-fi-uz-nechci-ani-videt/

  • Marie Horváthova

    Dobrý den, dnes mi přišla zaplatit částka 1011,-Kč a já nevím za co.Platím pravidelně každý měsíc a minulý měsíc jste mi to neposlali, tak jsem to zaplatila na složenku.Prosím,a by jste se podívali proč bych měla zaplatit tuto částku a proč mi už nechodí platba v nájmu,jak chodila.Mé klientské číslo 19652859.S pozdravem Horváthová

  • Karel Illing

    Již od 2.1.2008 nám nejde telefon.Nikdo se k nám nedovolá.Když náhodou naskočí,tak ten druhý mě neslyší,nebo naopak.Za každý zvednutý telefon,platím.Když volám na Vaši bezplatnou linku,stále mi to opakuje,že na Praze 9,10 a 3 je porucha která se odstraňuje již.3dny.Nezajímá mě porucha v Praze,když bydlím v Teplicích a navíc mě ani nespojí s operátorem:”Volejte později”Takový telefon mi je nanic a nemíním platit paušál,když jsem několik dní bez signálu.Mám staré rodiče s kterými musím být stále ve styku a na telefonu v případě,že by se něco stalo.Můj účet je 31840358.Prosím zjistěte závadu a opravte.děkuji.

  • Eva

    mám smlouvu na tři měsíce chtěla bych po uplinutí této doby s upc skončit, mám čekat nějaké problémy? dík

  • antušova kristina

    mame furt problem s internetem prosim o zavolani a odsrtanění poruchy 606124323 děkuji Antušová

Napsat komentář

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>