Je nám líto. Všichni naši operátoři se věnují zákazníkům, kteří se dovolali před vámi. Prosím vyčkejte … jste 53. v pořadí… vyčkejte, jste 49. v pořadí … jste 45. v pořadí. No a než na mě dojde řada, tak vám alespoň přiblížím, co že se to vlastně s mým UPC Classic (8/1 Mb/s) připojením k Internetu, který jsem pořídil relativně nedávno, a se kterým jsem jinak velmi spokojen, vlastně stalo.
Hodno dodat, že s připojením k Intenetu od UPC jsem neměl dosud sebemenší problémy ani výhrady. Teda až na dvě vyjímky. První, malý výpadek, nastal asi po měsíci používání, ale jelikož k němu došlo během pořádné bouřky a výpadku elektřiny, dalo se to tím omluvit. Pak už zase vše šlapalo, UPC nám později zrušilo datové limity, rychlost byla konstantně dobrá, prostě nebylo na co nadávat, spíš naopak. Druhý výpadek přišel znenadání v pondělí dopoledne, shodou okolností opět za nepříznivých podmínek, tedy během povodňové situace na blízké řece Opavě, začátkem září 2007.
… vyčkejte, prosím, jste 36. v pořadí …
Akorát jsem stihnul publikovat nový článek o dlouhodobých předpovědích počasí, odskočil jsem si na kafčo a jedno cigáro, a když jsem se vrátil ke kompjůtru, Internet už nefungoval. Bystrým zrakem jsem přehlédl všechny LEDky u modemu, routeru a VoIP adaptéru, ale vše blikalo a svítilo jak má. Kabelový modem svítil zcela korektně a také výpis z konfiguračního rozhraní žádný problém nenaznačoval, IP adresa byla korektně přidělena (DHCP), ale „ven“, tedy do Internetu, jsem se prostě nedostal, i když pro to nebyl žádný zřejmý důvod. A tak jsem čekal. Hodinu, dvě, tři … … vyčkejte, prosím, jste 25. v pořadí …
Ani kolem oběda žádná změna nenastala a tak jsem se rozhodl zavolat na dohledové centrum. Po vytočení čísla a zjištění, že jsem 47. v pořadí jsem zavěsil. Na druhý pokus jsem byl dokonce 49. v pořadí a po další chvíli, kdy jsem si naivně myslel, že počet volajících před mnou klesne, jsem zavolal zase. Tentokrát jsem byl už 53. v pořadí, ale vážnost situace velela: vydrž! A tak jsem držel a počet stejně postižených bláznů, kteří se dovolali přede mnou, pomalu klesal. Mezitím jsem, pro jistotu, vyzkoušel připojení přímo přes modem, pomocí notebooku, který jsem teď připojil přímo ke kabelovému modemu, abych vyloučil závadu na routeru či jiný případný problém u mně doma. Ale jak jsem předpokládal, nic.
… vyčkejte, prosím, jste 16. v pořadí …
Tak nějak jsem tušil, že problém bude někde jinde, někde v zakoutích routerů a drátů v UPC. Ostatně podobný problém jsem zažil hned první den, kdy technici Internet u mne doma zapojovali. Tehdy se modem se sice chytnul, ale ven (na Internet) se dostat nedalo. Dalších pár minut laborování a testů co nikam nevedly. Pak říkám: no je vidět, tady na tom logu modemu, že gateway (brána) je správně přiřazená a IP adresy a DNS servery taky, takže problém bude spíše někde dál. Tak kluci vzali mobil a zavolali na dohledové centrum svým kolegům aby se dozvěděli, že registrační systém MAC adres koncových zařízení je mimo provoz a že musí restarovat jakýsi systém Kraken. A dneska to byl problém velice podobný.
… vyčkejte, prosím, jste 4. v pořadí, za chvíli budete spojeni s operátorem.
Konečně, po 16. minutách čekání se ve sluchátku ozvalo vyzvánění a vzápětí ženský hlas: dobrý den, jak vám mohu pomoci? Tak jsem té paní všechno pomalu povyprávěl, že DHCP funguje, DNS i IP adresy jsou přiděleny, na modem se do-pinkám,ale ven prostě nemohu atd. Bohužel mé vyprávění zřejmě obsahovalo příliš mnoho anglických slov a nepochopitelných termínů, a tak mě paní začala přepojovat přímo na techniky, že prý si s nima určitě budu víc rozumět. Telefon se opět odmlčel a krásná hudba v pozadí mě další tři minuty hřála u srdce. Pak se ozval pan technik, kterému jsem vše, a ještě více podrobně, povyprávěl a informoval jej o všech testech, které jsem dosud (bezvýsledně) provedl. Pak se mě zeptal na obligátní věci jako je verze OS a jestli mám počítač před sebou. A pak začal. Teď zmáčkněte tu klávesu, hned vedle klávesy Ctrl a … STOP, stop, zastavil jsem jej. Prosím, celkem se v problematice vyznám, řekněte mi prosím, co potřebujete. Jestli mě hodláte navigovat do ovládacích panelů po jednotlivých klávesách, budeme tady ještě zítra.
Chápu sice, že tito pracovníci přicházejí vesměs do styku s lidmi, kteří moc páru o tom kde a jak spustit DOS konzoli apod. nemají (sám jsem po dva roku v support oddělení pracoval), ale z našeho předchozího rozhovoru muselo být zřejmé, že napsat do komand-lajnu IPCONFIG zvládnu. Ale dál. Když jsem mu řekl, že stolní počítač není napojen přímo na modem znejistěl, ale nakonec jsem se pomocí notebooku (jako předtím) připojil přímo k modemu aby byl klid. On pak udělal pár testů a pořád nic, restartoval mi na dálku modem a pořád nic. Pak vykřikl: vždyť vy tam teď máte notebook a ten má jinou MAC adresu! Nemá, řekl jsem, je stejná jako měl předtím ten router, který ji má naklonovanou (změněnou). A byl zase v koncích. A já neprozřetelně vyhlásil: moment zkusím na chvíli úplně vypnout Kerio firewall. No proboha, zařval, ten firewall, ten už ani nezapínejte!
Od té chvíle jsem začal být poněkud nasraný. Jednak pán technik už nevěděl kudy kam (a to jsem mu vyprávěl i story s tou podobností situace z před pár měsíců) a navíc začal, zřejmě z nedostatku jiných řešení, vymýšlet ty nejroztodivnější možnosti jádra problému a dělat ze mne idiota. To, že jsem onen firewall používal už drahnou dobu a že vše fungovalo, ho nezajímalo. Jasně, problém hledejte vždy u zákazníka, hlásá heslo na školeních dohledových pracovníků. A tak hledal. Po dalších pár minutách hovoru a zbytečných testů byl u konce a na mé návrhy restartu nejbližšího UPC-routeru nereagoval. Takže k vám pošlu technika, řekl a nabídl mi zítřejší termín. Klidně, řekl jsem já, jen mi není jasné, co tu bude dělat. Jediné, co by u mne mohlo způsobit problém je vadný modem. Ale budiž, rezignoval jsem, a dohodl návštěvu jejich technika na nejbližší možný termín.
V závěrečné fázi si milý technik neodpustil a udělal ze mne idiota podruhé řka, že pokud přijde technik a chyba bude u mně, zaplatím marný výjezd, což je tisíc kaček. A já na to, že jaký že to problém má na mysli? Nó, třebááá, máte poškozené ovladače síťové karty a tak to je váš problém a zaplatíte. Teď jsem nevěděl jestli se smát, řvát a nebo brečet. Takže najednou (nějak???) jako odejdou ovladače na mém notebooku, počítači i WiFi routeru? To spíš vyhraju sportku, řekl jsem mu, ale nemělo smysl dále utrácet peníze za hovor, který už tak trval 38 minut. Stejně jsem tak trochu tušil, jak to dopadne…
A tak se stalo. Odpoledne, asi po 3 hodinách, kdy jsem se vrátil domů, vidím, že VoIP adaptér vesele indikuje připojení k SIP serveru. Zapnu počítač a hle, všechno bezvadně funguje. A teď mi řekněte: kdo je tu idiot? A tak jsem zase volal na UPC abych zítřejší, teď už zcela jistě marný, výjezd opět zrušil – a jiný pán, se ani příliš nedivil, když jsem mu řekl, že se to „samo“ rozběhlo. Na tváři mi zůstal jen strnulý úsměv idiota. A když jsem večer na WC četl v manželčině Blesku pro ženy (č. 36/2007 str.51) radu pro hospodyňky:
„Brambora proti připálení: aby se při pečení palačinek těsto nelepilo, potřete palačinku rozkrojeným syrovým bramborem„, usměv se mi vrátil. Poraďte mi, jak potřít kobzolem palačinku před jejím pečením? A není lepší koupit si teflonku?
Proboha, lidi, nenechme ze sebe dělat idioty!
Myslíte si, že tím vše skončilo? Ani náhodou. Už za pár týdnů jsem s klientským centrem UPC udělal další, a možná ještě záživnější, zkušenost a zjistil, že s opravdovými problémy
se tam volat nevyplatí.
Přečtěte si také: Kdo se bojí, nesmí k UPC
Obávám se, že ne každý má 4 dospělé dcery. Co se týče námahy komunikovat s KC, je to jen ztráta času a bohužel i peněz. Technická podpora se tomu neříká proto, aby se člověk učil s nimi jednat a hledal cestičky jak s nimi vycházet. Navíc je to od slova podpora ne od slova otrava.
Nechápu proč ze sebe děláte moralistu. Hold existijí expresivní výrazi popisující danou věc výstižněji než dlouhosáhlé slušné opisování. Taky bych byl rád kdybych je nemuset používat, ale realita je jiná a já se s ní párat nemíním.
Citát: Sprostí lidé bývají upřímní.
Zdá se, že přece jen měníte tón… a to je dobře. Čtyři dospělé dcery opravdu nemá každý, ale vy, jako poměrně mladý (hádám kolem 25 let) má jistě dost přátel fungujících na internetu. Pokud nepočítám veřejné internetové kavárny, knihovny atd. Věřte, že za tu dobu byste se domluvil i dopisem. Ale už dost… Nejsem moralista, je to jen obrovská životní zkušenost. Mohl bych vyprávět, že i za komančů museli slušnosti a pravdě ustoupit. Pravda a láska může zvítězit nad lží a nenávistí jen za určitých podmínek. Dost i filozofování! Jediné, co nesedí, je Váš citát. Sprostý člověk může být zase jen sprostý – To není upřímnost, ale při nejmenším hrubost. Už jsem chtěl končit, ale poslední otázku položila právě manželka. Může pramenit samozřejmě jako u mne z technické neznalosti. Jak může ten pán psát na internetu, když mu nefunguje? A to je snad vše. Bylo by ode mne neslušné, jak jsem původně napsal, jednoznačně diskuzi utnout. Ale asi jsem moralista, protože mne nappasá jedna myšlenka: Jak člověk jedná, jako se chová, co dělá … to všechno ho nakonec poznamená, ani si toho nebude vědom. Tak ať se Vám opravdu daří. S pozdravem i já poučený „Nedá mi to“. Hezký den!
Jsem samozřejmě rád, že se ten původně ostrý tón naší debaty srovnal. Nebylo ani mým záměrem nějaký spor vyvolávat, osočovat či vás urážet. Souhlasím s tím, že onen citát není zrovna „košér“, ale znáte to, lidi toho napovídají… a když jste slavný, stane se i špatný citát slavným.
Na závěr naší diskuze jen upřesním vaši tezi o mém věku. Špatná zpráva, spletl jste se o dobrých 15 let. Tím samozřejmě nemyslím, že mi je 10 🙂 Za svůj, a věřte že hodně krkolomný a zajímavý život, jsem stejně jako vy nasbíral spoustu zkušeností a nejen životních. Předpokládám, že jsme každý zažili poněkud jiné osudy a také že naše „přesvědčení“ o ideálech není zcela stejné, což ale neznamená že vás budu přesvědčovat o mém postoji či názorech. Právě to, že je každý má jiné je přece krásné, nemyslíte… Mějte se fajn.
PS. za komančů, ptáte-li se, jsem pracoval, stál fronty na mandarinky, pak studoval a jako jako student stávkoval … víc jsem nestihnul -:)
Ještě menší dotaz: Proč zmizel můj poslední příspěvek? Reakce na Váš příspěvek z 12.12. v 9.29. Tuším proč. Byl slušný, ale asi jsem se trefil… No, nic ve zlém. Mějte se fajn!
Ne, obava, že jsem jej z nějakých důvodů záměrně smazal je lichá. Snad vás uklidní, že „zmizelo“ více komentářů. Vše bylo totiž způsobeno přechodem na nový hosting, kdy jsem vyexportoval obsah databáze o něco dříve, a pak ji naimportoval do nového systému. Bohužel se tímto časovým posunem pár komentářů ztratilo. Nic jiného za tím nehledejte.
Včera jsem na Vás myslel, když jsem se díval na Markízu. Dávali od 16 hodin Marečku, podejte mi pero. To je opravdu klasika.
Už za ničím nic nehledám… Naopak, kdybyste měl pocit, že bych Vám mohl s něčím pomoci… Jen neznám názvy jako hosting a další. I když na počítači jsem pracoval hned po revoluci (program Ventura…, a počítače v redakcích teprve nastupovaly), tak internet jsem si pořídil teď v listopadu, na stará kolena. Jinak se mějte hezky. S upc jsem to myslel upřímně. Také moje dcery mají s upc ty nejlepší zkušenosti. Srdečně Vás zdraví Standa…
Po 16 minutách říkáš? A to se zlobíš? Já čekal na spojení operátora minut 40. Už jsem z té jejich hudby začínal mít obscesi.
fakt dobrej příběh,měl by jsi napsat knihu .-)
Já nemohu zrovna vyjádřit spokojenost,není týdne aby se neco neporouchalo.Nejhorší je že se tovětšinou stává o vykendech!!!Příklad,dnešek,skoky na lyžích-eurosport,v půlce se stopne obraz a je po koukání!!To samé AXN,v tu samou dobu!!Četnost poruch je neuměrná k tom co musíme platit,to znamená že za naše peníze dostáváme prach špatné služby!!!
Od rána sedím u počítače a marně se snažím najít způsob jak zrušit Vaše služby satelitní televize UPC Direct.
Děkuji Navrátil
Netřeba děkovat, prostřednictvím těchto stránek se stejně nápravy nedovoláte…
rofl, co dodat.. znam to moc dobre, uz z dob karnevalu, kdy to bylo jeste veselejsi protoze nikdo nic nevedel ;)) ani karneval a ani upc
tak tohle se mi stalo take, sice jsem nikam nevolal, jen jsem napsal mail z telefonu, ale jako odpoved mi doslo to nejpitomejsi co mohlo. pry, po prozoukmani nasim technikem bylo zjisteno, ze jste mel vypnuty modem, kreteni. pritom jsem jim v mailu popsal vse, co bylo treba a modem jsem mel zapnuty 🙂
Docela jako zrcadlová zkušenost z mé strany, jen s tím rozdílem, že funkčnost začala 6h před příchodem „technika“ :o)
Když přišlo vyúčtování za září byla přiložená složenka, takže když jsem vyúčtování neměl v Sipu, zaplatil jsem složenkou. Za dva dny přišel dopis od UPC, že v listopadu bude stržen účet za dva měsíce. Protože už jsem měl zaplaceno, obrátil jsem se na klientské centru (formulář) a upozornil na to, aby mi nebyla účtována v listopadu dvojitá částka. Odpověd byla jsná, že to evidují. Zato ale prý dlužím nějakou částku. Znovu jsem reagoval, že platím vždy hned podle pokynů. Tak mi přišel výpis z účtu od doby, kdy jsem z Karnevalu přešel na UPS. V tom účtu aby se pes vyznal. Ale to by tak nevadilo… Dnes mi přišlo Sipo a samozřejmě vyúčtování za dva měsíce. Na poště jsem se dohodnul, že mi celou částku ze Sipa vyjmou. Ani moc nevěřím, že by mi to někdo vyrovnal… Až dosud jsem byl velice spokojen… Najdete mne podle č. účtu, který je psaný na moji manželku. Ale hlavně mi poraďte. Děkuji!
Chyba byla v SIPO nikoliv u UPC. Dnes mi přišlo vyúčtování od UPC, kde byla částka k placení uvedena správně. Okamžitě jsem ji zaplatil a platbu za 2 měsíce v SIPO mi na poště vyjmou. To jsem rád, že se to vyřešilo. Tak už jsem zase spokojený… Nemám rád dluhy…
V listopadu UPC měnilo účet a žádalo o nastavení změny. Změnu jsem v bance provedl, ale UPC nedokázalo (vlastní vinou) inkasovat z nového účtu a pokoušelo se inkasovat z účtu starého (což samozřejmě již neodešlo). Po mém upozornění, provedlo opravené inkaso 3.12. ve výši 2.270,-. Mezi tím mi domů došli dva dopisy o tom, že jsem já neprovedl změnu účtu (což není pravda a celkem mě to uráží). Poté následovala prosincová faktura, kde jsem byl překvapen, že suma za listopad stále figuruje jako nezaplacená. Inu napsal jsem pomocí kontaktního formuláře na UPC, kde mi bylo sděleno, že proběhne v prosinci inkaso celé „dlužné“ částky (kterou nedlužím) – tak se i momentálně stalo, naštěstí ne celé částky protože mám nastaven inkasní limit, právě pro tyto případy – s tím, že o tuto sumu bude snížena lednová faktura.
UPC se tímto obohatilo na můj účet a bezúročně si půjčilo mé peníze.
Tento dopis bude zaslán UPC a šířen po českém internetu, jako varování před jejich praktikami a zabránění dalšímu opakování – UPC jak je jeho dobrým zvykem na mé stížnosti nijak nereaguje a dělá si co chce. Závěrem důrazně doporučuji – NEDOVOLTE UPC INKASOVAT Z VAŠEHO ÚČTU, samovolně si berou co chtějí, jde o vaše (naše) peníze !
Dnes jsem obdržela vaši upomínku za neobdržení platby,tímto zděluji,že jsem dlužnou částku 4OOkč,odeslala poštovní poukázkou 18.3.09.Omlouvám se za zpoždění,které vzniklo vzhledem mé nemoci.děkuji L.de los Reyesová
Milá Lidko, žádných 400 Kč jsem nedostal, alespoň ne od tebe. Víš co, žádných 400 neposílej, to pro UPC nejsou žádné prachy a raději je ušetři na zaplacení telefonních poplatků až budeš volat zpoplatněnou linku zákaznického centra… 🙂
čtu/výše/ a nedělám si dobrý dojem o UPC. zkušenosti dobré nemám, ale ted to urgentní – už několik dnů nemám obraz čt-24 a eurosport… co s tím? stanice, za které mj. draze platíme, prostě nejsou !!!