Poslední komentáře

    No comments.

Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

Dobrý den, dovolali jste se do klientského centra společnosti UPC. Pro přiblblé informace o doporučovaném restartu modemu stiskněte jedničku. Chcete-li nezávazně pokecat s našim arogantním technikem, stiskněte dvojku. Máte-li jakýkoliv jiný problém s funkčností služeb UPC, prosím zavěste. Zase parodie, ano, přiznávám. Nicméně můj druhý zážitek s pracovníky technické podpory pro UPC Internet je spíše tragédií a nic jiného než humorné pojetí si nezaslouží.

Po několika týdnech relativně stabilního připojení, jimž předcházel můj první kontakt s klientským centrem UPC, přišly opět horší časy. Už pár dní před oním dnem D, měl UPC Internet několik, často jen krátkodobých výpadků (v řádu minut) a poté přišel jeden unikátní totální výpadek, trvající celý den. To nefungovalo vůbec nic. Ani Internet ani televize ani nic. Ok, beru, prý sesuv půdy v Hošťálkovicích a dotklo se to nejen mé lokality ale celého města ba i kraje. Další den bylo vše v pořádku, ale bohužel jen jeden den. A vše samozřejmě začalo zcela nevinně, jako vždy. Vše fungovalo, Internet svištěl a najednou, jako by hexnšus dostal, nic. Kouknu na modem, ledky magoří a tak chvíli vyčkávám. Po pár minutách přijdu z cigára a modem vesele poblikává signalizujíce, že je všechno OK. Jenže ouha. Nebylo.

Už stav, kdy jsem nebyl schopen se dostat do webového rozhraní administrace kabelového modemu Motorola byl zarážející. Zkusím tam pinknout (ping na adresu modemu) ale ani ťuk. To bolo vola-aké čudné. Zkontroluju modem a ten stále signalizuje OK stav. Tak fajn, řekl jsem si a vyrval ho ze zdi, znovu zapojil do zásuvky a tím ho resetoval přesně podle instrukcí z klientského centra UPC. Celkem dlouhou chvíli mu to trvalo než proběhly všechny inicializační kroky, jako získání downstream kanálu, upstream kanálu a poté IP adresy skze DHCP. Vše vypadalo dobře, dokonce jsem se již dostal i do onoho webového rozhraní administrace a odsud sledoval průběh inicializace modemu. Jenže jen do chvíle, než modem vše dokončil, zablikal všemi ledkami a považoval vše za vyřízené. Najednou, jako když utne, zase prd, ani webové rozhraní ani ping na modem, nic. To už bolo kurva čudné.

A najednou objevuji informaci (u adaptéru síťové karty) „invalid IP address“ tedy neplatná IP adresa. Šup, skočila tam 0.0.0.0 a můj VoIP router Sipura se samovolně z toho zmatku resetoval (je taky připojený na onen kabelový modem, kvůli internetové telefonii). To už jsem byl dožraný. Opakované restarty modemu nic nového nepřinesly, pokaždé tam skočila neplatná IP adresa přidělená DHCP servem resp. samé nuly a můj VoIP adaptér se pořád, v pravidelných intervalech, restartoval. Až najednou změna, IP adresa se nastavila na (teoreticky) správné hodnoty. Jenže mé problémy stále přetrvávaly. Nejenom, že nefungoval přístup ven tj. do Internetu, ale stále jsem se ani nebyl schopen dostat či dopinkat od sebe (z mého PC) na kabelový modem. A taky proto jsem se rozhodl ještě jednou podstoupit volání na technickou podporu UPC, i když jsem z toho, po minulé zkušenosti, neměl moc radost.

První, co mne překvapilo, bylo to, že už zrušili hlášku o počtu zákazníků, kteří se dovolali před vámi, kterou jsem využil jako hlavní motto mého předchozího článku o UPC podpoře. Prostě nic, teď už se nedozvíte jestli jste 53. nebo přijdete na řadu za pár minut. Sakriš, že by ten článek někdo z UPC četl… No nic, nechme plané kecy, četl nečetl – ale možná by měl, ale nic to na mém problému neřeší. Tak zpátky. Po nezbytném čekání, než automat odkecá své, jsem se dostal k poslechu hudby (lze-li to tak nazvat) signalizující, že jsem v pořadníku. Dám jim deset minut říkám si interně, ale nemělo to ani tak dlouho trvat. Po pár minutách se totiž opět restartoval můj VoIP adaptér (asi zase totálně odrovnaný nulovou IP adresou) a já si rval vlasy, že jsem ho blbec nevypojil a nevolal přímo. Už jen „píp, píp“ a byl jsem slušně a spisovně řečeno v řiti. A můžu volat znovu, kua, že já blb na to nepomyslel. A tak se i stalo, volám znovu a tentokrát je mi nabídnuto: „voláte-li ve stejné záležitost vícekrát, stiskněte jedničku“. Nabídku přijímám a po pár sekundách už zase poslouchám uklidňující hudbu.

A kupodivu to netrvalo moc dlouho a na druhé straně se ozval člen technické podpory. A až v tu chvíli si uvědomuji, že jsem v tom svém rozčilení a rychlosti stále nevypojil onen VoIP adaptér, a že tak můžu zakrátko očekávat jeho restart, a že zase bude všechno tam, kde záda strácí své slušné jméno. Jenže co dělat, vypojit ho za jízdy je blbost, to bych hovor ukončil okamžitě. A tak jsem se rozhodl hrát vabank. Jenže jsem stihnul sotva vylíčit můj problém a pán řekl něco jako „tak otevřete ovláda…“ a adapter se restartoval a hovor byl u konce. Nechtějte být v tu chvíli u mně doma, všude kurvy lítaly – ještě štěstí, že tu nebyly děcka. Konečně tedy odpojuji adaptér a ověřuji aktuální stav, jestli se náhodou už vše nespravilo – nespravilo. Ale k mému údivu najednou zvoní telefon a onen pán z UPC mi volá sám zpátky na moje číslo. Nevěřím vlastním uším. A tak můžeme pokračovat z našem rozhovoru, kde mu popisuju situaci, podobně, jako jsem vám to popsal na začátku článku.

UPC
Pán se jal vše začít ověřovat. Opět ignoruji, že mě má za IT debila a důrazně ho prosím, aby řekl co chce vědět a nedělal mi prvotní představení systému Windows. Vše ověřil a zjistil, že mi byla jejich DHCP serverem IP adresa přidělena a tedy je vše v pořádku. Takže proč to teda nefunguje a proč se ani nemůžu dopinkat na modem, ptám se. Máte zřejmě poškozené ovladače síťové karty, zní imbecilní odpověď. Ne, už je to tu zase, říkám si v duchu, stejně jako minule začíná hledání chyb na straně klienta. Přeinstalujte si ovladač síťové karty, hlásá neustále. A já odpovídám: takže najednou mi jako odejdou ovladače na mém notebooku, stolním počítači i routeru, jo? To už tady jednou bylo a já vám říkám, že tím to prostě není. Není pravděpodobné, že by se tak stalo z ničeho nic a najednou na třech zařízeních. Nechápe, ignoruje a pořád žvaní a dál mele ohranou písničku o ovladačích. Kurva jsem se dožral. Znova mu vše vysvětluju, připomínám minule diskutovaný problém, ale s volem nic nehne. Stále prohlašuje: máte přidělenou IP adresu (nezájem že nefunkční) a z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty. To k ničemu nepovede, říkám, problém je jinde, pomužete mi nebo jste tu jen na okrasu, začínám pěnit. Myslel jsem, že volám na technickou podporu a očekávám, že budu mluvit s někým kompetentním, kdo tomu trochu rozumí. Přestaňte mi odpovídat podle příručky a začněte konečně pracovat. Jako debil: z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty, zní z telefonu. Fajn, tak mi řekněte znovu vaše jméno. Jaromír Šípek. Díky. Není zač. To teda není, odpovídám a zavěšuji.

Takže k čemu nám je technická podpora, klientské centrum, když nejsou schopni a ani ochotní řešit problémy mimo jejich stupidní šablony otázek a odpovědí. Na hovno, klidně si odpovím sám. Dovolat se tam je o nervy a účet za telefon. Od firmy takového rozměru a ambic bych čekal bezplatnou linku a ne normálně zpoplatněné pražské telefonní číslo. Ale abych nebyl zcela neobjektivní (a taky vám tu story dovyprávěl) je i zde vidět, že vše záleží je a jen na lidech. Za asi tak 10 minut jsem nevydžel a volal jsem tam znovu. Ja vím, jsem naivní blázen a magor, ale já to prostě udělal. A udělal jsem dobře, jelikož jsem alespoň neskončil s tím zdrcujícím pocitem bezmoci a s přesvědčením, že klientské centrum UPC tvoří jen ignoranti, kteří nic neumí. Releativně brzo jsem přišel na řadu a vše řešil s jiným pánem. A ten byl evidentně v lepší kondici. Po sérii nezbytných testů sice prohlásil, že neví co dál, že něco takového tu ještě neměli. Ale to přece nevadí! Přiznal barvu, nebál se to říct a nesváděl všechno na nebohého klienta. Naopak, navrhl, že bude kontaktovat pracoviště v blízkosti mé lokality a pokusí se něco zjistit či sjednat nápravu. Nechápal jsem, šok, konečně se něco začne dít. Dokonce deklaroval, že se sám ozve s výsledky šetření na můj mobil.

A světe div se, on se opravdu ozval. Bylo to v době, kdy už mi UPC Internet fungoval, a oznámil mi, že už by mělo být vše funkční. Že byl nějaký problém v datové síti a že vůbec netušil, že by něco takového mohlo nastat a že vše již technici vyřešili. Tleskám, to alespoň vypadá jako technická podpora. Dokonce mi během hovoru prozradil, že nyní už není ani nutno registrovat MAC adresu karty či zařízení za modemem na stránkách UPC, jak bylo nutností donedávna, ale že stačí jen po výměně zařízení (jiná karta, počítač nebo router) restartovat modem. Je to tak, na vlastní kůži ověřeno. Dobrý to člověk.

A světe div se, UPC Internet, jako vždy, začal sám od sebe fungovat po pár hodinách. To fakt nechápu, sakra vždyť jsem ani nepřeinstaloval ten ovladač síťové karty …

Přečtěte si také: Kdo se bojí, nesmí k UPC

476 komentáře(ů) Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

  • Václav Suchý

    Na televizní obrazovce je vidět na všech kanálech pouze nějaký obrázek, nelze naladit ani jeden z TV programů, při pokusu o programování naskakují údaje o rozhlasových programech, resp. stanicích.Prosím o radu, resp. co nejrychlejší odstranění závady. Dodatkem ještě uvádím, že před touto závadou docházelo často k přerušení signálu na několik vteřin s nápisem „zakodovaný kanál“. Někdy bylo třeba i televizi a stb vypnout a znovu zapnout, jen tak bylo možné pokračovat ve sledování programu. Děkuji.

  • Ivan Tuša

    Dnes přestala fungovat po 15. hod. moje kabelová televize. Je tam stále jeden obraz (krajina) a na ovladač nereguje. Nejde ani vypnout ručně box pro kabelovoz tv. Co s tím. nevím kam napsat…Snad to dojde na spráné místo.

  • Miroslav Sládek

    Mám pevný internet od UPC.Chci se zeptat jestli jde a nevadí připojit na nootbok přenosný modem na internet i od jiné firmy?Nebude to vadit stávajícímu internetu co mám nootboku? Děkuji za odpovědˇ

  • Nebude, bez problémů…

  • tamara

    prosim vas mame upc satelit e nejdou nam programy muzete nas problem vyresit? dekuji Moudene

  • Bohužel, naše satelity jsou nyní na jiné oběžné dráze a české programy tak mohou naladit pouze klienti severní a jižní Ameriky. Za problémy vzniklé Vašim stěhováním se omlouváme 🙂

  • Liska Čenek

    Dobrý den, do této doby jsme platili vaší službu na televizni programy základní nabídku za 240,- korun číslo klientského účtu je 10288727 vaše zaměstnankyně nám po telefonu nabídla jistý balíček AKCE = internet+tv+telefon za 589,-
    nyní jsme obdrželi složenkou vyůčtování na částku 1.147,- korun , a vůbec tomu nerozumíme o žádném paušálu nám dotyčná dáma nic neříkala jen že se bude pronajmutý telefon platit jen 1,-korunu měsíčně, ještě jsme jí upozorňovali že volat vůbec nebudeme, takže jsme čekali platbu na 589,-korun, za tyto peníze by jsme do akce NIKDY nešli a bereme to jako podvod na kliety, prosíme tímto o tefonický kontakt a žádáme o vysvětlení za co všechno od nás chcete zaplatit, na vámi zaslané složence opravdu není možné poznat co a za co vlastně chcete zaplatit a kolonka OSTATNÍ opravdu nechápeme !!!!
    Prosím volejte 728 970 784
    než se celá tato věc vyjasní, nebudeme nic platit,popřípadě odstoupíme od smlouvy, tento „od vás velmi vychvalovaný balíček“ jsme si objednali jenom kvůli internetu, který by byl samostatně za 490,- takže nevydíme žádné výhody,naopak jen zbytečné placení navíc . Děkujeme za brzký kontakt s námi . pan Liska Čeněk

  • Chytřínská Barunka

    Dobrý den,mám od Vás upc mediabox,obraz se mi seká a tříští někdy se na něj nedá vůbac dívat-hlavně přes víkendy.Prosím,aby mě kontaktoval technik,který mi příjde přístoj kontrolovat.tel.číslo/732168834
    děkuji CHytřínská

  • Nechápu, jak jste k takovému příjmení přišla, když je to v rozporu s tím, co tady předvádíte, své požadavky píšete na nezávislý blog, pod článek o UPC, a vůbec vám není divné, že tu není ani logo UPC…

  • Misha

    Děkuji za tuto diskuzi. Po jejím přečtení jsem pochopil, proč se nedá na UPC linku dovolat. UPC připojuje většinu debilů a idiotů v této zemi k internetu. To jim tedy nezávidím…

  • Jindřich Karel

    UPC a jejich služby.O službách UPC by se dalo napsat mnoho povídání na téma dohoda o ceně, instalace, využívání služeb a jejich účtování.O UPC platí, že je žádoucí řešit všechno pouze písemnou formou, protože po telefonu většinou nic nevyřešíte a když se dohodnete na něčem konkrétním a ono to není v závěru dodrženo, tak budete jenom složitě dokazovat co jste si objednali a za jakých podmínek.V tomto mám vlastní zkušenosti.Klient si dojednal, že bude využívat trvale slevu na 3 služby.Od začátku mu je UPC účtuje za plnou cenu a tvrdí, že chyba je na jeho straně.Na dopisy odpovídat nechtějí a diví se, že po telefonu se s nimi nechceme bavit.O zábavu máme postaráno… .

  • strnad oldřich

    nahlašuji změnu kontaktní adresy-místo Terronská 873/3 bude nyní Ve struhách 1029/16 Praha 6 Bubeneč.

  • Renata

    Nepořizujte si UPC ! Je to nesolidní firma, která si neváží svých zákazníků a uvádí je v omyl. Konkrétně nám se stalo toto: Stěhovali jsme se a tudíž jsme od UPC potřebovali zapojit kabel. Po zapojení nám dal technik podepsat papír o provedené práci, kde byl jiný název produktu, než jsme původně měli. Ujistil nás, že je to to samé, stejný internet, stejné programy, stejná cena, stejné podmínky, pouze se to jinak jmenuje. Následně nám přišla faktura o 100 Kč vyšší a se s dělením, že je to pouze promo akce a že za nějaký čas bude cena dvojnásobná ! Jednání s UPC nikam nevedlo, byli protivní a trvali na tom, že nás řádně seznámili s tím, že nám zvyšují cenu. Smlouvu jsme samozřejmě okamžitě vypověděli a už s nimi nechceme nic mít.

  • Jiří Otípka

    Prosím o zasílání aktuálních informací o novinkách UPC.
    Děkuji.
    Jiří Otípka

  • 🙂 🙂 🙂
    Prosím o zapojení mozku při práci na Internetu…

  • T

    Ahoj,Hujere.Tento web me velice pobavil.Ted jsem internet UPC rusil po 5letech z duvodu stehovani a vse probehlo korektne.Pokud centrum UPC kontaktuji prevazne blbci,kteri zde pisi.Tak se ani nedivim ze jsou operatori arogantni.Jsem zamestnan na letisti- sluzba pro cestujici a snazil jsem se k nim chovat hezky.Ale po case jsem to vzdal.

  • Miroslav Zoula

    ¨dobrý den přeji,
    Prosím jakým způsobem se spojím s internetem na klientské centrum,potřebuji se vyjádřit k mé dlužné částky 2.325,- ale stále se mi to nějak nvede .
    Děkuji a jsem s pozdravem zoula Miroslav

  • JIŘÍ FREITAG

    NEJDE MI ZVUK U DRUHÉHO PROGRAMU ČT.PROSÍM O RADU CO S TÍM.DĚKUJI.

  • Romana Svozilová

    Dobrý den mám int+tv+pevnou linku v balíčku za 595,-měsíčně platím pravidelně a už víc jak 14 dní mi nefunguje Z1,Nova Cinema,Cool,Očko,Barandov,jak mi radili zkoušela jsem vypívat setobox z elektriky asi 3x a nic nepomáhá ted mi to píše,že jsou ty programy zakodované.Prosím,aby jste se mi na to koukli nebo někdo přijel.Děkuji Svozilová

  • ZdeněkNovotný

    Nemáme signál na Antonína Sovy č.4. Proč?
    Děkuji za odpověď. Novotný Z.

Odpovědět na Zrušit publikování

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>