Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

Dobrý den, dovolali jste se do klientského centra společnosti UPC. Pro přiblblé informace o doporučovaném restartu modemu stiskněte jedničku. Chcete-li nezávazně pokecat s našim arogantním technikem, stiskněte dvojku. Máte-li jakýkoliv jiný problém s funkčností služeb UPC, prosím zavěste. Zase parodie, ano, přiznávám. Nicméně můj druhý zážitek s pracovníky technické podpory pro UPC Internet je spíše tragédií a nic jiného než humorné pojetí si nezaslouží.

Po několika týdnech relativně stabilního připojení, jimž předcházel můj první kontakt s klientským centrem UPC, přišly opět horší časy. Už pár dní před oním dnem D, měl UPC Internet několik, často jen krátkodobých výpadků (v řádu minut) a poté přišel jeden unikátní totální výpadek, trvající celý den. To nefungovalo vůbec nic. Ani Internet ani televize ani nic. Ok, beru, prý sesuv půdy v Hošťálkovicích a dotklo se to nejen mé lokality ale celého města ba i kraje. Další den bylo vše v pořádku, ale bohužel jen jeden den. A vše samozřejmě začalo zcela nevinně, jako vždy. Vše fungovalo, Internet svištěl a najednou, jako by hexnšus dostal, nic. Kouknu na modem, ledky magoří a tak chvíli vyčkávám. Po pár minutách přijdu z cigára a modem vesele poblikává signalizujíce, že je všechno OK. Jenže ouha. Nebylo.

Už stav, kdy jsem nebyl schopen se dostat do webového rozhraní administrace kabelového modemu Motorola byl zarážející. Zkusím tam pinknout (ping na adresu modemu) ale ani ťuk. To bolo vola-aké čudné. Zkontroluju modem a ten stále signalizuje OK stav. Tak fajn, řekl jsem si a vyrval ho ze zdi, znovu zapojil do zásuvky a tím ho resetoval přesně podle instrukcí z klientského centra UPC. Celkem dlouhou chvíli mu to trvalo než proběhly všechny inicializační kroky, jako získání downstream kanálu, upstream kanálu a poté IP adresy skze DHCP. Vše vypadalo dobře, dokonce jsem se již dostal i do onoho webového rozhraní administrace a odsud sledoval průběh inicializace modemu. Jenže jen do chvíle, než modem vše dokončil, zablikal všemi ledkami a považoval vše za vyřízené. Najednou, jako když utne, zase prd, ani webové rozhraní ani ping na modem, nic. To už bolo kurva čudné.

A najednou objevuji informaci (u adaptéru síťové karty) “invalid IP address” tedy neplatná IP adresa. Šup, skočila tam 0.0.0.0 a můj VoIP router Sipura se samovolně z toho zmatku resetoval (je taky připojený na onen kabelový modem, kvůli internetové telefonii). To už jsem byl dožraný. Opakované restarty modemu nic nového nepřinesly, pokaždé tam skočila neplatná IP adresa přidělená DHCP servem resp. samé nuly a můj VoIP adaptér se pořád, v pravidelných intervalech, restartoval. Až najednou změna, IP adresa se nastavila na (teoreticky) správné hodnoty. Jenže mé problémy stále přetrvávaly. Nejenom, že nefungoval přístup ven tj. do Internetu, ale stále jsem se ani nebyl schopen dostat či dopinkat od sebe (z mého PC) na kabelový modem. A taky proto jsem se rozhodl ještě jednou podstoupit volání na technickou podporu UPC, i když jsem z toho, po minulé zkušenosti, neměl moc radost.

První, co mne překvapilo, bylo to, že už zrušili hlášku o počtu zákazníků, kteří se dovolali před vámi, kterou jsem využil jako hlavní motto mého předchozího článku o UPC podpoře. Prostě nic, teď už se nedozvíte jestli jste 53. nebo přijdete na řadu za pár minut. Sakriš, že by ten článek někdo z UPC četl… No nic, nechme plané kecy, četl nečetl – ale možná by měl, ale nic to na mém problému neřeší. Tak zpátky. Po nezbytném čekání, než automat odkecá své, jsem se dostal k poslechu hudby (lze-li to tak nazvat) signalizující, že jsem v pořadníku. Dám jim deset minut říkám si interně, ale nemělo to ani tak dlouho trvat. Po pár minutách se totiž opět restartoval můj VoIP adaptér (asi zase totálně odrovnaný nulovou IP adresou) a já si rval vlasy, že jsem ho blbec nevypojil a nevolal přímo. Už jen “píp, píp” a byl jsem slušně a spisovně řečeno v řiti. A můžu volat znovu, kua, že já blb na to nepomyslel. A tak se i stalo, volám znovu a tentokrát je mi nabídnuto: “voláte-li ve stejné záležitost vícekrát, stiskněte jedničku”. Nabídku přijímám a po pár sekundách už zase poslouchám uklidňující hudbu.

A kupodivu to netrvalo moc dlouho a na druhé straně se ozval člen technické podpory. A až v tu chvíli si uvědomuji, že jsem v tom svém rozčilení a rychlosti stále nevypojil onen VoIP adaptér, a že tak můžu zakrátko očekávat jeho restart, a že zase bude všechno tam, kde záda strácí své slušné jméno. Jenže co dělat, vypojit ho za jízdy je blbost, to bych hovor ukončil okamžitě. A tak jsem se rozhodl hrát vabank. Jenže jsem stihnul sotva vylíčit můj problém a pán řekl něco jako “tak otevřete ovláda…” a adapter se restartoval a hovor byl u konce. Nechtějte být v tu chvíli u mně doma, všude kurvy lítaly – ještě štěstí, že tu nebyly děcka. Konečně tedy odpojuji adaptér a ověřuji aktuální stav, jestli se náhodou už vše nespravilo – nespravilo. Ale k mému údivu najednou zvoní telefon a onen pán z UPC mi volá sám zpátky na moje číslo. Nevěřím vlastním uším. A tak můžeme pokračovat z našem rozhovoru, kde mu popisuju situaci, podobně, jako jsem vám to popsal na začátku článku.

UPC
Pán se jal vše začít ověřovat. Opět ignoruji, že mě má za IT debila a důrazně ho prosím, aby řekl co chce vědět a nedělal mi prvotní představení systému Windows. Vše ověřil a zjistil, že mi byla jejich DHCP serverem IP adresa přidělena a tedy je vše v pořádku. Takže proč to teda nefunguje a proč se ani nemůžu dopinkat na modem, ptám se. Máte zřejmě poškozené ovladače síťové karty, zní imbecilní odpověď. Ne, už je to tu zase, říkám si v duchu, stejně jako minule začíná hledání chyb na straně klienta. Přeinstalujte si ovladač síťové karty, hlásá neustále. A já odpovídám: takže najednou mi jako odejdou ovladače na mém notebooku, stolním počítači i routeru, jo? To už tady jednou bylo a já vám říkám, že tím to prostě není. Není pravděpodobné, že by se tak stalo z ničeho nic a najednou na třech zařízeních. Nechápe, ignoruje a pořád žvaní a dál mele ohranou písničku o ovladačích. Kurva jsem se dožral. Znova mu vše vysvětluju, připomínám minule diskutovaný problém, ale s volem nic nehne. Stále prohlašuje: máte přidělenou IP adresu (nezájem že nefunkční) a z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty. To k ničemu nepovede, říkám, problém je jinde, pomužete mi nebo jste tu jen na okrasu, začínám pěnit. Myslel jsem, že volám na technickou podporu a očekávám, že budu mluvit s někým kompetentním, kdo tomu trochu rozumí. Přestaňte mi odpovídat podle příručky a začněte konečně pracovat. Jako debil: z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty, zní z telefonu. Fajn, tak mi řekněte znovu vaše jméno. Jaromír Šípek. Díky. Není zač. To teda není, odpovídám a zavěšuji.

Takže k čemu nám je technická podpora, klientské centrum, když nejsou schopni a ani ochotní řešit problémy mimo jejich stupidní šablony otázek a odpovědí. Na hovno, klidně si odpovím sám. Dovolat se tam je o nervy a účet za telefon. Od firmy takového rozměru a ambic bych čekal bezplatnou linku a ne normálně zpoplatněné pražské telefonní číslo. Ale abych nebyl zcela neobjektivní (a taky vám tu story dovyprávěl) je i zde vidět, že vše záleží je a jen na lidech. Za asi tak 10 minut jsem nevydžel a volal jsem tam znovu. Ja vím, jsem naivní blázen a magor, ale já to prostě udělal. A udělal jsem dobře, jelikož jsem alespoň neskončil s tím zdrcujícím pocitem bezmoci a s přesvědčením, že klientské centrum UPC tvoří jen ignoranti, kteří nic neumí. Releativně brzo jsem přišel na řadu a vše řešil s jiným pánem. A ten byl evidentně v lepší kondici. Po sérii nezbytných testů sice prohlásil, že neví co dál, že něco takového tu ještě neměli. Ale to přece nevadí! Přiznal barvu, nebál se to říct a nesváděl všechno na nebohého klienta. Naopak, navrhl, že bude kontaktovat pracoviště v blízkosti mé lokality a pokusí se něco zjistit či sjednat nápravu. Nechápal jsem, šok, konečně se něco začne dít. Dokonce deklaroval, že se sám ozve s výsledky šetření na můj mobil.

A světe div se, on se opravdu ozval. Bylo to v době, kdy už mi UPC Internet fungoval, a oznámil mi, že už by mělo být vše funkční. Že byl nějaký problém v datové síti a že vůbec netušil, že by něco takového mohlo nastat a že vše již technici vyřešili. Tleskám, to alespoň vypadá jako technická podpora. Dokonce mi během hovoru prozradil, že nyní už není ani nutno registrovat MAC adresu karty či zařízení za modemem na stránkách UPC, jak bylo nutností donedávna, ale že stačí jen po výměně zařízení (jiná karta, počítač nebo router) restartovat modem. Je to tak, na vlastní kůži ověřeno. Dobrý to člověk.

A světe div se, UPC Internet, jako vždy, začal sám od sebe fungovat po pár hodinách. To fakt nechápu, sakra vždyť jsem ani nepřeinstaloval ten ovladač síťové karty …

Přečtěte si také: Kdo se bojí, nesmí k UPC

474 komentářů Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

  • Karel Chocholatý

    Obracím se se žádostí o zaslání elektronickou formou fakturu, kterou jste při poslednim telefonickém rozhovoru mě byla přislíbena.Můj variabilní symbol 15986032. Děkuji.

  • Stareček Zdeněk

    Vážená kabelová televize,žádám Vás o vysvětlení proč si nestahujete peníze za internet a kbel.televizi.Přesto že jsem na váš účet 2016520106/2600 0017212224 poslal dlužnou částku, přesto jste mi tento měsíc opět nestáhli tento poplatek a naopak je zvýšený o částku,kterou jsem Vám již zaplatil.A pro jsou na mojim výpisu dvě čísla vašho účtu.Doufám že mi to rozumně vysvětlíte.S pozdravem Stareček Zd.

  • Obávám se, že pokud budete “brečet” na tomto webu a nebudete opravdu kontaktovat společnost UPC, žádná změna nenastane. Tím jsem si jistý …

  • Horák Miroslav

    Vážená kabelová televize, na číslo smlouvy 5833620 Vám byla uhrazená částka 5 380,-kč z účtu č. 2016520106/2600. To znamaná že bylo předplaceno roční využívání UPC ve službě KLASIK. Po obdržení bezhotovostní platby SIPO jsme zjistili, že jste si znovu stáhli měsíční poplatek za užívání UPC ve výši 688 Kč,-. Překvapuje nás že jsme k tomuto úkonu nedali žádný souhlas. Doufám že napravite svou chybu a včas mi odpovíte. S pozdravem Horák M.

  • Ach jo, co na to říct … snad jen LIDÉ neBDĚTE … ale čtěte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • lada krofta

    dobrej stale volam a ani neumite se ozvat a cekal sem na technika ale zbytecne prosim muzete se uracit a ozvat se na tel 722659570 nejdou my programy cislo s je 19524845

  • Dagmar Klencová

    Vážení,už3 dny se Vám marně volám na zákaznickou a stále se nemohu dovolat. Potřebuji se domluvit kvůli vyučtování,prosím zavolejte mě na č.t.739560353 Děkuji

  • Proboha, lidé, čtěte!!!
    Toto opravdu není to správné místo pro vaše požadavky na UPC!!!

  • Neva

    Požadavky na UPC musí každý skutečně zkoušet zasílat u firmy UPC přes jejich “Klientský formulář” – http://web.upc.cz/klpoz. – nebo taky na tel. č. 241005372.
    Blog Hujera jen pomáhá pochopit složitost a nedobytnost tohoto ústavu, jakož i sbližovat jeho oběti.
    A ty bohužel nadále nacházím i v řadách mých přátel.

  • Reetu

    Clanek super, ale vic sem se pobavil procitanim v prispevcich zakazniku UPC, ktere musi chudak Hujer posilat pric 🙂

  • sir

    To se proste clovek ani nemuze divit, kdyz na klientskou linku, resp. technickou podporu vola denne milion lidi, ktere vidime tady v diskuzi, ani nepochopi, ze toto neni klientske centrum UPC a pisou sem svoje vzkazy pro UPC:-) proste prdel:-) to potom na ty technicky lince muzou pracovat jen magori (samozrejme chudaci, co si nemuzou najit lepsi praci, pac jsou asi vcelku neschopni)…vlastne je to vcelku bez komentare…

  • Franta Jetel

    Važené UPC, můžete mi prosím vysvětlit, proč všichni klienti po použití vaší zákaznické linky končí na psichiatrii v Bohnicích, kontaktní adresa vede nejspíš někam na sběrné suroviny (rád bych dostal alespoň symbolickou částku za ty stohy papíru, co jsem vám tam poslal), e-maily končí kdesi v křemíkovém nebi a když se vás pokouším kontaktovat alespoň pomocí tohoto formuláře, zbaběle předstíráte, že nejde o vaše stránky ale o blog jakéhosi Hujera?!!!!!!!
    Alespoň to jméno jste mohli zvolit originálnější!

  • Neva

    Hujere, měl bys ještě vymyslet ke komentářům smajlíkové stupně hodnocení, Franta Jetel by musel dostat smajlíkového Oskara. Ale je fajn, že i pacienti v Bohnicích mají přístup k internetu…hahaha.

  • ja

    prosim o 1 vysvetleni,skousim vas oslovit takhle protoze vas na telefonu nezastihnu asi nikdy sami vite o cem mluvim netreba to rozebirat,k veci mam zakladni nabidku mam platit 399korun s tim ze 2mesice 50procent to jak vsichni pocitat umime je 200korun prvni platbu jsem mel zaplatit237korun ale to neni ani 50procent a navic jeste jsem to nemel ani cely mesic,poslal jsem teda na samozdrejme prazdnou vasi slozenku 300korun tzn.o 63korun vice druhy mesic na misto 50procent ze 400 mi prislo zaplatit291korun a to jsem z prvniho mesice poslal navic kolem 63 korun takze tech 50 procent nechapu.po 2 mesicich co se vam pokousim dovolat jeste ktomu z vasi strany se to autom.vypne a clovek to uz plati nevim proc.toto je obohacovani penez na vasich zakaznicich!!ale krade se vsude to byla jen vsuvka.po dalsim volani na pani co mi to vyrizovala se slehla zem.takze jsem se rozhodl ze nezaplatim,jenomze jste mi odpojili signal a to 3.2.2008 tak jsem se rozhodl uhradit celou castku,a signal mi nejde neustale uz 14dni,takze prosim o zapojeni a o vpodrobne vzsvetleni platby,a jeste jestlize se me teda rozhodnete zapnout tak si prosim o zapocitani jen tech dni az budu mit signal,protoze jste znamy tim ze si uctujete i kdyz je nekdo vzply 3mesice a to znamena otazku zaco platit kdyz neni signal,a navic jsem to prestal platit proto ze sem chtel nahlasit poruchu ale dovolat se vam tezke ale s okna jsem jeste volat neskousel,neplatil jsem ponevadz vase sluzba neodpovidala vasim pozadavkum ale vse je z me strany zaplaceno tak ted je rada na vas dekuji a prosim o urychlene vyjadreni me cislo smlouvy 1979652 a cislo objedn 4025241

  • To je furt dokola …
    Ještě chvíli a bude to na knihu povídek.

  • LoUkYč

    UPC již nikdy.. Měl sem internet, televizi a telefon připojen u této akciové společnosti.. jak se oni od UPC nazívají a jednoho ošklivého dne mě bez varování prostě odšmikli (komplet) Po dlouhých telefonátech s touto společností se za tři dny dostavil technik který mi zdělil, že tv mi teda zprovoznil, ale na internet a telefon si musím ještě týden počkat. Když sem se zeptal jak je možné, že mi bez jakéhokoliv ohlášení odpojili pevnou, internet a televizi dostalo se mi zdělení, že je to normální apokud budu chtít peníze za ty dny “týdny” co sem jejich služby nevyužíval mam napsat dopis.. To mě namýchlo ještě více a jel sem dle přání operátora na jejich základnu někde v Nuslích. Když sem odmítl si od nich bezplatně zatelefonovat nasměrovali mě na další základnu u Nákladového nádraží kde na mě čekal další telefon. Už celkem vyteklej sem vyběhl za nějakym mlaďochem do druhého patra kde sem s úsměvem na rtech podepsal výpověď a mohl sem říci “dementi z UPC s bohem”

  • Jijanek

    Ach jaká pravda,

    UPC klientské centrum je opravdu neklientské. Už 14 s nimi řeším problémy a to dva a nejsou schopni cokoliv udělat. Asi půjdu k O2

    jirka

  • MILAN GABOR

    PROSIM VAS CHTELA BYCH ABY STE MI VYPLI KABELOVOU TELEVIZI MELA JSEM AKCI 4 MESICE APORAD TO JDE TAK BUDETAK HODNI AODPOJTE TO UZ JSEM POSILA EMAIL ANIC DEKUJI GABOROVA

  • Drasťa

    To miluju uplne nejvic kdyz se mi dovola takovej chytrak co s PC “umi” :o)))
    Delam taky technickou podporu ale trosicku jinde a muzu te bezpecne ujistit ze v 90 % pripadu je chyba na strane zakaznika a ne na strane site a proto se nejprve VZDY hleda chyba na strane klienta protoze pravdepodobnost ze tam je je mnohem vyssi nez ze je v siti.

  • Ale ale, dobře víš, o čem je řeč. Já na technické podpoře dělal nějaký čas taky a tak dobře vím, jaké jsou tam vesměs jelita. Zde popisovaný případ, a věř že nebyl jen jeden, je typický pro klienstké centrum UPC. Když nevěříš, tak si tam zavolej. Já netvrdím, že chyba není často na straně zákazníka. Jenže to by se tam nejdříve musel umět dovolat a pak se taky s někým domluvit. A pokud zrovna nenarazí na tebe, ale na bandu idiotů jako já a spousta dalších, tak se buď nasere a nebo o tom napíše, jako já.

Odpovědět na Zrušit publikování

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>