Poslední komentáře

    No comments.

Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

Dobrý den, dovolali jste se do klientského centra společnosti UPC. Pro přiblblé informace o doporučovaném restartu modemu stiskněte jedničku. Chcete-li nezávazně pokecat s našim arogantním technikem, stiskněte dvojku. Máte-li jakýkoliv jiný problém s funkčností služeb UPC, prosím zavěste. Zase parodie, ano, přiznávám. Nicméně můj druhý zážitek s pracovníky technické podpory pro UPC Internet je spíše tragédií a nic jiného než humorné pojetí si nezaslouží.

Po několika týdnech relativně stabilního připojení, jimž předcházel můj první kontakt s klientským centrem UPC, přišly opět horší časy. Už pár dní před oním dnem D, měl UPC Internet několik, často jen krátkodobých výpadků (v řádu minut) a poté přišel jeden unikátní totální výpadek, trvající celý den. To nefungovalo vůbec nic. Ani Internet ani televize ani nic. Ok, beru, prý sesuv půdy v Hošťálkovicích a dotklo se to nejen mé lokality ale celého města ba i kraje. Další den bylo vše v pořádku, ale bohužel jen jeden den. A vše samozřejmě začalo zcela nevinně, jako vždy. Vše fungovalo, Internet svištěl a najednou, jako by hexnšus dostal, nic. Kouknu na modem, ledky magoří a tak chvíli vyčkávám. Po pár minutách přijdu z cigára a modem vesele poblikává signalizujíce, že je všechno OK. Jenže ouha. Nebylo.

Už stav, kdy jsem nebyl schopen se dostat do webového rozhraní administrace kabelového modemu Motorola byl zarážející. Zkusím tam pinknout (ping na adresu modemu) ale ani ťuk. To bolo vola-aké čudné. Zkontroluju modem a ten stále signalizuje OK stav. Tak fajn, řekl jsem si a vyrval ho ze zdi, znovu zapojil do zásuvky a tím ho resetoval přesně podle instrukcí z klientského centra UPC. Celkem dlouhou chvíli mu to trvalo než proběhly všechny inicializační kroky, jako získání downstream kanálu, upstream kanálu a poté IP adresy skze DHCP. Vše vypadalo dobře, dokonce jsem se již dostal i do onoho webového rozhraní administrace a odsud sledoval průběh inicializace modemu. Jenže jen do chvíle, než modem vše dokončil, zablikal všemi ledkami a považoval vše za vyřízené. Najednou, jako když utne, zase prd, ani webové rozhraní ani ping na modem, nic. To už bolo kurva čudné.

A najednou objevuji informaci (u adaptéru síťové karty) „invalid IP address“ tedy neplatná IP adresa. Šup, skočila tam 0.0.0.0 a můj VoIP router Sipura se samovolně z toho zmatku resetoval (je taky připojený na onen kabelový modem, kvůli internetové telefonii). To už jsem byl dožraný. Opakované restarty modemu nic nového nepřinesly, pokaždé tam skočila neplatná IP adresa přidělená DHCP servem resp. samé nuly a můj VoIP adaptér se pořád, v pravidelných intervalech, restartoval. Až najednou změna, IP adresa se nastavila na (teoreticky) správné hodnoty. Jenže mé problémy stále přetrvávaly. Nejenom, že nefungoval přístup ven tj. do Internetu, ale stále jsem se ani nebyl schopen dostat či dopinkat od sebe (z mého PC) na kabelový modem. A taky proto jsem se rozhodl ještě jednou podstoupit volání na technickou podporu UPC, i když jsem z toho, po minulé zkušenosti, neměl moc radost.

První, co mne překvapilo, bylo to, že už zrušili hlášku o počtu zákazníků, kteří se dovolali před vámi, kterou jsem využil jako hlavní motto mého předchozího článku o UPC podpoře. Prostě nic, teď už se nedozvíte jestli jste 53. nebo přijdete na řadu za pár minut. Sakriš, že by ten článek někdo z UPC četl… No nic, nechme plané kecy, četl nečetl – ale možná by měl, ale nic to na mém problému neřeší. Tak zpátky. Po nezbytném čekání, než automat odkecá své, jsem se dostal k poslechu hudby (lze-li to tak nazvat) signalizující, že jsem v pořadníku. Dám jim deset minut říkám si interně, ale nemělo to ani tak dlouho trvat. Po pár minutách se totiž opět restartoval můj VoIP adaptér (asi zase totálně odrovnaný nulovou IP adresou) a já si rval vlasy, že jsem ho blbec nevypojil a nevolal přímo. Už jen „píp, píp“ a byl jsem slušně a spisovně řečeno v řiti. A můžu volat znovu, kua, že já blb na to nepomyslel. A tak se i stalo, volám znovu a tentokrát je mi nabídnuto: „voláte-li ve stejné záležitost vícekrát, stiskněte jedničku“. Nabídku přijímám a po pár sekundách už zase poslouchám uklidňující hudbu.

A kupodivu to netrvalo moc dlouho a na druhé straně se ozval člen technické podpory. A až v tu chvíli si uvědomuji, že jsem v tom svém rozčilení a rychlosti stále nevypojil onen VoIP adaptér, a že tak můžu zakrátko očekávat jeho restart, a že zase bude všechno tam, kde záda strácí své slušné jméno. Jenže co dělat, vypojit ho za jízdy je blbost, to bych hovor ukončil okamžitě. A tak jsem se rozhodl hrát vabank. Jenže jsem stihnul sotva vylíčit můj problém a pán řekl něco jako „tak otevřete ovláda…“ a adapter se restartoval a hovor byl u konce. Nechtějte být v tu chvíli u mně doma, všude kurvy lítaly – ještě štěstí, že tu nebyly děcka. Konečně tedy odpojuji adaptér a ověřuji aktuální stav, jestli se náhodou už vše nespravilo – nespravilo. Ale k mému údivu najednou zvoní telefon a onen pán z UPC mi volá sám zpátky na moje číslo. Nevěřím vlastním uším. A tak můžeme pokračovat z našem rozhovoru, kde mu popisuju situaci, podobně, jako jsem vám to popsal na začátku článku.

UPC
Pán se jal vše začít ověřovat. Opět ignoruji, že mě má za IT debila a důrazně ho prosím, aby řekl co chce vědět a nedělal mi prvotní představení systému Windows. Vše ověřil a zjistil, že mi byla jejich DHCP serverem IP adresa přidělena a tedy je vše v pořádku. Takže proč to teda nefunguje a proč se ani nemůžu dopinkat na modem, ptám se. Máte zřejmě poškozené ovladače síťové karty, zní imbecilní odpověď. Ne, už je to tu zase, říkám si v duchu, stejně jako minule začíná hledání chyb na straně klienta. Přeinstalujte si ovladač síťové karty, hlásá neustále. A já odpovídám: takže najednou mi jako odejdou ovladače na mém notebooku, stolním počítači i routeru, jo? To už tady jednou bylo a já vám říkám, že tím to prostě není. Není pravděpodobné, že by se tak stalo z ničeho nic a najednou na třech zařízeních. Nechápe, ignoruje a pořád žvaní a dál mele ohranou písničku o ovladačích. Kurva jsem se dožral. Znova mu vše vysvětluju, připomínám minule diskutovaný problém, ale s volem nic nehne. Stále prohlašuje: máte přidělenou IP adresu (nezájem že nefunkční) a z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty. To k ničemu nepovede, říkám, problém je jinde, pomužete mi nebo jste tu jen na okrasu, začínám pěnit. Myslel jsem, že volám na technickou podporu a očekávám, že budu mluvit s někým kompetentním, kdo tomu trochu rozumí. Přestaňte mi odpovídat podle příručky a začněte konečně pracovat. Jako debil: z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty, zní z telefonu. Fajn, tak mi řekněte znovu vaše jméno. Jaromír Šípek. Díky. Není zač. To teda není, odpovídám a zavěšuji.

Takže k čemu nám je technická podpora, klientské centrum, když nejsou schopni a ani ochotní řešit problémy mimo jejich stupidní šablony otázek a odpovědí. Na hovno, klidně si odpovím sám. Dovolat se tam je o nervy a účet za telefon. Od firmy takového rozměru a ambic bych čekal bezplatnou linku a ne normálně zpoplatněné pražské telefonní číslo. Ale abych nebyl zcela neobjektivní (a taky vám tu story dovyprávěl) je i zde vidět, že vše záleží je a jen na lidech. Za asi tak 10 minut jsem nevydžel a volal jsem tam znovu. Ja vím, jsem naivní blázen a magor, ale já to prostě udělal. A udělal jsem dobře, jelikož jsem alespoň neskončil s tím zdrcujícím pocitem bezmoci a s přesvědčením, že klientské centrum UPC tvoří jen ignoranti, kteří nic neumí. Releativně brzo jsem přišel na řadu a vše řešil s jiným pánem. A ten byl evidentně v lepší kondici. Po sérii nezbytných testů sice prohlásil, že neví co dál, že něco takového tu ještě neměli. Ale to přece nevadí! Přiznal barvu, nebál se to říct a nesváděl všechno na nebohého klienta. Naopak, navrhl, že bude kontaktovat pracoviště v blízkosti mé lokality a pokusí se něco zjistit či sjednat nápravu. Nechápal jsem, šok, konečně se něco začne dít. Dokonce deklaroval, že se sám ozve s výsledky šetření na můj mobil.

A světe div se, on se opravdu ozval. Bylo to v době, kdy už mi UPC Internet fungoval, a oznámil mi, že už by mělo být vše funkční. Že byl nějaký problém v datové síti a že vůbec netušil, že by něco takového mohlo nastat a že vše již technici vyřešili. Tleskám, to alespoň vypadá jako technická podpora. Dokonce mi během hovoru prozradil, že nyní už není ani nutno registrovat MAC adresu karty či zařízení za modemem na stránkách UPC, jak bylo nutností donedávna, ale že stačí jen po výměně zařízení (jiná karta, počítač nebo router) restartovat modem. Je to tak, na vlastní kůži ověřeno. Dobrý to člověk.

A světe div se, UPC Internet, jako vždy, začal sám od sebe fungovat po pár hodinách. To fakt nechápu, sakra vždyť jsem ani nepřeinstaloval ten ovladač síťové karty …

Přečtěte si také: Kdo se bojí, nesmí k UPC

476 komentáře(ů) Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

  • Slimák

    VAROVÁNÍ – varuji všechny budoucí uživatele UPC, nenechávejte platby přes SIPO, budete se divit, co všechno vám naúčtují v rámci smlouvy a hlavně v rámci jejich ceníku!!! Pouze trvalý příkaz k platbě, o kterém rozhodujete vy!!!

  • Zdeněk Kříž

    Prosím o potvrzení příjmu e-mailu zaslaného vám dne 9.2.2011 ve věci doplnění nově zakoupeného TV LG 42LD550 kartou pro příjem programů. Děkuji

  • Čapková

    Dnes přišel technik na zapojení. Neudělal nic,spěchal , měl po mě ještě 4 zákazníky. Objednala jsem si tarif za 199 Kč, ale dealer mi neřekl, že z digi vysílání mi zapojí analogové, které prý stejně brzy skončí a budu si muset koupit něco jiného. Mnohokrát děkuji za vše. čapková, Pha 4, Hyblerové 522.

  • dtest

    Vážení,
    náš časopis dTest eviduje v poslední době zvýšený počet stížností bývalých klientů společnosti UPC jako jste vy. Některým v minulosti údajně vznikl u dané společnosti dluh, který UPC postoupila vymahačské agentuře. Ta nyní začala pohledávku vymáhat, ale ve zcela nepřiměřené výši. V některých případech už se dokonce obrátila na soud s návrhem na vydání platebního rozkazu. Pokud Vám tedy už přišel domů platební rozkaz, je třeba proti němu okamžitě podat odpor. Jeho ilustrativní vzor je ke stažení zdarma na http://www.dtest.cz/modemy. Po podání odporu bude následovat klasické projednání věci před soudem, kde se pravděpodobně neobejdete bez pomoci právníka.

    V případě jakýchkoli dotazů z oblasti spotřebitelského práva Vám poradíme na naší poradenské lince 299 149 009.Linka funguje ve všední dny mezi 9. a 17. hodinou. V rámci zahájení projektu zaplatí dotazovatelé za poradenství pouze cenu běžného telefonního hovoru.

    časopis dTest

  • Lukáš

    Dnes ve zprávách jsem viděl příspěvek o nevrácených modemech,mě také přišla před 14 dny sms o předzalobním dopise.Když jsem volal na klientskou linku bylo mi sděleno že jsem před rokem (!) nevrátil modem ,za celou dobu neposlali ani jeden dopis o této záležitosti a po roce napsali že mám do týdne modem vrátit jinak zaplatím 5000,- .Jelikož jsem v té době bydlel v Praze (před rokem) ,nechal jsem v tom bytě i se set top boxem modem a než se odstěhoval řádně ukončil smlouvu a dohodl se s technikem na vyzvednutí zařízení přes mou už bývalou pronajímatelku bytu,set top box si vzal ale modem asi ne,nechápu to a již se mi neozvali že jim snad chybí modem…Myslím že je na vině jednoznačně technik a nebo je to opravdu nějaká hnusná finta přímo od Upc.Nicméně přes internet jsem objednal modem,novější typ,úplně nový se všemi kablíky za 1100,- i s poštovným ale poslal jej bohužel už po lhůtě a to 4 dny po,prostě než jsem se za ten necelý týden rozkoukal co dělat po té výhružce,(byl jsem opravdu z toho na nervy) nedalo se to stihnout.Nyní nevím jak to je,jestli je to vyřešené nebo jestli kvůli toho že jsem o 4 dny později poslal nový modem budou chtít stále peníze,nemám nervy na to to dál řešit.Jinak po tom roce (!) mi mají vrátit přeplatek,peníze žádné také ještě nepřišli.Jestli bude někdo podávat hromadnou žalobu rád se připojím

  • tyvole

    tyvole, proc sem pise tolik lidi svoje privatni informace, jmena, cisla, adresy, a pozadavky na UPC???

  • Michal

    Ahoj, koukám že nejsem jediný který má s UPC problémy. Na Facebooku byla založena skupina http://www.facebook.com/pages/Jsi-nespokojen%C3%BD-z%C3%A1kazn%C3%ADk-UPC-Vad%C3%AD-ti-jejich-p%C5%99%C3%ADstup-Nejsi-s%C3%A1m/125576477516576 pro nespokojené zákazníky. Hafo problémů se opakuje furt dokola a pokaždé čekat než se dovoláme na UPC , kteří nám řeknou že problém předají dál, není úplně to pravé. Poraďme si sami, alespoň to zkusme

  • Milan Mrázek

    Dobrý den mám dotaz v obýváku máme setobox UPC z kterého máme napojený druhý televizor kvuli pohádkám,ale dneska večer vypadlo většina kanálu v druhém televizoru a nevím proč jelikož to mám vše placené.Mrázek

  • Novotny

    Od vcerejsiho poledne nejdou nejake programy bez setoboxu,tak nevim jestli jde o zavadu z vasi strany nebo co se vlastne deje.Do ted to slo bez problemu Dekuji za odpoved

  • No z mé strany to rozhodně závada není, hledejte ji u sebe. Napovím: v mozku…

  • Novotny Dobroslav

    Ptal jsem se proc my nefunguji analogove programy,protoze moje dcera nemuze v pokojiku koukat na pohadky,a vy my nabizite prijimac na dygitalni prijem.Jiz mam dva a platit za treti nehodlam jiz takhle jste drahy.Radsi si poridim satelit aq zrusim vase sluzby.Nashle Novotny

  • PítrS

    Dobrý den, také se chci svěřit se svou neuvěřitelnou zkušeností s firmou upc. Je do nebe volající jaký přístup k zákazníkům při tak velké konkurenci tato firma má. Osobní přístup či kontakt se zákazníkem je nemyslitelný. Naopak oddalovat a co nejdéle sát peníze od klientů prvotní. Tomu říkám dobrá firemní stategie. Tímto přístupem příjdou o mnohem víc peněz než si nakradou nelidským přístupem řešení požadavku klientů. Jen tak dál, získali jste ve mě silnou reklamní kampaň. Hezký den všem.

  • Rostislav Hejný

    Já si dovolím trochu z jiného soudku. Jsem Vaším dlouhodobým zákazníkem internetu, narozdíl od výše uvedených diskusí jsem plně spokojen s poskytovanými službami.Poraďte mi s kým mohu projednat další pokračování ve využívání Vašich služeb od poloviny července,kdy mi končí speciení ujednání s Vaší společností.Prosím nasměrujte mne. Děkuji.

  • Honza

    Rostislave, buď jste hodně šťastný člověk, nebo sabotér společnosti UPC. Mám s nimi, stejně jako mnoho známých okolo mne, velké problémy. Také dokáži pochopit občasné krátkodobé výpadky, ale to co se děje v posledním čtvrt roce! (a to minimálně!) To je skutečně na facky. Internet často „hrabe“ jako před deseti lety s připojením přes pevnou, mám časté výpadky a přesně jak píše autor článku.. není vyjímkou, že spadne jak internet, tak telefon i tv. Občas pomůže zmíněný restart modemu, ale dělat to desetkrát denně.. to je tedy mírně řečeno opruz. Jako by UPC nemělo na své pošramocené pověsti z minulosti šrámů dost. Pokud v nejbližší době nenastane zlepšení, přecházím k jinému poskytovateli. Říkám si.. kdybych zaznamenal alespoň nějakou omluvu, když ne slevu ze služeb! Jistě, to už by byla velká naivita. Skutečně.. UPC je banda xindlů první kategorie!

  • Jiří Králík

    13.6.2011 jsem telefonoval na UPC,jelikož mi nedošla předtištěná složenka k úhradě internetu.Z klientského centra mi slečna odpověděla,že do úterý,maximálně středy ji obdržím.Dodnes ji nemám.Prosím,dočkám se jí,nebo mám vypsat ručně složenku typu A ?Mám rád věci v pořádku,jak mají být,abych neměl problémy s penály,odpojením apod.J.Králík

  • Problémy s penály jo 🙂 – možná s anály jste myslel?

  • eva

    Mam dotaz jak mam poslat fakturaci do 15.6 kdyš je dnes 21.6 a na obalce mam psaní datum 20.6 tak nevím jestli mam platit tento rok nebo příští. Nehledě nato že má fakturace neodpovídá částce na smlouvě. moc děkuji.. Jsem zjedavá na odpověd.Snad se dočkám ještě letos. JENČOVÁ

  • No, pokud komunikujete s člověkem (tedy se mnou), který nemá s UPC nic společného, tak se zřejmě opravdu odpovědi nedočkáte…

  • Květa Kandarachevová

    Dobrý den.Používám vaší pevnou linku a momentálně jí mám v poruše.Můžete se mi ozvat na mob 603844181 děkuji Kandarachevová,Horni1435/74 Ostrava

Napsat komentář

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>