Klientské centrum UPC, dobrý den. Jste 53. idiot v pořadí.

Dobrý den, dovolali jste se do klientského centra společnosti UPC. Bla, bla, bla… Pro komunikaci s nekompetentní pracovnicí dohledového centra stiskněte jedničku. Pro k ničemu nevedoucí rozhovor s přidrzlým pánem z technického oddělení stiskněte dvojku. Pro spojení na zmateného operátora prosím vyčkejte. Parodie? Ale kdeže, jen s humorem popsaný vlastní zážitek s pracovníky technické podpory pro UPC Internet, který znenadání vypověděl službu.

Je nám líto. Všichni naši operátoři se věnují zákazníkům, kteří se dovolali před vámi. Prosím vyčkejte … jste 53. v pořadí… vyčkejte, jste 49. v pořadí … jste 45. v pořadí. No a než na mě dojde řada, tak vám alespoň přiblížím, co že se to vlastně s mým UPC Classic (8/1 Mb/s) připojením k Internetu, který jsem pořídil relativně nedávno, a se kterým jsem jinak velmi spokojen, vlastně stalo.

Hodno dodat, že s připojením k Intenetu od UPC jsem neměl dosud sebemenší problémy ani výhrady. Teda až na dvě vyjímky. První, malý výpadek, nastal asi po měsíci používání, ale jelikož k němu došlo během pořádné bouřky a výpadku elektřiny, dalo se to tím omluvit. Pak už zase vše šlapalo, UPC nám později zrušilo datové limity, rychlost byla konstantně dobrá, prostě nebylo na co nadávat, spíš naopak. Druhý výpadek přišel znenadání v pondělí dopoledne, shodou okolností opět za nepříznivých podmínek, tedy během povodňové situace na blízké řece Opavě, začátkem září 2007.
… vyčkejte, prosím, jste 36. v pořadí …

Akorát jsem stihnul publikovat nový článek o dlouhodobých předpovědích počasí, odskočil jsem si na kafčo a jedno cigáro, a když jsem se vrátil ke kompjůtru, Internet už nefungoval. Bystrým zrakem jsem přehlédl všechny LEDky u modemu, routeru a VoIP adaptéru, ale vše blikalo a svítilo jak má. Kabelový modem svítil zcela korektně a také výpis z konfiguračního rozhraní žádný problém nenaznačoval, IP adresa byla korektně přidělena (DHCP), ale “ven”, tedy do Internetu, jsem se prostě nedostal, i když pro to nebyl žádný zřejmý důvod. A tak jsem čekal. Hodinu, dvě, tři … … vyčkejte, prosím, jste 25. v pořadí …

Ani kolem oběda žádná změna nenastala a tak jsem se rozhodl zavolat na dohledové centrum. Po vytočení čísla a zjištění, že jsem 47. v pořadí jsem zavěsil. Na druhý pokus jsem byl dokonce 49. v pořadí a po další chvíli, kdy jsem si naivně myslel, že počet volajících před mnou klesne, jsem zavolal zase. Tentokrát jsem byl už 53. v pořadí, ale vážnost situace velela: vydrž! A tak jsem držel a počet stejně postižených bláznů, kteří se dovolali přede mnou, pomalu klesal. Mezitím jsem, pro jistotu, vyzkoušel připojení přímo přes modem, pomocí notebooku, který jsem teď připojil přímo ke kabelovému modemu, abych vyloučil závadu na routeru či jiný případný problém u mně doma. Ale jak jsem předpokládal, nic.
… vyčkejte, prosím, jste 16. v pořadí …

Tak nějak jsem tušil, že problém bude někde jinde, někde v zakoutích routerů a drátů v UPC. Ostatně podobný problém jsem zažil hned první den, kdy technici Internet u mne doma zapojovali. Tehdy se modem se sice chytnul, ale ven (na Internet) se dostat nedalo. Dalších pár minut laborování a testů co nikam nevedly. Pak říkám: no je vidět, tady na tom logu modemu, že gateway (brána) je správně přiřazená a IP adresy a DNS servery taky, takže problém bude spíše někde dál. Tak kluci vzali mobil a zavolali na dohledové centrum svým kolegům aby se dozvěděli, že registrační systém MAC adres koncových zařízení je mimo provoz a že musí restarovat jakýsi systém Kraken. A dneska to byl problém velice podobný.
… vyčkejte, prosím, jste 4. v pořadí, za chvíli budete spojeni s operátorem.

Konečně, po 16. minutách čekání se ve sluchátku ozvalo vyzvánění a vzápětí ženský hlas: dobrý den, jak vám mohu pomoci? Tak jsem té paní všechno pomalu povyprávěl, že DHCP funguje, DNS i IP adresy jsou přiděleny, na modem se do-pinkám,ale ven prostě nemohu atd. Bohužel mé vyprávění zřejmě obsahovalo příliš mnoho anglických slov a nepochopitelných termínů, a tak mě paní začala přepojovat přímo na techniky, že prý si s nima určitě budu víc rozumět. Telefon se opět odmlčel a krásná hudba v pozadí mě další tři minuty hřála u srdce. Pak se ozval pan technik, kterému jsem vše, a ještě více podrobně, povyprávěl a informoval jej o všech testech, které jsem dosud (bezvýsledně) provedl. Pak se mě zeptal na obligátní věci jako je verze OS a jestli mám počítač před sebou. A pak začal. Teď zmáčkněte tu klávesu, hned vedle klávesy Ctrl a … STOP, stop, zastavil jsem jej. Prosím, celkem se v problematice vyznám, řekněte mi prosím, co potřebujete. Jestli mě hodláte navigovat do ovládacích panelů po jednotlivých klávesách, budeme tady ještě zítra.

Chápu sice, že tito pracovníci přicházejí vesměs do styku s lidmi, kteří moc páru o tom kde a jak spustit DOS konzoli apod. nemají (sám jsem po dva roku v support oddělení pracoval), ale z našeho předchozího rozhovoru muselo být zřejmé, že napsat do komand-lajnu IPCONFIG zvládnu. Ale dál. Když jsem mu řekl, že stolní počítač není napojen přímo na modem znejistěl, ale nakonec jsem se pomocí notebooku (jako předtím) připojil přímo k modemu aby byl klid. On pak udělal pár testů a pořád nic, restartoval mi na dálku modem a pořád nic. Pak vykřikl: vždyť vy tam teď máte notebook a ten má jinou MAC adresu! Nemá, řekl jsem, je stejná jako měl předtím ten router, který ji má naklonovanou (změněnou). A byl zase v koncích. A já neprozřetelně vyhlásil: moment zkusím na chvíli úplně vypnout Kerio firewall. No proboha, zařval, ten firewall, ten už ani nezapínejte!

Od té chvíle jsem začal být poněkud nasraný. Jednak pán technik už nevěděl kudy kam (a to jsem mu vyprávěl i story s tou podobností situace z před pár měsíců) a navíc začal, zřejmě z nedostatku jiných řešení, vymýšlet ty nejroztodivnější možnosti jádra problému a dělat ze mne idiota. To, že jsem onen firewall používal už drahnou dobu a že vše fungovalo, ho nezajímalo. Jasně, problém hledejte vždy u zákazníka, hlásá heslo na školeních dohledových pracovníků. A tak hledal. Po dalších pár minutách hovoru a zbytečných testů byl u konce a na mé návrhy restartu nejbližšího UPC-routeru nereagoval. Takže k vám pošlu technika, řekl a nabídl mi zítřejší termín. Klidně, řekl jsem já, jen mi není jasné, co tu bude dělat. Jediné, co by u mne mohlo způsobit problém je vadný modem. Ale budiž, rezignoval jsem, a dohodl návštěvu jejich technika na nejbližší možný termín.

V závěrečné fázi si milý technik neodpustil a udělal ze mne idiota podruhé řka, že pokud přijde technik a chyba bude u mně, zaplatím marný výjezd, což je tisíc kaček. A já na to, že jaký že to problém má na mysli? Nó, třebááá, máte poškozené ovladače síťové karty a tak to je váš problém a zaplatíte. Teď jsem nevěděl jestli se smát, řvát a nebo brečet. Takže najednou (nějak???) jako odejdou ovladače na mém notebooku, počítači i WiFi routeru? To spíš vyhraju sportku, řekl jsem mu, ale nemělo smysl dále utrácet peníze za hovor, který už tak trval 38 minut. Stejně jsem tak trochu tušil, jak to dopadne…

A tak se stalo. Odpoledne, asi po 3 hodinách, kdy jsem se vrátil domů, vidím, že VoIP adaptér vesele indikuje připojení k SIP serveru. Zapnu počítač a hle, všechno bezvadně funguje. A teď mi řekněte: kdo je tu idiot? A tak jsem zase volal na UPC abych zítřejší, teď už zcela jistě marný, výjezd opět zrušil – a jiný pán, se ani příliš nedivil, když jsem mu řekl, že se to “samo” rozběhlo. Na tváři mi zůstal jen strnulý úsměv idiota. A když jsem večer na WC četl v manželčině Blesku pro ženy (č. 36/2007 str.51) radu pro hospodyňky:
Brambora proti připálení: aby se při pečení palačinek těsto nelepilo, potřete palačinku rozkrojeným syrovým bramborem“, usměv se mi vrátil. Poraďte mi, jak potřít kobzolem palačinku před jejím pečením? A není lepší koupit si teflonku?
Proboha, lidi, nenechme ze sebe dělat idioty!

Myslíte si, že tím vše skončilo? Ani náhodou. Už za pár týdnů jsem s klientským centrem UPC udělal další, a možná ještě záživnější, zkušenost a zjistil, že s opravdovými problémy
se tam volat nevyplatí.

Přečtěte si také: Kdo se bojí, nesmí k UPC

86 komentářů Klientské centrum UPC, dobrý den. Jste 53. idiot v pořadí.

  • Jarmila Karkošková

    Prosím o zrušení smlouvy na internet,bez udání důvodu.
    S pozdravem jarmila Karkoškova
    Prosím o zaslání potvrzení o převzetí.

  • Pawel

    Je překvapující kolik lidí zde píše komentáře v domnění, že jde o zprávu posílanou Centru UPC 🙂 Bezhlavě kliknout na první odkaz ve vyhledávači, nepřečíst o co se jedná a něco někam poslat není asi vždy ta nejlepší cesta. Pak se tito lidé budou rozčilovat, že jim UPC neodpovědělo i když dotaz “poslali” 🙂 Fakt mě to pobavilo 😀

    BTW: Dobrej článek 😉

  • Kozák Jiří

    Jsem uživatelem Vašeho kabelového vysílání.Měli jsme od Vás na přechodnou dobu sníženou částku za příjem na 327,-.Od března jste ji opět zvýšili na 503,-.nemůžeme s tím souhlasit,protože některým lidem takovou částku neúčtujete.Jsme již oba v důchodu a navíc televizi sledujeme převážně v zimě. Žádáme proto o zrušení rozšířeného vysílání,bude nám stačit pouze zákl. nabídka.
    Kozák Jiří, Masarykova 330, 411 56 Bohušovice n. Ohří
    602947121

  • Luděk

    Tak po přečtení jsem si připadal jako bych měl dvojníka který zažil přesně to co já.
    Naštěstí jsem i přez návštěvu několika TECHNIKU z UPC problém vyřešil úplně sám jako laik.Od té doby tam nevolám.Stejně nikdo nic neví jen si pingají -to už umím z druhé strany taky.
    Ted jsem nainstaloval satelit a výsledek mi vyrazil dech,takovou změnu v obraze jsem nečekal.To co Upc vydává za digital tak to na satelitu ani nenaladíte-hlavně základ je ZDARMA .Doporučuji všem vyzkoušet at se kabel zamyslí sám nad sebou.

  • Karol Tokar

    mužete mi prosím vas zdělit proč neustale mate problemi s internetem a nikdo stím níc neděla tak stím něcoudělejte jinak odstoupím od smlouvy

  • Lenka

    Jsem zákazníkem UPC a mám podobné zkušenosti. Nejen, že fakturu mi pošlou v noci 10. 12., ale ještě to chtějí mít do 15. 12. zaplaceno. Čili 11. to zaplatím a další měsíc mi přijde upomínka a pokuta, že jsem stále zaplatila. Jsem na tom o trochu lépe než ostatní a v hovoru, jímž si chci stěžovat nejsem 53. na řadě, ale 6. na řadě. No nebudu to prodlužovat, samozřejmě do UPS se nedá dovolat. A až příště budu volit povolání, chci dělat u UPC na plneńské pobočce, protože tam se naoko dělá od 8:18, ale ve skutečnosti tam nikdo nikdy telefon nevzal. Paráda ne, co půjdem tam makat všichni 🙂 S jednáním firmy UPC jsem krajně nespokojena a po dvou měsících s nimi ukončuji smlouvu. Mějte se a pevné nervy Lenka

  • Zora Čapková

    Odmítnuto heslo. Č.chyby 800CCC90

  • Zora Čapková

    Byla bych ráda, kdyby mé heslo šlo zrušit. Děkuji .

  • samotnov

    Zkušeností s UPC mám celou řadu a bohužel většinou jsou to takové, které zákazníka nepotěší. Nejčerstvější je zážitek se změnou služeb a s fakturací. Nejen že vám nedokáží dát přesné informace předem, ale dokáží udělat vyúčtování plné chyb. Když pak zašlou nekorektní fakturaci, které nesmyslně překročí v bance stanovený limit na jejich služby, hned tu máte upomínku. Zařídíte tedy převod peněz přímým příkazem, ale přesto, že uvedete do specifické symbolu číslo smlouvy, nedaří se jim nějaký ten den nalézt, že jim platba došla. Poté, když ji najdou, potvrdí vám, že na vašem účtě nejsou již žádné pohledávky a myslíte si, že je vše vyřešeno. Další tři dny nato vám přijde fakturace na další období a vy zjistíte, že faktura tuto mimořádnou splátku neobashuje a že bude vaším bankovním ústavem znovu vrácena a opět poběžíte na pobočku zařizovat další mimořádnou splátku a to z důvodu, že když jednou UPC vystaví fakturu, přesto, že uzná že je špatně, nedkoáže ji prý údajně již nijak stornovat a opravit a vy ji musíte uhradit a musí mi stačit jejich omluva. Momentálně mám předplaceno u UPC předplaceno přibližně na dva a půl měsíce. Stal jsem se jejich nedobrovolným sponzorem. UPC bych zařadil při řešení reklamací, technických roblémů a korektnosti jednání na úroveň firmy O2.
    samotnov

  • PhDr.Kožušník Bohumil

    Chci zasílání faktur za internet meilem, ale Váš formulář mi stále vrací mou žádost : špatný variabilní symbol 39778541, tak
    nevím jak dál. Děkuji za pochopení Kožušník

  • ALDAN

    Kdo chce kam, pomozme mu tam!
    Plně se ztotožňuji se zkušenostmi předcházejících uživatelů. Moje vlastní zkušenosti:
    1. U smlouvy sepsané s obchodním zástupcem ze strany dané společnosti nebyla dodržena nabídnutá a dohodnutá délka smlouvy 12 měsíců!
    2. Při snížení rychlosti internetu hrozí vysokými smluvními pokutami. O nich však nejste informováni prodávajícím
    3. Při vrácení set-top-boxu žádejte písemný doklad o vrácení technikovi či doklad z centrály, kde tento díl zašlete-vrátíte. Jinak oslovují právníky a částka za box Vám naroste do nebetyčných výšek
    4. Všeobecné podmínky jsou zpracované obecně, ale do nejmenších podrobností. Bohužel mají jednu velkou chybu-jsou zaměřené pouze a jen na poskytovatele a jeho zisk, co vše na Vás poskytovatel může, zákazník není podstatný!!
    5. Začínal jsem s rychlostí 10 Mb/s, bez mého vědomí proti původním dohodám mi tato byla postupně navyšována na 15, 25 až na 30 Mb/s. Cena rostla úměrně s tímto navyšováním. Návrat k původní rychlosti je však nemyslitelný! Beru časem něco co nepotřebuji. Jen na okraj-nepoznal jsem zásadně změnu v rychlosti, nepotvrdil to ani měřič rychlosti.
    6. Celou dobu jsem neměl zpoplatněn modem. Jaké překvapení, když se Vám objeví ve vyúčtování +50,-Kč za nájem modemu!
    7. Komunikace: Děs a hrůza. Mluvíte s “plechovou hubou” na vlákně pro reklamace či poskytování informací k vyúčtování a jako 3. v pořadí se Vám načítají korunky po dobu 26 minut, v druhém případě 42 minut. Problém jsem zkusil řešit přes vlákno noví zákazníci, nové smlouvy a ejhle-byl jsem 1. v pořadí a spojení do 12-ti vteřin. Neukazuje to zase na něco?
    8. Kvalitu signálu, velmi řídké výpadky musím ale hodnotit jako velmi uspokojivé.
    9. Měl jsem od tohoto poskytovatele i televizní programy. Jak šel čas navyšoval se i jejich počet skladba a k tomu i úměrně cena. Dostával jsem programy o které jsem nestál, ale nebylo zbytí. Zase mi organizovali život. Ale jen do doby než jsem za jejich TV udělal hluboký řez a pořídil si poskytovatele televize s variabilními programy, které chci já a ne s takovými, které mi někdo nutí. A to ke všemu za 50% ceny.
    10. MOJE PONAUČENÍ: Nenechat si kakat na hlavu a netlačit se tam, kde zákazník je jen beránek, který se musí neustále otřásat a neustále trousit peníze, protože tak to mají ve svých všeobecných smluvních podmínkách, které jsou právnicky přece dokonalé. Na prvním místě jsou přece peníze! A zákazník ? Ten je přece až to poslední co je trápí.
    Mi stačilo se ve svém okolí rozhlédnout, poptat se známých na jejich zkušenosti a ejhle. Dnes mám internet dle svého gusta, přiměřeně rychlý, jako zákazník jsem pro dodavatele služby na tom prvním místě a co navíc? Cena mi spadla o 62%. Žádné hrozby, žádné pokuty, jen drobné povinnosti v rámci písemného smluvního vztahu. Takže to jde!
    Přeji všem, aby v životě dělali v pravý čas jen ta správná rozhodnutí.

  • Beneš František

    Mojí mamce nejde televize ani telefon.Adresa:Cafourková Květuše,Jiráskovo náměstí 6 Plzeň 30100.Děkuji za odpověď.

  • Josef Tomaštík

    Mám 68 let poslední 2 roky mě byla umožněna seniorská sleva na pevnou linku a internet. platíval jsem 650…až…680 Kč měsíčně. Ale už dva měsíce mě chodí platby nad 900 Kč, ačkoliv jsem toto telefonicky připomínal. Nemám provoláno ani balíček 300 jak bylo v minulosti ve smlouvě. Nedůvěřuju podniku, který nedodržuje dohody a obelhává clienty. Počkám ještě měsíc a pokud nedojde k nápravě, KONČÍM S PEVNOU LINKOU I INTRIKY U O2. Josef Tomaštík

  • denisa čonkova

    dobry den prosimvas muzete mi zavolat na tel 739735140 dekuji

  • A co od toho očekáváte? Jako že bychom si při pátku trochu pokecali o počasí?

  • vodrazka pavel

    dobry den,chtel bych reklamovat praci technika.byl me poslan z duvodu kostkovani obrazu s tim,ze pokud to bude kabelem,ze zaplatim 400kc.kabelem to bylo,ale nebyl oryginal od vas ackoli vse mam od vas.odmitam proto castku 400kc zaplatit.myslim,ze castku kterou vam rocne davam,by tyto veci meli zahrnovat.pokud jse nedomluvíme,budu nucen s vami ukoncit sluzby.dekuji za pochopení

  • Servis

    Dobrý den,
    zašlete prosím reklamovaného technika na adresu UPC Česká republika s.r.o., P.O.Box 53, Praha 3, PSČ 130 11.
    Ve 30 denní zákonné lhůtě Vám bude zaslán technik s aktualizovaným software, nebo v případě hardwarové chyby technik zcela nový.
    Omlouváme se za nepříjemnosti, Vaše UPC.

  • vitko

    Vážení chtěl bych vědět jak se k Vám dovolat už týden mi přestaly hrát tyto programy:AXN-AXN Crime-AXN Scifi-Discovery Scienc-DoscoveryWorld-TLC-Visiat Explorer-Viasat History-Filmbox doposud vše v pořádku jen mě mrzí že jste přešli na jiný satelit na Astře jsem měl o mnoho více programů zatím zůstavám s pozdravy Vitko tel.725844349

  • Vladimír

    Jsem překvapen a spokojen s vyřízením objednávky k navýšení rychlosti mého internetu.DĚKUJI,

  • To je snad první a jediný kladný komentář za poslední roky. Nicméně stále napsaný na mém soukromém webu pod tímto článkem a nikoliv UPC 😉

Napsat komentář

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>