Poslední komentáře

    No comments.

Kdo se bojí, nesmí k UPC

„Všechno zlé, je k něčemu dobré“, odepsal mi kámoš jako odezvu na vylíčení mých trampot. Loni, jednou tak v říjnovém večeru, podzimní chmurné počasí, já nachlazená, unavená po práci, hovím si pěkně doma, zvoní zvonek. Přišel chlapík z UPC, že by se mnou chtěl probrat nové podmínky, změny a bla, bla, bla … moc jsem nechápala co všechno vlastně chce, fakt mi nebylo dobře, ale prý UPC koupil Karneval a všechno se mění. Já na to, „aha, vidíte, potřebuji Internet, tak do mě mluvte …“


Autorem tohoto článku je Neva.
Tímto ji vítám a věřím, že přinese tomuto webu onen pověstný pátý element.
Zde na Magazínu je to její premiéra, tak na ni buďte hodní.

Zrovna jsem si pořizovala nový PC a hledala způsob nonstop připojení. Zakázka teda uzavřena, agentovi jsem se upsala a posléze nadešel den kabelových zásunů a přesunů. Celá šťastná, jak to jupisákům šlo, pak už sama doma zkouším PC a trochu mi zmrzl úsměv na tváři, když zjišťuji, že některé webové stránky nejdou načíst, otevřít, ani nic – včera, dnes a zítra, v sobotu večer, v neděli ráno… Tak to různě konzultuji, ptám se PC znalých známých kolem a protože nejsem programátor, jen uživatel a asi taky proto, že jsem ženská, tak mi nikdo moc nevěří a nechápe, o čem furt melu. Takový problém neexistuje. Ptám se i televizního technika UPC, který mi přišel opravit setobox – špatné naladění přes UPC – bohužel, neví čím to je, není odborník přes Internet, zeptá se … časem se mi ozval, prý je vada na mém PC. Díky.

Zvu k sobě pár na sobě nezávislých lidí, převážím PC k dalšímu prohlédnutí, dočkávám se akorát odpovědí, „nevím, čím to je, ale PC je OK.“ Po tomto ujištění začínám uhánět UPC. Píšu první požadavek přes klientský formulář na zjištění, zda připojení není něčím blokováno. Odpověď operátora – „….je vždy nejlepší nás kontaktovat okamžitě telefonicky od počítače, jsme schopni pak určit příčinu … modem jsem kontroloval a je plně funkční na síti …“ Nejsem si ovšem jista, jestli bych telefonicky dovedla mluvit „cizí indiánskou řečí“, jak říkávám konverzaci s počítačovými machry. A znovu se jinak, přes tel. opraváře, pokouším nalákat k sobě živého technika, skoro bych už přislíbila i něco dobrého na zub, jen aby se mi na to někdo podíval. Nic, nikdo.

Jdu do další bitvy, píšu opět přes stanovený znovu vyplněný formulář, protože jinak to ani nejde, druhý požadavek, že jsem si již nechala PC přeinstalovat a není u mne opravdu ničím blokován … žádám o osobní návštěvu odborníka, ne telefonicky, že mám u mnohých webek stále stejné potíže – „server nenalezen“.
Odpověď operátorky – „To samozřejmě nemůže fungovat, protože tato stránka neexistuje (aniž by věděla jaká), (teda asi ani jejich formulář, který mi taky nešel načíst). Windows se Vám snaží napovědět kde je možné hledat chybu, ale zřejmě by Vám k práci na internetu pomohl alespoň nějaký kurs pro začátečníky.“

Tak to už je trochu moc, drzost té baby je doslova nehorázná. Volám znovu tomu úplně prvnímu říjnovému jupsíkovi, ať je tak laskav (!!!) a sežene mi opravdu NĚKOHO na opravu, že si už připadám jak trotl, platím za služby, nejsem spokojena a jsem akorát všem pro smích. Vysvětluji mu, že na moji žádost k opravě jsem dostala radu jít do kurzu pro začátečníky a on to ještě potupluje loajalitou k firmě a prý: „… a nejste tak trochu ješitná?“
„A mám vás DOST !!! Co si to dovolujete??? Já nejsem ješitná, já jsem nas…ý platící klient a žádám okamžité sjednání nápravy!!!“. Myslím, že konečně pochopil, že mi opravdu asi o něco jde a dal mi jakési telefonní číslo, protože přece jen prý musím absolvovat ten kolotoč – zavolat, objednat, čekat – a prý mi dává lepší číslo, než to veřejné. Že se dovolám rychleji. Taky že asi jo, byla jsem sice údajně první v pořadí, což mi minimálně pětkrát hezkým hlasem připomínal jakýsi namluvený cukrouš, ale i tak to trvalo něco kolem 5 minut.

V telefonickém hovoru s operátorem, již třetím v pořadí, jsem opět zjistila, že neumětel jsem já, aniž by se mě ptal, jestli jsem u PC – „počkejte, já se podívám u nás, u nás je vše v pořádku“, „ano, já vím, po několikáté, že u vás je vše OK, jen u mě pořád ne, žádám o technika …“, „ano, ale uvědomte si, že bude-li závada na vaší straně, zaplatíte 1.000,- Kč za marný výjezd technika …“, cloumá mnou další zlost, „no to je dobré, místo, abyste se mi snažili pomoct, zjistit problém, upozorňujete mě už dopředu na pokutu … a děláte si ze mě asi legraci!“ Snažím se být slušná, páč hovory se natáčejí. Rozezleně z něj ale mámím nějaký jiný bližší písemný kontakt na firmu a jméno vyššího představitele, někoho kompetentního k případné stížnosti, „… jste neuvěřitelně utajeně anonymní, každá jiná společnost má více veřejně dostupných informací, i se jménem generálního ředitele …“, chci někoho jiného, než přesně vyškoleného uctivě falešného telefonistu, tak mi nakonec nejistě dává P.O. Box, chvíli ticho, pak i jakési „ovocné“ jméno, beztak smyšlené.

Což byla poslední kapka mé trpělivosti, znovu jsem si připadala jako šašek a následně pozvala k sobě dalšího známého, který během pár minut přišel na to, že blbé nastavení DNS bylo opravdu vinou instalujícího technika a blokování odstranil (nastavil „získat adresu serveru DNS“ na automaticky). Čumím nevěřícně na svůj vlastní PC, proháním se po všech možných i nemožných už konečně „nalezených serverech“ a jsem z toho celá vzrušeně rozvrkočená.
Jak málo stačí k počítačovému orgasmu!

Sedám hned k formuláři, teď už s radostí a vypisuju zas všechny potřebné údaje, kdo, odkud a proč otravuje, a jen tak pro své vlastní uspokojení píšu, že „… vina je na vaší straně… špatná instalace …, kdo zaplatí výjezd mému kamarádovi za opravu …, jsem hluboce pohoršena neochotou vašich pracovníků … píšu vám to jen tak pro zasmání, protože s vašimi službami je nespokojeno mnoho dalších klientů, stačí si jen přečíst některé blogy …“

Docela se mi ulevilo, i když jsem byla přesvědčena, že tenhle výplod je mi vyloženě na nic. Ale pořád ve mně hlodala vnitřní zloba a chuť ještě konat, ještě jsem neskončila, nenechat se jen tak odpálkovat. Jaké pak bylo mé velké překvapení, když jsem obdržela písemně omluvu za nedorozumění a jako kompenzaci dvouměsíční 50% slevu. Jsem v šoku …

No a co k tomu všemu dodat, člověk se prostě nesmí bát jít do křížku ani s takovým kolosem.

Autorem tohoto článku je Neva.

63 komentáře(ů) Kdo se bojí, nesmí k UPC

  • argento

    Kdo chce k UPC musi mit zelezne nervy, hodne penez na techniky, nebo slusne znalosti….

    Sam jejich zakaznikem nejsem – nejsem blbej, ale znamemu nic jineho nezbylo, tak jsem rekl at si zridi jeich tarif a ja ze mu doma rozbeham trosku slozitejsi PC sit kterou pozaduje.
    Zprovozneni jejich sluzby jim prvni den trvalo 3hodiny. Nanestesti to byl posledni den na dalsich 3tydny kdy internet fungoval. Prvni telefonaty se odehravaly na bazi – chyba je na vasi strane, technicka podpora to resit ani nebude. POchopil jsem ze jako bezny zakaznik neznalek nepochodm a uz predem se dale ohlasoval jako ISP provider ktery opravdu neni typ cloveka co zapomnel zapojit router do elektriny. Nasledne poskoceni k ,,tehnikumm,, me ale marne uklidnilo. Tady je vse v poradku. Co naplat ze DHCPmi udeloval naprosto nesmyslne udaje, branu, masku i IP adresu… vypsal jsem 5 formularu, absolvoval nekolik telefonickych maratonu az se mi prez znameho podarilo sehnat tel na nejakeho ,UPC technickeho guru,,znova jsem mu vse pretlumocil, znova mne ujistil ze mi internet jde (za tyhle fraze jsou snad placeni od kusu) ale ejhle, jake bylo me prekvapeni, kdyz nasledujici den rano mi znamy volal, ze ,,to naskocilo,,.

    Vazeni a mily pratele. UPC ma velice hezke letacky, velmi pekne reklamy a jiste prijemne telefoni operatorky. ALe tohle vschno je vam na hovno, protoze vy chcete internet pouzivat a ne o nem tydny mluvit.

    To ze slecna/pani v clanku nahore dostala 2 mesice 50% slevu je mile ,ale verte, ze pro ne je to nemsni bolestne, nez kdyby museli poslat onoho technika, ci zmacknout tlacitko pro restart routeru.

    Chcete-li internet, vykaslete se na libivou reklamu. Vzdyt zkuste si jen najit telefon na UPC, primi kontakt na nejakou technickou podporu…NIC – schovaji se az vyplnovani debilnich unternetovych formularu, coz je vyborne, zvlaste pro ty, kterym doma internet nejde. VSeobecne podminky jso ukapitola sama o sobe, co kraj, to jiny mrav a 10 dodatecku. Pri podpisu se netvarte ze vite co podepisujete – nevite.

    Vrele kazdemu zajemci o internet doporucuji projit si zname, poptat se co nejsirsiho okruhu lidi a mate-li moznost, projit si i na netu co nejvice prispevku.

    Pak zjistite, ktera volba je pro vas ta prava.

  • Neva

    Jsem ta paní, která článek napsala a plně souhlasím, s UPC je to opravdu složité. Ale ocitnete-li se v situaci, kdy internet chcete a nemáte jinou možnost, páč ve vašem domě žádné jiné spojení není, jdete k nim. A jde hlavně taky o cenu, že jo. Myslela jsem si taky, že bude víc možností na připojení, ale i soused dobře technicky znalý šel do UPC, mé rohodnutí bylo jasné.
    Teď mám problém s televizí, jelikož z mi neznámého důvodu najednou nejdou polské programy, prý je mám nějak odkódovat či co a tak se děsím další anabáze shánění nějaké pomoci. Asi zavolám onomu panu hodnému technikovi, co mi opravoval setobox. No a tak tu žijem.

  • ondra

    Ja bych tento pripad zrovna nepovazoval za standard UPC. Zastal bych se jich. Faktem je, ze nastaveni TCP/IP je nejen u Windows, ale i naproste vetsiny ostatnich OS v zakladu (rozumejte po instalaci) nastaveno tak, aby se IP adresa, jakoz i adresa DNS serveru ziskavala automaticky (pres DHCP server) a technici UPC tedy pri instalaci kabeloveho modemu nemaji nejmensi duvod „lezt“ do konfigurace IP nebo DNS, protoze UPC prirazuje tyto atributy automaticky – bez nutnosti konfigurace. Jestli ono to nebylo treba tak, ze Vas pocitac byl puvodne treba soucasti podnikove site nebo nebyl umisten za nejakym routerem nekde uplne jinde. Rovnez bych nevyloucil – po zkusenostech – zasah jednoho z „odborniku“, ktery nastaveni zmenil a pozdeji na to „pozapomnel“.
    A to mi nikdo nevyvrati, ze kabelove pripojeno obecne je minimalne pro domaciho uzivatele tim nejlepsim, co muze za sve penize dostat (pomer cena/“vykon“, stabilita, odezva).

  • Vector

    Té procedury se neděste, výpověď je cca měsíc, ale když přestanete platit odstřihnou vás dřív, tkaže se vylpatí to druhé. znovuzapojení se pak platí 1000, ale to se vás netýká.

  • VLADA

    Internet od UPC mám doma už několik let a jsem vcelku spokojený zákazník, pokud někdy došlo k nějakému výpadku internetu, tak většinou závadou na mém zařízení. Což jsem samozřejmě hned nepoznal a okamžitě žhavil linku. Až na to čekání, že jste dvacátý v pořadí, mi vždy pomohli problém vyřešit, no tak nevim…

  • Tak si toho važte, jelikož jak vidno, mnozí mají zkušenost odlišnou a ve vašem případě to vidím na otřepané „jedna vlaštovka jaro nedělá“ …
    .. a nebo „vyjímku potvrzující pravidlo“ 😉

  • Medvěd

    A dvě vlaštovky už jaro dělají? 🙂 Já mám připojení od UPC dva roky a nemohu si ani v nejmenším stěžovat. Výpadky za celou dobu tři čtyři a vždy po pár hodinách samovolně pominuly, komunikace s klientským centrem (písemná – přes formulář, volat jsem nikdy potřebu neměl) vždy v pohodě… Ne, nejsem zaměstnanec UPC ani jimi placen. :-))

  • Dino

    Vážení internetoví přátelé,služby a chování UPC jsou všeobecně známé,(hovořím z vlastní zkušenosti)takže jedna rada pro jednání s UPC.V případě problému,který s Vámi nechce nikdo z UPC řešit volejte přímo na sídlo UPC-nákladové nádraží Praha Žižkov a po spojení se skretářkou ředitele,které vysvětlíte svůj problém,sdělte,že se chcete objednat na osobní návštěvu k řediteli,jako jsem to udělal já!Nebojte se že k němu budete muset,neboť jednání firmy UPC nabere zcela jiných rozměrů.Už nebudete muset nikam volat a UPC začne konečně chovat dle Vašich představ a k Vaší spokojenosti

  • Jim

    Dobrý den,i když jak pro koho. Právě píšu nouzově z pda, UPC internet mi již týden nejede, stejně jako telefon ani televize ovšem když už asi po patnácté volám na tech. podporu, říkají že je vadný prvek v zemi a že se na odstranění závady pracuje. Nezdá se vám týden na výpadek všech služeb opravdu trochu moc??! Jsem rozpálený do běla vztekem, ale sehnat ještě přes pda číslo kde by můj problém řešili je snad nadlidský úkon. Ještě sem napíšu jestli můj problém někdy vyřeší.

  • harpunar

    Dnes mne ti kreténi vytočili tak že jsem odeslal doporučeně odstoupení od smlouvy.(Digi TV,plná nabídka za 799 kč)Včera se mi podělal již podruhé settopbox,takže jsem volal-přihlásil se namluvený operátor že jsem desátý v pořadí,po půl hod.zazněl očekávaný volací tón.Zazněl dvakrát a zase mne to převekslovalo na mindu,která mi sdělila že jsou všichni zaneprázdněni a mám vyplnit formulář a odeslat a když budou mít náladu,odpoví mi do 48. hodin.To byl poslední hřebíček do mé trpělivosti,takže s těmihle šmejdy končím,jednou provždy!!!A mohou se spolehnout že je budu vřele všem doporučovat!!!!

  • mirunak

    Platil jsem u UPC 1.680,-Kč internet a 804,-Kč kabelovku. Už od nich nemám nic a také nic nechci. Ale pořád otravujou a furt mi někdo nabízí jejich „bezva“ služby. Jen těžko se člověk setká s takovou neochotou a „podrazáctvím“ jako u této společnosti.

  • Pepa

    S UPC je ta rychlost lepší a lepší, opravdu FUP apod. žádnej problém. Ale těch zvědavců co se motá okolo firewallu, který jsem ze srandy nainstaloval je příliž. Ono zablokovat na 500 IP adres šlo docela rychle. Jsem zákazníkem UPC krátkou dobu a tydlect aktivity Jůpísáků nikomu nepřeju. Např. Útoky typu Opentear a DoS z těchto adres, byli vedené minulou neděli na obyčejný notebook připojený k UPC.

    čas jejich IP útok
    11:12:49 213.46.43.10 Subnet na 60 min blokována pro OPENTEAR
    Hostname: d43010.upc-d.chello.nl
    ISP: Chello – Netherlands

    11:12:49 89.134.161.177 Subnet blocked for 60 min OPENTEAR
    Hostname: catv-89-134-161-177.catv.broadband.hu
    ISP: UPC Magyarorszag Kft.

    23:02:49 77.251.54.173 Subnet blocked for 60 min OPENTEAR
    Hostname: dhcp-077-251-054-173.chello.nl
    ISP: Chello / Netherlands

    23:03:22 62.163.238.140 Subnet blocked for 60 min OPENTEAR
    Hostname: a238140.upc-a.chello.nl
    ISP: Chello / Netherlands

    84.119.68.153 16:39:40 Subnet blocked for 60 min OPENTEAR
    Hostname: 84-119-68-153.dynamic.xdsl-line.inode.at
    ISP: Chello Broadband GmbH

    a následují útoky DoS vedené z UPC .

    čas typ IP adresa řešení
    12:57:24 DOS 84.208.116.173 Subnet blocked for 55 min
    Hostname: cm-84.208.116.173.getinternet.no
    ISP: Get AS
    Organizace: UPC Norge

    2:55:06 89.176.90.56 Host blocked for 5 min DOS
    Z IP Adresy: 89.176.90.56
    Hostname: r6cm56.net.upc.cz
    ISP: UPC Ceska Republica, a.s.
    Organizace: UPC Ceska republika, a.s.

    2:55:06 213.220.214.145 Host blocked for 5 min DOS
    Z IP adresy: 213.220.214.145
    Hostname: r3w145.net.upc.cz
    ISP: UPC Ceska Republica a.s
    Organizace: UPC Internet CATV
    Typ: Cable/DSL

    2:55:06 86.49.109.148 Host blocked for 5 min DOS
    Z IP adresy: 86.49.109.148
    Hostname: r5ct148.net.upc.cz
    ISP: UPC Ceska Republica, a.s.
    Organizace: UPC Ceska republika, a.s.

    2:55:06 94.112.115.38 Host blocked for 5 min DOS
    Z IP adresy: 94.112.115.38
    Hostname: r11dl38.net.upc.cz
    ISP: UPC Ceska Republica, a.s.
    Organizace: UPC Broadband Internet Services
    Typ: Cable/DSL

    Mají zkrátka smůlu, ale firewall placený na straně UPC od nich opravdu nechci…

  • Churochymenes

    Zajimava debeta. Jsem technik UPC a za 90% servisů si mohou zakanici sami. TKR sit je opravdu slozita, ovlivnena sumy atd..staci „nalomeny kabel“, cerny zákaznik bez datove zasuvky. To se nekdy opravdu blbe hleda. Co se tyce zakaznickeho centra, tak se nedivim ze jste nas..ny, ale to je stejne jako u o2. Hlidejte si kabely..verte ze to je tech 90% problemu.

  • Michal

    Zajímavá odpověď. Já technický problém řeším s UPC víc jak 14 dní, nikdo není schopen sdělit včem je problém. za poslední týden byli u mne dva techničtí pracovníci a pokaždé odešly s tím že to je divné a že problém je někde jinde i po měření signálu. A klientské centrum hraje mtrvého brouka. Dosti dobrej postup

  • charge

    Zdravím všechny „spokojené zákazníky“S UPC mám podobný problém,místo sjednání nápravy mi píšou vtipné maily,že děkují za kontaktování zákaznického centra s dárkem….s dárkem rozšíření služeb,pochopitelně za víc peněz!!!!V situaci,ve které jsem,že mám nefunkční to,za co řádně platím,nevím jestli si dělají legraci,protože přikoupením dalších služeb jsem ve stejné řiti,jako dosud.takže pevné nervy všem,dávám jim na rozdíl od komunistů ne rok,maximálně dva,ale dva pracovní dny a pak pá,pá.Nervy mám skuzečně jen jedny a díky jejich přístupu už i tak dost napružené.Iveta

  • xinten

    Zdravim,mam problem:preistaloval jsem kamaradovi PC.Pouziva UPC a ted nam nejde pripojit internet.Neporadi nekdo kde sezenu navod nebo neporadi jak na to . OP windows XP.Dekuji

  • rybokop

    je to strašně jednoduché když to vezmu z praxe tak na 19% nemáte nainstalované ovladače k síťové kartě dále je možné že v pc budete mít 2x síťouvou kartu a jako na potvoru jste zasunul kabel do té druhé. Jednoduchá rada stačí odpojit modem od upc cca na 15sec od el 230v a když ho změt připojíte bude vše ok. Nebo máte možná stejný problém jako pisatelka prostě v protokolu tcp/ip máte nastavenou nějakou ip adresu což není správně. Vše musí být nastaveno automaticky jak ip tak dns. Když nebudete něčemu rozumět tak napište na můj email a rád vám poradím případě juknu do systému který používá upc na dohled modémů.

  • Honza

    Dobrý den,PROSÍM O POMOOOC, poraďte mi,jsem u UPC a chtěl jsem si propojit 2 PC tak,aby jsme mohli na obou PC být na netu.O modem s možností připojení více PC jsem si požádal v den instalace internetu t.j. před 3 roky a nic..!!!Pořídil jsem si tedy ..křížený..kabel – do PC1 jsem nainstaloval ještě jednu síť.kartu – používám síť.na desce,- po té jsem nainst.síť.kartu do PC2 a ejhle …. jsme propojeni mezi sebou,sdílení funguje,mě internet jde,ale ženě stále nejde i přes to,že jsme nastavili IP adr.tak jak mají být.V čem je tedy zádrhel.? Neblokuje mi UPC tu druhou síť.kartu na PC2? Jak to provést,- bez pořízení routeru – aby dcerka já a žena jsme měli nezávisle přístup na internet.Notebook a 2PC.? MOC DĚKUJI ZA RADY Honza.

  • Láďa

    Dobrý den, prosím o radu, před rokem nám zavedli digitální vysílání UPC prostřednictvím setoboxu. Máme video, přes které jsme dříve mohli natáčet program na nějakém kanálu a současně sledovat jiný kanál. Může někdo poradit, jak mají být kable propojené? Zkoušeli jsme všemožné kombinace a nepřišli jsme na to. Děkuji. Láďa

  • Jen propojit kabely nestačí. Je potřebné mít 2 tunery tedy buď set-top-box se dvěma tunery (což UPC nenabízí) a nebo od nich pronajmout tzv. DVR (viz http://www.upc.cz/televize/digitalni_televize/dvr). Staré video či DVD rekorder bez DVB-C dekoderu můžete vyhodit.

Odpovědět na Zrušit publikování

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>