S léty se většinou programátorova deformace prohlubuje, ale v pozdějším věku se stává již stabilní, nebo trochu polevuje – stejně jako prvotní a mladické nadšení pro tuto práci. Ostatně sám jsem toho zářným příkladem. Ani jsem se nemusel snažit, a nálepka „mechanického“ člověka mi byla přidělena. Ale na tom není nic špatného, i programátor je jenom člověk a kromě v Billa, věří třeba i v boha.
Nedivte se, že je programátor často duchem nepřítomný, když popíjíte v hospodě a diskutujete o ženských vnadách. Určitě v duchu řeší nějaký zapeklitý problém a probírá se v duchu nejvhodnější implementací právě vymyšleného algoritmu. Odchází na záchod, aby alespoň chvíli mohl nerušeně uvažovat nad kapajícím přirozením. Nedivte se, že je tam 5 minut, stejně to pro něj není dostatečně dlouhá doba. I když ví, že těch pár minut, kdy může rozvíjet a analyzovat, mu nebude stačit na to, aby vše potřebné domyslel, stejně mu to nedá. Ale ví, že někdy stačí jen impuls (třeba příliš včasně zavřený poklopec) a řešení samo jako by vyvstalo. Prostě se nedivte, že třeba na vašem oblíbeném firemním večírku prohlašuje, že dneska to bude zase pořádný „hard reset“.
Moderátor: „… a právě přichází pan ředitel v masce lva“
„…a obchodní zástupce v masce slona“
„…a paní účetní v masce princezny“
„…a správce sítě v masce 255.255.255.0“
Programátor je ale taky jenom člověk, i když někdy to tak nevypadá. I on občas jí a spí, občas si zajde na pivko a pokecat s přáteli. I on má rodinu, manželku a třeba i děti. Je jasné, že právě na děti se snaží přenést kouzlo analytického uvažování, a podobně jako fotbalisté by rádi svého drobka viděli v nějakém solidním manšaftu, i programátor si svého potomka představuje teple zahnízděného v solidně prosperující firmě, nejlépe jako vedoucího vývoje. Proto tedy neváhá a už od ranného věku se snaží své dítko učiti striktnímu a logickému uvažování. No řekněte, co může být lepšího než 6-ti leté dítě se základy objektově orientovaného programovaní v jazyce C++ nebo C# ? Nemusí se potom snižovat vyprávěním nevědeckých pohádek svému potomku a klidně mu před spaním podstrčí strukturovaně formátovanou pohádku v symbolickém jazyce.
{
CPotvora* drak = new CPotvora();
CObjekt* kralovstvi = new CObjekt();
COsoba* princ = NULL;
COsoba* princezna = new COsoba(Typ.Zena);
princenza->doma = false;
while(!princenza->doma)
{
princ = new COsoba(Typ.Muz);
if(princ->Sila() >= drak->Sila())
{
delete(drak);
princ += princezna + kralovstvi / 2;
princenza->doma = true;
}
else
{
princ -= hlava;
delete(princ);
}
}
}
Proto prosím, mějte pro nás, programátory a jiné těžce pracující pracovníky v IT, pochopení. Nakonec se vám odvděčíme nějakým zbrusu novým programem či aplikací, na kterou si vy uživatele budete těžce zvykat a nebo bude (což je běžné) neustále generovat „Unhandled exception“. Že nevíte co to, je ? Tak vidíte jak je to těžká práce.
Pěkný konec pracovního týdne vám přeje Hujer.
A nemá zmysel dekrementovať princovu hlavu, ked sa aj tak celý objekt vzápätí dealokuje…
while(!mlada->doma)
else
Lukas -= angry;
delete(mlada);
Hezký den.
P.S. autor příspěvku je správce sítě… to samo jako diagnóza postačuje ;o)
Pokud se nepletu tak máš chybu v pohádce, nemělo by tam být princ += princezna + (kralovstvi / 2);
jinak by jsi dostal i půl princezny a na to bacha chlape 😉
Ano, pleteš. Operátor / tedy děleno má vyšší prioritu, takže se nejprve vydělí „království“ a až pak se přičte k princezně. Zkus si na kalkulačce: 5 + 6 / 2 a výsledek bude správně 8.
Jaky dtor free ??? myslis ze ta rozpravka je z dalekej krajiny Delphi ??? to skor je treba po skonani princa operatorom delete ho este pochovat priradenim princ = NULL…
btw. ja predpokladam ze princ ma overloadnuty operator -= tak, ze je to vlastne reference counter (resp. head counter v tomto pripade, zavisi od typu objektu ktory princovi odoberame 😉 ), este by sme mohli rozpravku rozsirit o postupne decrementovanie ostatnych casti tela, a samozrejme aj decrementovanie zivotnej energie… 😉
Pohádka je skvělá, mimochodem v případě vítězství prince je tady to pohádkové „a žijí tam šťastně navěky“ (nebyly odstraněny objekty) 🙂