Poslední komentáře

    No comments.

Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

Dobrý den, dovolali jste se do klientského centra společnosti UPC. Pro přiblblé informace o doporučovaném restartu modemu stiskněte jedničku. Chcete-li nezávazně pokecat s našim arogantním technikem, stiskněte dvojku. Máte-li jakýkoliv jiný problém s funkčností služeb UPC, prosím zavěste. Zase parodie, ano, přiznávám. Nicméně můj druhý zážitek s pracovníky technické podpory pro UPC Internet je spíše tragédií a nic jiného než humorné pojetí si nezaslouží.

Po několika týdnech relativně stabilního připojení, jimž předcházel můj první kontakt s klientským centrem UPC, přišly opět horší časy. Už pár dní před oním dnem D, měl UPC Internet několik, často jen krátkodobých výpadků (v řádu minut) a poté přišel jeden unikátní totální výpadek, trvající celý den. To nefungovalo vůbec nic. Ani Internet ani televize ani nic. Ok, beru, prý sesuv půdy v Hošťálkovicích a dotklo se to nejen mé lokality ale celého města ba i kraje. Další den bylo vše v pořádku, ale bohužel jen jeden den. A vše samozřejmě začalo zcela nevinně, jako vždy. Vše fungovalo, Internet svištěl a najednou, jako by hexnšus dostal, nic. Kouknu na modem, ledky magoří a tak chvíli vyčkávám. Po pár minutách přijdu z cigára a modem vesele poblikává signalizujíce, že je všechno OK. Jenže ouha. Nebylo.

Už stav, kdy jsem nebyl schopen se dostat do webového rozhraní administrace kabelového modemu Motorola byl zarážející. Zkusím tam pinknout (ping na adresu modemu) ale ani ťuk. To bolo vola-aké čudné. Zkontroluju modem a ten stále signalizuje OK stav. Tak fajn, řekl jsem si a vyrval ho ze zdi, znovu zapojil do zásuvky a tím ho resetoval přesně podle instrukcí z klientského centra UPC. Celkem dlouhou chvíli mu to trvalo než proběhly všechny inicializační kroky, jako získání downstream kanálu, upstream kanálu a poté IP adresy skze DHCP. Vše vypadalo dobře, dokonce jsem se již dostal i do onoho webového rozhraní administrace a odsud sledoval průběh inicializace modemu. Jenže jen do chvíle, než modem vše dokončil, zablikal všemi ledkami a považoval vše za vyřízené. Najednou, jako když utne, zase prd, ani webové rozhraní ani ping na modem, nic. To už bolo kurva čudné.

A najednou objevuji informaci (u adaptéru síťové karty) „invalid IP address“ tedy neplatná IP adresa. Šup, skočila tam 0.0.0.0 a můj VoIP router Sipura se samovolně z toho zmatku resetoval (je taky připojený na onen kabelový modem, kvůli internetové telefonii). To už jsem byl dožraný. Opakované restarty modemu nic nového nepřinesly, pokaždé tam skočila neplatná IP adresa přidělená DHCP servem resp. samé nuly a můj VoIP adaptér se pořád, v pravidelných intervalech, restartoval. Až najednou změna, IP adresa se nastavila na (teoreticky) správné hodnoty. Jenže mé problémy stále přetrvávaly. Nejenom, že nefungoval přístup ven tj. do Internetu, ale stále jsem se ani nebyl schopen dostat či dopinkat od sebe (z mého PC) na kabelový modem. A taky proto jsem se rozhodl ještě jednou podstoupit volání na technickou podporu UPC, i když jsem z toho, po minulé zkušenosti, neměl moc radost.

První, co mne překvapilo, bylo to, že už zrušili hlášku o počtu zákazníků, kteří se dovolali před vámi, kterou jsem využil jako hlavní motto mého předchozího článku o UPC podpoře. Prostě nic, teď už se nedozvíte jestli jste 53. nebo přijdete na řadu za pár minut. Sakriš, že by ten článek někdo z UPC četl… No nic, nechme plané kecy, četl nečetl – ale možná by měl, ale nic to na mém problému neřeší. Tak zpátky. Po nezbytném čekání, než automat odkecá své, jsem se dostal k poslechu hudby (lze-li to tak nazvat) signalizující, že jsem v pořadníku. Dám jim deset minut říkám si interně, ale nemělo to ani tak dlouho trvat. Po pár minutách se totiž opět restartoval můj VoIP adaptér (asi zase totálně odrovnaný nulovou IP adresou) a já si rval vlasy, že jsem ho blbec nevypojil a nevolal přímo. Už jen „píp, píp“ a byl jsem slušně a spisovně řečeno v řiti. A můžu volat znovu, kua, že já blb na to nepomyslel. A tak se i stalo, volám znovu a tentokrát je mi nabídnuto: „voláte-li ve stejné záležitost vícekrát, stiskněte jedničku“. Nabídku přijímám a po pár sekundách už zase poslouchám uklidňující hudbu.

A kupodivu to netrvalo moc dlouho a na druhé straně se ozval člen technické podpory. A až v tu chvíli si uvědomuji, že jsem v tom svém rozčilení a rychlosti stále nevypojil onen VoIP adaptér, a že tak můžu zakrátko očekávat jeho restart, a že zase bude všechno tam, kde záda strácí své slušné jméno. Jenže co dělat, vypojit ho za jízdy je blbost, to bych hovor ukončil okamžitě. A tak jsem se rozhodl hrát vabank. Jenže jsem stihnul sotva vylíčit můj problém a pán řekl něco jako „tak otevřete ovláda…“ a adapter se restartoval a hovor byl u konce. Nechtějte být v tu chvíli u mně doma, všude kurvy lítaly – ještě štěstí, že tu nebyly děcka. Konečně tedy odpojuji adaptér a ověřuji aktuální stav, jestli se náhodou už vše nespravilo – nespravilo. Ale k mému údivu najednou zvoní telefon a onen pán z UPC mi volá sám zpátky na moje číslo. Nevěřím vlastním uším. A tak můžeme pokračovat z našem rozhovoru, kde mu popisuju situaci, podobně, jako jsem vám to popsal na začátku článku.

UPC
Pán se jal vše začít ověřovat. Opět ignoruji, že mě má za IT debila a důrazně ho prosím, aby řekl co chce vědět a nedělal mi prvotní představení systému Windows. Vše ověřil a zjistil, že mi byla jejich DHCP serverem IP adresa přidělena a tedy je vše v pořádku. Takže proč to teda nefunguje a proč se ani nemůžu dopinkat na modem, ptám se. Máte zřejmě poškozené ovladače síťové karty, zní imbecilní odpověď. Ne, už je to tu zase, říkám si v duchu, stejně jako minule začíná hledání chyb na straně klienta. Přeinstalujte si ovladač síťové karty, hlásá neustále. A já odpovídám: takže najednou mi jako odejdou ovladače na mém notebooku, stolním počítači i routeru, jo? To už tady jednou bylo a já vám říkám, že tím to prostě není. Není pravděpodobné, že by se tak stalo z ničeho nic a najednou na třech zařízeních. Nechápe, ignoruje a pořád žvaní a dál mele ohranou písničku o ovladačích. Kurva jsem se dožral. Znova mu vše vysvětluju, připomínám minule diskutovaný problém, ale s volem nic nehne. Stále prohlašuje: máte přidělenou IP adresu (nezájem že nefunkční) a z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty. To k ničemu nepovede, říkám, problém je jinde, pomužete mi nebo jste tu jen na okrasu, začínám pěnit. Myslel jsem, že volám na technickou podporu a očekávám, že budu mluvit s někým kompetentním, kdo tomu trochu rozumí. Přestaňte mi odpovídat podle příručky a začněte konečně pracovat. Jako debil: z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty, zní z telefonu. Fajn, tak mi řekněte znovu vaše jméno. Jaromír Šípek. Díky. Není zač. To teda není, odpovídám a zavěšuji.

Takže k čemu nám je technická podpora, klientské centrum, když nejsou schopni a ani ochotní řešit problémy mimo jejich stupidní šablony otázek a odpovědí. Na hovno, klidně si odpovím sám. Dovolat se tam je o nervy a účet za telefon. Od firmy takového rozměru a ambic bych čekal bezplatnou linku a ne normálně zpoplatněné pražské telefonní číslo. Ale abych nebyl zcela neobjektivní (a taky vám tu story dovyprávěl) je i zde vidět, že vše záleží je a jen na lidech. Za asi tak 10 minut jsem nevydžel a volal jsem tam znovu. Ja vím, jsem naivní blázen a magor, ale já to prostě udělal. A udělal jsem dobře, jelikož jsem alespoň neskončil s tím zdrcujícím pocitem bezmoci a s přesvědčením, že klientské centrum UPC tvoří jen ignoranti, kteří nic neumí. Releativně brzo jsem přišel na řadu a vše řešil s jiným pánem. A ten byl evidentně v lepší kondici. Po sérii nezbytných testů sice prohlásil, že neví co dál, že něco takového tu ještě neměli. Ale to přece nevadí! Přiznal barvu, nebál se to říct a nesváděl všechno na nebohého klienta. Naopak, navrhl, že bude kontaktovat pracoviště v blízkosti mé lokality a pokusí se něco zjistit či sjednat nápravu. Nechápal jsem, šok, konečně se něco začne dít. Dokonce deklaroval, že se sám ozve s výsledky šetření na můj mobil.

A světe div se, on se opravdu ozval. Bylo to v době, kdy už mi UPC Internet fungoval, a oznámil mi, že už by mělo být vše funkční. Že byl nějaký problém v datové síti a že vůbec netušil, že by něco takového mohlo nastat a že vše již technici vyřešili. Tleskám, to alespoň vypadá jako technická podpora. Dokonce mi během hovoru prozradil, že nyní už není ani nutno registrovat MAC adresu karty či zařízení za modemem na stránkách UPC, jak bylo nutností donedávna, ale že stačí jen po výměně zařízení (jiná karta, počítač nebo router) restartovat modem. Je to tak, na vlastní kůži ověřeno. Dobrý to člověk.

A světe div se, UPC Internet, jako vždy, začal sám od sebe fungovat po pár hodinách. To fakt nechápu, sakra vždyť jsem ani nepřeinstaloval ten ovladač síťové karty …

Přečtěte si také: Kdo se bojí, nesmí k UPC

476 komentáře(ů) Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

  • Černá Věra

    V pátek jsem ve 23 hodin dostala zprávu,že mi převádějí platby ze SIPO na inkaso z účtu, přesto že jim to nikdo nepovolil.
    Dnes jsem s paní, ke které jsem se dovolala cca. po čtvrt hodině sdělila, že je to chyba jejich zaměstnance.Zajímá mne, proč firma nemá bezplatnou linku na reklamace a proč si lidé, kteří neodpovídají za chyby firmy musí platit drahý telefonní hovor.

    • Nedáte-li souhlas v bance, inkaso z účtu nemůže proběhnout, to se ví. Že UPC nemá bezplatnou zákaznickou linku, snad jako jediná z větších firem co něco znamená, se také ví. Bohužel až na konstatování, že jsou to šmejdi, se s tím asi nic jiného dělat nedá…

  • Václav Němec

    Dobrý den,

    jsem Váš klient již delší dobu a mám nyní problém, který vznikl instalací Horizonu. S Vaší pomocí jsem Horizon instaloval, ale měl jsem tam připojen na společnou anténu druhý televizor.
    Protože Horizon jde přes Set-box, tak ze společné antény jde kabel do druhého televizoru. Od připojení Horizonu , bohužel nejde druhý televizor naladit, stále je porucha se špatným obrazem. Již jsem byl s Vámi ve styku telefonicky , kde mně bylo sděleno , že se ozvete , že se to dá technikovi, který snad se ozve a spolu poruchu vyřešíme. Protože platím za Vaše služby, každý měsíc přes 800,-Kč, za uzavřenou smlouvu na balíček tzn. televizi,telefon a internet, tak bych chtěl mít obraz obou televizorů v pořádku. Pokud se neodstraní porucha, budu muset dát výpověď.
    S pozdravem
    Václav Němec

  • marie kučerová

    Dostala jsem zprávu na můj mobil č.604327281 že dne 30.6. proběhne bezplatná aktualizace set.top boxu. Já bohužel nejsem v Praze tak že jsem si nic nemohla vyzvednout na poště.Děkuji vám ale za upozornění. Kučerová Marie Tupolevova 503 Praha 99.číslo smlouvy vám nemohu sdělit ,protože ji u sebe nemám.

  • Co se děje??? Opět se nám tu začali množit troubelíní, kteří si myslí, že komunikují s UPC. Pane Němec a paní Kučerová, vzpamatujte se…! Začněte používat mozek. Díky, vaše ne-UPC.

  • jiří macháček

    vážení centrum.
    od 31.5.2015 mám vypovězenou smlouvu na poskytování služeb od vsší společnosti. přesto m+ bylo vystaveno vyúčtování za období od 15.06.2015 do 14.07.2015 ve výši 6000,01 kč, které odmítám proplatit
    prosím o podání vysvětlení na které straně se stala chyba a co mám dělat s platbou, abych se případně nestal zájmem exekutorů.
    děkuji za vyřízení jiří Macháček
    tel 724870322

  • Comodet

    Tak to je hustyyyy.. zrejme jim ze seznam.cz vypadne na dotaz podpora UPC vase stranka a tak si tu vylejvaj srdce i s telefonimy cisly. Neni divu, dostate se na podporu UPC je temer nemozne. 🙂

  • Stoupa

    ha ha,

    musím reagovat…

    četl jsem první řádky příspěvku p.Němce z 25.6.15 a myslel, že to bude mít nějakou dohru typu „a tohle mi odpověděli…“ a pak čtu další a vidím, že jste hlasem lidu nominovaný za pracovníka UPC. Tak nevím, jestli Vám můžu blahopřát, či kondolovat :DDD

    P.S.:
    dostal jsem se sem také jen náhodou. Googlil jsem typ chyby, který mi místo kanálů dnes vyskočil v TV (mám tam CI kartu)

  • Jana Hönigschmiedová

    dne 9.12.jsem poslala reakci na vaše zvýšení poplatků o 81Kč.Bylo mi sděleno,že vaše společnost se bude tímto dotazem zabývat a odpovíte.Zatím nemám žádnou odpověď.Děkuji Hönigschmiedová

  • Jan Houšť

    Dobrý den. Vyřizuji ukončení smlouvy, která byla na zesnulého dědečka. Dne 12.1.2016 jsem poslal s úmrtním listem doporučeně žádost o zrušení smlouvy. Nic se nedělo. Klientské centrum, kam jsem volal jen říkalo stejnou písničku a to po dobu 4 a 5 min. Tak jsem začal číst recenze- závěr KDYŹ PTÁĆKA CHYTAJÍ PĚKNĚ MU ZPÍVAJÍ.Proto jsem dne 21.1.2016 odeslal přístroj na klientské centrum Praha. Zatím čekám a čekám. Chudák dědeček, ten se musí v hrobě obracet.
    Zlaté služby od Skylinku. Čekám na odpoveď a nebo se ji opět nedočkám. Jan Houšť

  • Radko Trohař

    Vypovídám smlouvu 4245821 bez udání důvodů v 1.měsíční výpovědní lhútě.

    Radko Trohař, Bubenečská 8
    160 00, Praha 6, DEJVICE

  • nexfar

    Čistou náhodu jsem po skoro 4 letech zavítal na tento skvělý článek a ještě humornějsi diskuzi. Koukám, že gramotnost se stále nezměnila jakékoliv zdražení vede k tomu, že lidé jen na seznam (pro ne internet) napiší upc klietské centum a kliknou na náhodná odkaz a aniž se rozhlédnou píší své osobní údaje. Bravo pokud bude blbost nadnášet ČR bude během chvilky za Měsícem

  • miloslava viletova

    mame od vas interne a porad nam ho zdrazujete tak bych vam chtěla dat vipovet dekuji Miloslava Viletova kaznejovska 13 Plzen dekuji

  • Helena Matějková

    Přátelé, vůbec nevím, jestli nebrečím na cizím hrobě. Dost let mám UPC dohromady s televizí. Když byla porucha, řekněme větru nebo nějakého výpadku, po určité době to naskočilo. Když jsem měla nějakou poruchu, vždy slušně a dokonce mi jednou poslali mladíka, který ihned zjistil, že mi stíní na koláč na baráku a ochotně mi kus hrušky uřízl. Podotýkám, že nemám kabel a proto UPC.Podle návodu technika jsme vždy věděla co mám mačkat a tak jsem se ujistila, že nejsem blbec. Před měsícem mi odešla televize a syn mi přivezl novou, zn. SONY a pak přivezli nový setobox. Dřív byl stříbrný s kartou, teď je černý.Po krátké době se vypla televize. Volala jsme tedy servis a zjistila,že to má zas jiná firma fristad, nevím jak se to píše, ale hrůza. Málem jsem na infarkt, dokonce jsem přestala mluvit, protože hlasivky vypověděly. Ten technik,co mě navigoval zřejmě vůbec netuší, co ty lidi mají za ovladače. Kdybych vyžadovala opravu, musím ji zaplatit. Vůbec mi nevěřili, že to nefuguje. Bylo jim to jedno, poslat nechtěli nikoho, jako předešlá – nevím firma? Takže jsem se domohla toho, že mi zítra přivezou novou krabičku, ale nikdo neřeší, že jsem byla 5 dní bez televize a zrovna nemocná. U nás zřejmě nikdo za nic nemůže, vše je dovoleno, sankce žádné a tak jak jsem měla výhrady ke komoušům, tisíckrát odprošuji. Byl tu pořádek a tato demokratická rozkradená republika neumí vládnout, nikdo toho moc neumí, je zaměstnán na zbytečných místech a nemusí umět nic, jen snad vše okecávat. Co nejdřív smlouvu vypovím – stačí mi ty naše bláboly.

  • Jan Houšť

    Dobrý den. Chtěl bych se vrátit k mému příspěvku ze dne 24.1.2016.
    K výpovědi z důvodu úmrtí dědečka se nakonec ozval snad pracovník
    UPC. Ten ale vůbec nevěděl, že přístroj už jim byl doručen. Dále mi řekl, že pokud vznikl přeplatek tak mi bude vrácen. Samozřejmě, že přeplatek tam byl a tak jsem čekal. Dnes už vím, že na přeplatek u tohoto UPS se nedočkám. A nazávěr jaké bylo překvapení u dědického řízení,kdy jsem zjistil, že dědeček měl UPS ještě dlužit 190kč,které ze zákona jsem nemusel platit. Přeji všem pěkné chvíle s UPS a dobré pořízení při výpovědi.
    A pane Hujer,ta pani při jejím věku a drahotě se vůbec nedivím, že byla mimo.
    Houšť

  • Hana Roubíková

    Dobrý den, ráda bych se zeptala, proč nemám Markýzu international a jak ji mohu získat. Děkuji

    • Admin

      Ale? Už zase, skoro po roce se našla další zmatená ovečka…

      Ale k dotazu: nevím proč ji nemáte, my máme markýzy na jižní i západní straně, takže vlastně taky tak trochu internacionálně.
      Nejlepší bude se obrátit na pracovníky UPC, ti jistě poradí.
      Vaše UPČe.

  • HTML

    Chtěla bych se zeptat,proč není bezplatná linka na hlášení poruch???Ten automatje strašně dlouhý,pokud nejde pevná od UPC,tak musíte hlásit poruchu z mobilu,a tato zkušenost mně stála přes 50kč!!Zamyslete se nad linkou pro hlášení poruch,z mobilu se člověk nedoplatí!!!

  • Vlasta Kunstova

    Prosim Vas zkontrolujte jak funguje vase pripojeni ve meste Klasterec nad Ohri.posledni mesic,se vysilani SEKA,VYPINA.PROGRAMY VYSILAJI NESYNCHRONIZOVANE,proste nespokojenost po vsech stranach.Dekui za vetsinu uzivatelu.Uvahujeme o vypovezeni dmluv,pokud se nestane NAPRAVA.DEKUJI

    • Admin

      Ano paninko, přijdeme k vám s našim vercajkem a pořádně vám to zkontrolujeme, budete spokojená. Jen poprosím o sdělení adresy a taky věku z důvodů přizpůsobení naší nabídky. S důvěrou se obraťte na naše centrum služeb…

  • Petr Šálek

    To jsou služby!Nikam se nemohu dovolat.Máme od rána hluchý telefon /pevná linka/.Slouží pro postiženého syna,můžete nám linku 286 852 307 zapnout?
    Díky.
    S pozdravem, Petr Šálek

  • Jana Bittnerová

    Dobrý den, zajímalo by mě, když jsme se konečně dočkali pokračování fr. seriálu Profil zločinu (na kanále AXN), proč díly 1-7(2018) byly vysílány v pořádku v českém jazyce, ale 15.6.19 v sobotu byly díly 8 a 9 v pův. znění (francouzky). Myslela jsem, že jde o omyl, ale nedělní noční opakování obou dílů bylo opět ve francoužštině. Jsem ráda, když se mohu podívat na něco jiného než na americké krváky a proto mě to docela naštvalo. Doufám, že to někdo kontroluje a nebude se to opakovat. Dlouholetá majitelka UPC.

    • Admin

      Ano, nebyl to omyl. My to kontrolujeme. Vy si prosím zkontrolujte, kam svůj dotaz píšete abyste se nezařadila mezi ty, co si tyto stránky pletou s oficiální stránkou UPC….

Napsat komentář

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>