Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

Dobrý den, dovolali jste se do klientského centra společnosti UPC. Pro přiblblé informace o doporučovaném restartu modemu stiskněte jedničku. Chcete-li nezávazně pokecat s našim arogantním technikem, stiskněte dvojku. Máte-li jakýkoliv jiný problém s funkčností služeb UPC, prosím zavěste. Zase parodie, ano, přiznávám. Nicméně můj druhý zážitek s pracovníky technické podpory pro UPC Internet je spíše tragédií a nic jiného než humorné pojetí si nezaslouží.

Po několika týdnech relativně stabilního připojení, jimž předcházel můj první kontakt s klientským centrem UPC, přišly opět horší časy. Už pár dní před oním dnem D, měl UPC Internet několik, často jen krátkodobých výpadků (v řádu minut) a poté přišel jeden unikátní totální výpadek, trvající celý den. To nefungovalo vůbec nic. Ani Internet ani televize ani nic. Ok, beru, prý sesuv půdy v Hošťálkovicích a dotklo se to nejen mé lokality ale celého města ba i kraje. Další den bylo vše v pořádku, ale bohužel jen jeden den. A vše samozřejmě začalo zcela nevinně, jako vždy. Vše fungovalo, Internet svištěl a najednou, jako by hexnšus dostal, nic. Kouknu na modem, ledky magoří a tak chvíli vyčkávám. Po pár minutách přijdu z cigára a modem vesele poblikává signalizujíce, že je všechno OK. Jenže ouha. Nebylo.

Už stav, kdy jsem nebyl schopen se dostat do webového rozhraní administrace kabelového modemu Motorola byl zarážející. Zkusím tam pinknout (ping na adresu modemu) ale ani ťuk. To bolo vola-aké čudné. Zkontroluju modem a ten stále signalizuje OK stav. Tak fajn, řekl jsem si a vyrval ho ze zdi, znovu zapojil do zásuvky a tím ho resetoval přesně podle instrukcí z klientského centra UPC. Celkem dlouhou chvíli mu to trvalo než proběhly všechny inicializační kroky, jako získání downstream kanálu, upstream kanálu a poté IP adresy skze DHCP. Vše vypadalo dobře, dokonce jsem se již dostal i do onoho webového rozhraní administrace a odsud sledoval průběh inicializace modemu. Jenže jen do chvíle, než modem vše dokončil, zablikal všemi ledkami a považoval vše za vyřízené. Najednou, jako když utne, zase prd, ani webové rozhraní ani ping na modem, nic. To už bolo kurva čudné.

A najednou objevuji informaci (u adaptéru síťové karty) “invalid IP address” tedy neplatná IP adresa. Šup, skočila tam 0.0.0.0 a můj VoIP router Sipura se samovolně z toho zmatku resetoval (je taky připojený na onen kabelový modem, kvůli internetové telefonii). To už jsem byl dožraný. Opakované restarty modemu nic nového nepřinesly, pokaždé tam skočila neplatná IP adresa přidělená DHCP servem resp. samé nuly a můj VoIP adaptér se pořád, v pravidelných intervalech, restartoval. Až najednou změna, IP adresa se nastavila na (teoreticky) správné hodnoty. Jenže mé problémy stále přetrvávaly. Nejenom, že nefungoval přístup ven tj. do Internetu, ale stále jsem se ani nebyl schopen dostat či dopinkat od sebe (z mého PC) na kabelový modem. A taky proto jsem se rozhodl ještě jednou podstoupit volání na technickou podporu UPC, i když jsem z toho, po minulé zkušenosti, neměl moc radost.

První, co mne překvapilo, bylo to, že už zrušili hlášku o počtu zákazníků, kteří se dovolali před vámi, kterou jsem využil jako hlavní motto mého předchozího článku o UPC podpoře. Prostě nic, teď už se nedozvíte jestli jste 53. nebo přijdete na řadu za pár minut. Sakriš, že by ten článek někdo z UPC četl… No nic, nechme plané kecy, četl nečetl – ale možná by měl, ale nic to na mém problému neřeší. Tak zpátky. Po nezbytném čekání, než automat odkecá své, jsem se dostal k poslechu hudby (lze-li to tak nazvat) signalizující, že jsem v pořadníku. Dám jim deset minut říkám si interně, ale nemělo to ani tak dlouho trvat. Po pár minutách se totiž opět restartoval můj VoIP adaptér (asi zase totálně odrovnaný nulovou IP adresou) a já si rval vlasy, že jsem ho blbec nevypojil a nevolal přímo. Už jen “píp, píp” a byl jsem slušně a spisovně řečeno v řiti. A můžu volat znovu, kua, že já blb na to nepomyslel. A tak se i stalo, volám znovu a tentokrát je mi nabídnuto: “voláte-li ve stejné záležitost vícekrát, stiskněte jedničku”. Nabídku přijímám a po pár sekundách už zase poslouchám uklidňující hudbu.

A kupodivu to netrvalo moc dlouho a na druhé straně se ozval člen technické podpory. A až v tu chvíli si uvědomuji, že jsem v tom svém rozčilení a rychlosti stále nevypojil onen VoIP adaptér, a že tak můžu zakrátko očekávat jeho restart, a že zase bude všechno tam, kde záda strácí své slušné jméno. Jenže co dělat, vypojit ho za jízdy je blbost, to bych hovor ukončil okamžitě. A tak jsem se rozhodl hrát vabank. Jenže jsem stihnul sotva vylíčit můj problém a pán řekl něco jako “tak otevřete ovláda…” a adapter se restartoval a hovor byl u konce. Nechtějte být v tu chvíli u mně doma, všude kurvy lítaly – ještě štěstí, že tu nebyly děcka. Konečně tedy odpojuji adaptér a ověřuji aktuální stav, jestli se náhodou už vše nespravilo – nespravilo. Ale k mému údivu najednou zvoní telefon a onen pán z UPC mi volá sám zpátky na moje číslo. Nevěřím vlastním uším. A tak můžeme pokračovat z našem rozhovoru, kde mu popisuju situaci, podobně, jako jsem vám to popsal na začátku článku.

UPC
Pán se jal vše začít ověřovat. Opět ignoruji, že mě má za IT debila a důrazně ho prosím, aby řekl co chce vědět a nedělal mi prvotní představení systému Windows. Vše ověřil a zjistil, že mi byla jejich DHCP serverem IP adresa přidělena a tedy je vše v pořádku. Takže proč to teda nefunguje a proč se ani nemůžu dopinkat na modem, ptám se. Máte zřejmě poškozené ovladače síťové karty, zní imbecilní odpověď. Ne, už je to tu zase, říkám si v duchu, stejně jako minule začíná hledání chyb na straně klienta. Přeinstalujte si ovladač síťové karty, hlásá neustále. A já odpovídám: takže najednou mi jako odejdou ovladače na mém notebooku, stolním počítači i routeru, jo? To už tady jednou bylo a já vám říkám, že tím to prostě není. Není pravděpodobné, že by se tak stalo z ničeho nic a najednou na třech zařízeních. Nechápe, ignoruje a pořád žvaní a dál mele ohranou písničku o ovladačích. Kurva jsem se dožral. Znova mu vše vysvětluju, připomínám minule diskutovaný problém, ale s volem nic nehne. Stále prohlašuje: máte přidělenou IP adresu (nezájem že nefunkční) a z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty. To k ničemu nepovede, říkám, problém je jinde, pomužete mi nebo jste tu jen na okrasu, začínám pěnit. Myslel jsem, že volám na technickou podporu a očekávám, že budu mluvit s někým kompetentním, kdo tomu trochu rozumí. Přestaňte mi odpovídat podle příručky a začněte konečně pracovat. Jako debil: z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty, zní z telefonu. Fajn, tak mi řekněte znovu vaše jméno. Jaromír Šípek. Díky. Není zač. To teda není, odpovídám a zavěšuji.

Takže k čemu nám je technická podpora, klientské centrum, když nejsou schopni a ani ochotní řešit problémy mimo jejich stupidní šablony otázek a odpovědí. Na hovno, klidně si odpovím sám. Dovolat se tam je o nervy a účet za telefon. Od firmy takového rozměru a ambic bych čekal bezplatnou linku a ne normálně zpoplatněné pražské telefonní číslo. Ale abych nebyl zcela neobjektivní (a taky vám tu story dovyprávěl) je i zde vidět, že vše záleží je a jen na lidech. Za asi tak 10 minut jsem nevydžel a volal jsem tam znovu. Ja vím, jsem naivní blázen a magor, ale já to prostě udělal. A udělal jsem dobře, jelikož jsem alespoň neskončil s tím zdrcujícím pocitem bezmoci a s přesvědčením, že klientské centrum UPC tvoří jen ignoranti, kteří nic neumí. Releativně brzo jsem přišel na řadu a vše řešil s jiným pánem. A ten byl evidentně v lepší kondici. Po sérii nezbytných testů sice prohlásil, že neví co dál, že něco takového tu ještě neměli. Ale to přece nevadí! Přiznal barvu, nebál se to říct a nesváděl všechno na nebohého klienta. Naopak, navrhl, že bude kontaktovat pracoviště v blízkosti mé lokality a pokusí se něco zjistit či sjednat nápravu. Nechápal jsem, šok, konečně se něco začne dít. Dokonce deklaroval, že se sám ozve s výsledky šetření na můj mobil.

A světe div se, on se opravdu ozval. Bylo to v době, kdy už mi UPC Internet fungoval, a oznámil mi, že už by mělo být vše funkční. Že byl nějaký problém v datové síti a že vůbec netušil, že by něco takového mohlo nastat a že vše již technici vyřešili. Tleskám, to alespoň vypadá jako technická podpora. Dokonce mi během hovoru prozradil, že nyní už není ani nutno registrovat MAC adresu karty či zařízení za modemem na stránkách UPC, jak bylo nutností donedávna, ale že stačí jen po výměně zařízení (jiná karta, počítač nebo router) restartovat modem. Je to tak, na vlastní kůži ověřeno. Dobrý to člověk.

A světe div se, UPC Internet, jako vždy, začal sám od sebe fungovat po pár hodinách. To fakt nechápu, sakra vždyť jsem ani nepřeinstaloval ten ovladač síťové karty …

Přečtěte si také: Kdo se bojí, nesmí k UPC

469 komentářů Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

  • pavel

    Pokud nemáte smlouvu na časové období, dejte přes klientský formulář výpověď. Ozve se vám obchodník a bude přemlouvat => bude mnohem vstřícnější k nápravě.

  • pavel

    Když u UPC končíte, musíte říct, že se stěhujete. Oni mají rozházené pojmy:

    – “vypovídám smlouvu” => použijte, pokud jste nespokojen a chcete od nich slevu (např. internet za cenu pro nové klienty) nebo nějaký zásah. Zavolá obchodník, bude se ptát na důvody a opravdu je řeší, pro cenu internetu si takto vypovídejte každý rok.

    – “vypovídám, stěhuji se” : jediný způsob výpovědi, jak vám nebudou házet klacky pod nohy. Absolvoval jsem 2x,jednou u sebe a podruhé u rodičů. Prostě když chcete opravdu končit, uveďte tento důvod ať už je to pravda nebo ne. Jen ten modem musíte řešit sám: u mne si ho technik vyzvedl, u rodičů ho tuším museli někam poslat.

  • pavel

    Jste hlupák, přesto vám dám radu zadarmo: vyprdněte se na UPC, kde za paušál 1,-Kč budete mít horší minutovou tarifikaci než jinde a beztak vám za rok začnou účtovat paušály jak u Telekomu. Místo toho hybaj na http://www.mikrotech.cz a pořiďte si telefon tam. Můžete to používat i přes UPC a cena je zlomková, paušál vám nezvýší a dobíjíte stejně jako předplacené karty u mobilních operátorů.

  • jan cervenak

    dobry den prosim nerozumim tomu jak to delate ze kazdy mesic platim vic a vic nez jsem platil pri smlouve mel jsem plati 249 korun a uz platim 274 korun jestli to takhle pujde dal ukoncim svami okamzitou vypoved jsem duchodce a nerozumim tomu co delate prosim o okamzite visvetleni nebo to pristi mesic svami ukoncim s porzavem jan cervenak

  • Zjevně nerozumíte více věcem a ani tomu, že si stěžujete, jako mnoho jiných, na špatném místě. Kontaktujte UPC, telefon na ně máte ve smlouvě.

  • jana

    klientske centrum je pro klienty uplně nanic ,5minut mi vykládá že jsem druhá v pořadí,také mám na vyučtování pořád vyššší částky,navíc mi tento měsíc dali zaplatit najem modemu,ačkoliv jsem dosud nic neplatila,atd,atd.taky uvažuji o přejiti jinam.jana

  • Kakamil

    Když občas koukám na příspěvky uživatelů, tak si kolikrát říkám jestli by se k připojení Internetu neměly absolvovat IQ testy :-))))).

  • To není vůbec špatný nápad…

  • 13

    centrum nebylo schopné vysvětlit proč je každých půl roku jiná skladba programů TV za stále stejnou měsíční platbu

  • Petr Feyrer

    Dobrý den,
    chytnu jen 6 programů, mám program Standart, prosím o prověření funkčnosti, můžete mi sdělit na výše uvedený email, nebo na tel.č.733501651, 16.5.2012 se vrátim zpět do Česka.
    Děkuji za vyřízení

  • Vaše číslo 733501651 bylo přidáno do naší databáze trotlů. Děkujeme a věříme, že 6 programů je zcela adekvátní Vašemu IQ.

  • Petr

    Jak tak čtu srdce rvoucí příběh, tak se musím pousmát nad tím, jak jeden jedinec dokáže mystifikovat národ? Ale ono je to v pořádku, nejste jediný! Až na tu vulgaritu a osočování. Jedno nelze upřít? Byť se snažíte zde dávat technické postřehy z oblasti IT technologií, tak jste pouhý amatér uživatel. Co se klientského centra týče, tak neupírám jedno? Hlasový automat je neřest. Co se operátorů týče, tak jsme lidi a bohužel házet vinu na celou společnost je nekorektní, hlavně ve chvíli, kdy se nemůže hájit! Chyby dělají jednotlivci a problémy lze řešit slušně? Bohužel, dám li si cigáro a vystresovaně přijdu a začnu nadávat, tak to se pak řeší problém hezky. Není operátor jako operátor a není problém jako problém! Možná bych zkusil používat kvalitnější zařízení? Motoroly už se dávno nedávají, snad v dobách Karnevalu a v začátcích UPC. Pokud vím, tak již se používají zařízení od společnosti CISCO. Modem ED 2.0 a ED 3.0. VOIP telefonie? By mě zajímalo, který inteligent tohle to ještě používá? Hlavně ve chvíli, kdy má osobní počítač. Pouhý a zbytečný přepych. Taky další postřeh? Router napojený na modem je luxusní kombinace zaručují bezchybnost provozu! To je jasný! Existuje tzv. WIFIMODEM. Ještě by jste mohl rozvést po baráku switche, mrsknout do rohu směrovač, na střechu paraboly a bylo by to? Hodně zdaru buřiči 🙂

  • Petr

    Jinak technický postřeh? Wifi routery, nebo li zařízení s ethernetovou přípojkou používejte u společností, které dodávají internet optickým připojením. ADSL routery u společnosti O2. Když už jste u UPC, tak wifi modem. Rozdíl v cenách? Wifi router cca do 500.- ADSL router cca 900.- Wifi modem cca 2000. Rozdíl? Wifi modem má kromě ethernetové přípojky také coaxiální přípojku a je to z důvodu, že zařízení je připojeno koaxiálním kabelem k přípojce. Budete li mít základní modem a svůj wifi router, tak sice ušetříte, ale na druhou stranu budete mít časté závady a jejich řešení není bezplatné! UPC ručí za přípojku jako takovou a jejich zařízení. Nikoliv za kabely nebo jiná zařízení! Navíc u takto připojených je ztrátovost dat a větší poruchovost. Bude li wifi modem, tak schválně? 🙂 Hodně zdaru

  • Petře, ty jsi ale pěkné pako…
    a ještě tu plácáš úplné kraviny, páté před deváté.

  • Jitka Dlouhá

    Dostala jsem od vás sms,kde mi sdělujete že moje emailová adresa je špatná.Zde zasílám správnou.jozdlouhych@seznam.cz

  • Skvělé, a teď je jako všechno v pořádku? Asi ne, co? Když posíláte svůj kontakt opět někam do dupy a ne na UPC…

  • Rommie

    No ja vam pridam vlastni zkusenost.. posledni dobou je internet od UPC alespon teda v miste meho bydliste (praha 10) docela na hov… a je to presne takhle.. platim jim nemale penize za internet ktery v prumeru tak petinu mesice vubec nefunguje, i kdyz se mi uz stalo ze internet nefungoval prez dva tydny..

    volam na podporu.. a uz jede, u nas mate adresu pridelenou, modem vidim online, ble ble ble… a tak proc se kurva nemuzu pripojit k internetu? tak mi typek rika at vytahnu kabel z modemu a pichnu ho primo do pc.. udelam a totez.. pripojim se na sit ale “pristup k internetu neni k dispozici”,tak zacne becet taky neco o ovladacich a ja mu rikam “vazeny pane, mam tady 2 notebooky, 2 tablety a mobil s wifi, chcete mi rict ze najednou u vsech tehle zarizeni odesla sitovka?” nacez dal jako debil mele ze chyba neni na jejich strane a ze mam preinstalovat sitovou kartu..

    sem z toho uz fakt zoufalej, a nebyt te smlouvy tak uz jsem to davno zrusil, mam v dome i jine poskytovatele – o2, wendulka, pragonet, takze nastesti nejsem na UPC zavislej, akorat cekam na radu od pravnika zda muzu vypovedet smlouvu kdyz UPC ji evidentne nedodrzuje, jsem u nich pul roku, a z toho mi internet fungoval tak polovinu casu, rozhodne neminim UPC platit nejakou smluvni pokutu nebo zbyvajici pausaly… snad jeste nikdy jsem se nesetkal s firmou ktera by mela horsi technickou podporu a uroven sluzeb, to ani nemluvim o tom ze na technika kterej mi domu mel prijet navrtat tu jejich debilni zasuvku jsem cekal prez mesic – uz to mne melo pred tim pul rokem varovat ze tenhle poskytovatel asi nebude to “prave”..

    jejich smejdskej modem jsem uz resetovat tolikrat ze tlacitko reset uz neni ani videt.. a to nemluvim o online hrach.. ono je sice hezky ze mam 60Mbps, to ano rychlost mam, ale ping mam ve stovkach 😀 takze je to k nicemu,
    zkousel jsem trasovat a packety se ztraceji v siti UPC (nekde pri 3tim nebo 4tem hopu), kdyz jsem to posilal mailem na tu jejich debilni podporu tak mi radsi nikdo neodpovedel.

    a to co tady blije pan Petr je fakt zabavne “UPC ručí za přípojku jako takovou a jejich zařízení.” podle mne snad UPC ruci za kvalitu sluzeb kdyz uz si za ne necha platit, a samozrejme ruci za zarizeni ktere mi milostive “pronajalo”.. predpokladam ze jste zamestnanec UPC a proto je tady takhle obhajujete, ale sam mate doma urcite radsi internet od O2 😀 😀 to zname 😀
    A vazeny.. vam muze byt u prdele kdo pouziva nebo nepouziva pro voip telefonii externi zarizeni a proc nepouziva pocitac, chapu ze jste decko odkojene skypem, ale normalni lidi jeste nekdy proste v kancelari nebo i ve vetsim dome pouzivaji takove to utrzene sluchatko kteremu se rika telefon, snad si muze kdo chce na koncovem zarizeni provozovat co je libo a do toho nejakymu blbci od UPC nic neni, a uz vubec nema pravo se tu takovyhle pometlo vyjadrovat o tom ze clovek ktery neco takoveho pouziva je “inteligent”.. a misto kde se rozhlasujete o ztratovosti, a podobne blitky.. nic takoveho smlouva UPC neobsahuje, nikde neni napsano ani slovo o nejakych “vypadcich” se kteryma je treba pocitat, krome planovane udrzby sw a hw zarizeni majitele site, pokud si dobre pamatuju maji obchodaci UPC ktery kazdou chvilku otravujou u nasich dverich ve zvyku tenhle smejdskej internet chvalit az do nebe, ale nepadne ani slovo o tom ze hromady zakazniku UPC opousteji diky nespolehlivosti.. prakticky vsichni koho znam az na jednu dve vyjimky uz UPC davno nemaji a jsou spokojeni s O2 nebo nejakym lokalnim poskytovatelem, a osobne se tesim az reknu upc od plic co si o nich myslim, zrusim tu zkurvenou smlouvu, poslu je do prdele (pri prilezitosti az pujdu na jejich centralu v praze jim vratit ten jejich smejdskej modem) a prejdu sice na 4x pomalejsi ale FUNKCNI o2 (nu coz, sice jen 16Mbps ale budu mit pingy 20 a ne 200+ jako u upc :)) ktere ma alespon technickou podporu ktera dokaze pomoct, a techniky se kteryma kdyz se dohodnete ze prijdou v ten a ten den tak se muzete spolehnout na to ze opravdu prijdou.

    doufam ze nejakej mod tenhle prispevek co nejrychleji smaze, protoze se “nehodi” ke zdejsi diskusi.. ja jsem se jen chtel podelit o svoje k uzoufani spatny zkusenosti s UPC, a varovat kohokoliv kdo jenom uvazuje o tom ze s temahle smejdama zaplest nejakou smlouvou na rok pod vidinou slevy at to nedela, a nebo at si to opravdu PORADNE rozmysli.

  • Neboj, nesmaže, jelikož tento příspěvek zde přesně zapadá…
    ADMIN.

  • Burešová Helena

    Proč nefujguje telefonní číslo 371428007 Děkuji Burešová

  • Burešová Helena

    Domnívala jsem se,že telefony nefungují v celých zadních Skvrňanech, ale sousedce o poschodí níže ve stejném domě funguje telefon.Telefon nefunguje od čtvrtka 5.července. Sdělte prosím, kde je chyba a kdy bude opět talefon fungovat.Díky Burešová

Napsat komentář

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>