Kdo se bojí, nesmí k UPC

“Všechno zlé, je k něčemu dobré”, odepsal mi kámoš jako odezvu na vylíčení mých trampot. Loni, jednou tak v říjnovém večeru, podzimní chmurné počasí, já nachlazená, unavená po práci, hovím si pěkně doma, zvoní zvonek. Přišel chlapík z UPC, že by se mnou chtěl probrat nové podmínky, změny a bla, bla, bla … moc jsem nechápala co všechno vlastně chce, fakt mi nebylo dobře, ale prý UPC koupil Karneval a všechno se mění. Já na to, “aha, vidíte, potřebuji Internet, tak do mě mluvte …”


Autorem tohoto článku je Neva.
Tímto ji vítám a věřím, že přinese tomuto webu onen pověstný pátý element.
Zde na Magazínu je to její premiéra, tak na ni buďte hodní.

Zrovna jsem si pořizovala nový PC a hledala způsob nonstop připojení. Zakázka teda uzavřena, agentovi jsem se upsala a posléze nadešel den kabelových zásunů a přesunů. Celá šťastná, jak to jupisákům šlo, pak už sama doma zkouším PC a trochu mi zmrzl úsměv na tváři, když zjišťuji, že některé webové stránky nejdou načíst, otevřít, ani nic – včera, dnes a zítra, v sobotu večer, v neděli ráno… Tak to různě konzultuji, ptám se PC znalých známých kolem a protože nejsem programátor, jen uživatel a asi taky proto, že jsem ženská, tak mi nikdo moc nevěří a nechápe, o čem furt melu. Takový problém neexistuje. Ptám se i televizního technika UPC, který mi přišel opravit setobox – špatné naladění přes UPC – bohužel, neví čím to je, není odborník přes Internet, zeptá se … časem se mi ozval, prý je vada na mém PC. Díky.

Zvu k sobě pár na sobě nezávislých lidí, převážím PC k dalšímu prohlédnutí, dočkávám se akorát odpovědí, “nevím, čím to je, ale PC je OK.” Po tomto ujištění začínám uhánět UPC. Píšu první požadavek přes klientský formulář na zjištění, zda připojení není něčím blokováno. Odpověď operátora – “….je vždy nejlepší nás kontaktovat okamžitě telefonicky od počítače, jsme schopni pak určit příčinu … modem jsem kontroloval a je plně funkční na síti …” Nejsem si ovšem jista, jestli bych telefonicky dovedla mluvit “cizí indiánskou řečí”, jak říkávám konverzaci s počítačovými machry. A znovu se jinak, přes tel. opraváře, pokouším nalákat k sobě živého technika, skoro bych už přislíbila i něco dobrého na zub, jen aby se mi na to někdo podíval. Nic, nikdo.

Jdu do další bitvy, píšu opět přes stanovený znovu vyplněný formulář, protože jinak to ani nejde, druhý požadavek, že jsem si již nechala PC přeinstalovat a není u mne opravdu ničím blokován … žádám o osobní návštěvu odborníka, ne telefonicky, že mám u mnohých webek stále stejné potíže – “server nenalezen”.
Odpověď operátorky – “To samozřejmě nemůže fungovat, protože tato stránka neexistuje (aniž by věděla jaká), (teda asi ani jejich formulář, který mi taky nešel načíst). Windows se Vám snaží napovědět kde je možné hledat chybu, ale zřejmě by Vám k práci na internetu pomohl alespoň nějaký kurs pro začátečníky.”

Tak to už je trochu moc, drzost té baby je doslova nehorázná. Volám znovu tomu úplně prvnímu říjnovému jupsíkovi, ať je tak laskav (!!!) a sežene mi opravdu NĚKOHO na opravu, že si už připadám jak trotl, platím za služby, nejsem spokojena a jsem akorát všem pro smích. Vysvětluji mu, že na moji žádost k opravě jsem dostala radu jít do kurzu pro začátečníky a on to ještě potupluje loajalitou k firmě a prý: “… a nejste tak trochu ješitná?”
“A mám vás DOST !!! Co si to dovolujete??? Já nejsem ješitná, já jsem nas…ý platící klient a žádám okamžité sjednání nápravy!!!”. Myslím, že konečně pochopil, že mi opravdu asi o něco jde a dal mi jakési telefonní číslo, protože přece jen prý musím absolvovat ten kolotoč – zavolat, objednat, čekat – a prý mi dává lepší číslo, než to veřejné. Že se dovolám rychleji. Taky že asi jo, byla jsem sice údajně první v pořadí, což mi minimálně pětkrát hezkým hlasem připomínal jakýsi namluvený cukrouš, ale i tak to trvalo něco kolem 5 minut.

V telefonickém hovoru s operátorem, již třetím v pořadí, jsem opět zjistila, že neumětel jsem já, aniž by se mě ptal, jestli jsem u PC – “počkejte, já se podívám u nás, u nás je vše v pořádku”, “ano, já vím, po několikáté, že u vás je vše OK, jen u mě pořád ne, žádám o technika …”, “ano, ale uvědomte si, že bude-li závada na vaší straně, zaplatíte 1.000,- Kč za marný výjezd technika …”, cloumá mnou další zlost, “no to je dobré, místo, abyste se mi snažili pomoct, zjistit problém, upozorňujete mě už dopředu na pokutu … a děláte si ze mě asi legraci!” Snažím se být slušná, páč hovory se natáčejí. Rozezleně z něj ale mámím nějaký jiný bližší písemný kontakt na firmu a jméno vyššího představitele, někoho kompetentního k případné stížnosti, “… jste neuvěřitelně utajeně anonymní, každá jiná společnost má více veřejně dostupných informací, i se jménem generálního ředitele …”, chci někoho jiného, než přesně vyškoleného uctivě falešného telefonistu, tak mi nakonec nejistě dává P.O. Box, chvíli ticho, pak i jakési “ovocné” jméno, beztak smyšlené.

Což byla poslední kapka mé trpělivosti, znovu jsem si připadala jako šašek a následně pozvala k sobě dalšího známého, který během pár minut přišel na to, že blbé nastavení DNS bylo opravdu vinou instalujícího technika a blokování odstranil (nastavil “získat adresu serveru DNS” na automaticky). Čumím nevěřícně na svůj vlastní PC, proháním se po všech možných i nemožných už konečně “nalezených serverech” a jsem z toho celá vzrušeně rozvrkočená.
Jak málo stačí k počítačovému orgasmu!

Sedám hned k formuláři, teď už s radostí a vypisuju zas všechny potřebné údaje, kdo, odkud a proč otravuje, a jen tak pro své vlastní uspokojení píšu, že “… vina je na vaší straně… špatná instalace …, kdo zaplatí výjezd mému kamarádovi za opravu …, jsem hluboce pohoršena neochotou vašich pracovníků … píšu vám to jen tak pro zasmání, protože s vašimi službami je nespokojeno mnoho dalších klientů, stačí si jen přečíst některé blogy …”

Docela se mi ulevilo, i když jsem byla přesvědčena, že tenhle výplod je mi vyloženě na nic. Ale pořád ve mně hlodala vnitřní zloba a chuť ještě konat, ještě jsem neskončila, nenechat se jen tak odpálkovat. Jaké pak bylo mé velké překvapení, když jsem obdržela písemně omluvu za nedorozumění a jako kompenzaci dvouměsíční 50% slevu. Jsem v šoku …

No a co k tomu všemu dodat, člověk se prostě nesmí bát jít do křížku ani s takovým kolosem.

Autorem tohoto článku je Neva.

63 komentářů Kdo se bojí, nesmí k UPC

  • Díky za pěkný prvočlánek. Myslím, že kolega Lukáš (LuFa) by jej s klidem označil za fejeton. Ať je to jak chce, je to pěkný a bohužel i pravdivý příběh ze života, který svědčí o jisté neprofesionálnosti a mnohdy aroganci jednoho z největších českých poskytovatelů internetového připojení. I když já zde publikoval i svůj zážitek (https://magazin.softimage.cz/klientske-centrum-upc-s-problemy-nam-nevolejte/) s UPC, tento je pro mne zajímavý taky tím, že popisuje “zážitek amatéra” navíc ženským pohledem. A taky doufám, že tvých pohledů na svět očima té krásnější poloviny lidstva se tady objeví postupně více a obohatí tak tyto stránky.

  • Amoondre

    Bez urazky, chapem, ze nie kazdy je pocitacove sveta a sieti znaly, ale problem s DNS sa da detekovat radovo za 5sekund a je to jedna z prvych veci, ktore sietar kontroluje, hned po nastaveni adresy, masky a brany. Preto si myslim, ze ludia, ktorym ste pocitac nechali kontrolovat, su naozaj marni a nabuduce by som isiel za skutocnym odbornikom a nie za tym kto si tak len hovori.

  • To jistě a právě proto. Nastavení a kontrola DNS by měla být zcela automatická a pracovník UPC by toto měl, při zprovozňování Internetu u nového uživatele, vždy nastavit a ověřit. Ale jak vidno, nestalo se tak a ani netušili ani si nepřiznávali, že by mohlo. A o to je to ještě horší – že si to ani nepřiznávají. A přiznám se, tuto “drobnost” jsem osobně ani nebral v potaz při “zkoumání” příčiny, jelikož jsem si ani nepřipouštěl možnost, že by to někdo z UPC klienstkého centra neověřil. Jak vidno, zásadní chyba byla v úsudku …

  • Neva

    No právě, určitý odborník mi nebyl k dispozici, volala jsem marně. A ti ostatní asi právě s touhle, dle odborníků, maličkostí nepočítali. Jeden se aspoň něčemu přiučí.

  • Amoondre

    Ja neverim nikomu pokial si nieco sam neoverim. Prave prax v sietovej oblasti ma k tomuto donutila. To, ze uzivatel/ktokolvek povie, ze ma nieco nastavene spravne – neverit – skontrolovat! Ale sam UPC mam a viem ake je to s nimi porno, takze neberte to ako kritiku, ale ako konstruktivne konstatovanie.

  • bagio

    napsat komentář slušně se nedá. UPC jsou prostě…….. Vím ze zkušeností mého kámoše,když mu zničeho nic přestalo jít int. připojení. Operátor je absolutně k ničemu. Tam prostě může dělat každý blb.

  • Stoupa

    Nevím jak jinde, ale v Pardubicích jsem se u všech (co mají net od UPC, kdysi ještě Karneval) známých a zákazníků setkal s tím, že montážník nic nenastavoval (někdy ani nepřipojoval, jen jim to dal do ruky), podepsali papír o předání zařízení a to bylo vše.

  • Neva

    No, pokud to, co jim dal montážník do ruky bylo příjemné a užitečné a fungovalo to, pak není co řešit.

  • … což je, dle mého, naprosto diletantský přístup. Pro UPC “zajišťuje” instalace i zákazníků většinou jiná nasmlouvaná firma, ale jakým způsobem. Většinou banda amatérů, které jsem skoro nechtěl pustit do bytu. žádné logo UPC nebo tam, kdybych se nezeptal, tak to vypadalo, že mi přišel Iternet instalovat nějaký Franta s.r.o.
    Každopádně je jejich povinností (viz podmínky smlouvy) aby po instalaci Internet 100% fungoval a to včetně evt. nastavení počítače atd. Takže závěr? Banda je to …

  • M

    Tak UPC je kapitola sama o sobě.. Stěhoval jsem se z Plzně ještě v době, kdy Karneval byl Karnevalem. Akorát na hranici. A později jsem zjisti, že jsem se radši stěhovat neměl..
    Před stěhováním jsem 3 měsíce dopředu odhlásil internet, v pražské pobočce vrátil modem (z mé strany tedy vše myslitelné). Zaplatil jsem načatý měsíc (což je v pořádku) a vypadalo to, že je hotovo. Následující měsíc mi už vyúčtování nepřišlo a tak jsem to měl za vyřešené. Měsíc po přestěhování mi začaly chodit dopisy od UPC o neplacení poplatků za předchozí cca 4 měsíce (ta doba kdy mi už ani nechodilo vyúčtování!!) a penále. Okamžitě jsem popadl telefon a jal se telefonovat na “”infolinku””. Želbohu jsem byl xxx-tý v pořadí. Naštěstí mi kolega dal číslo z jedné internetové diskuze a příští den jsem se dovolal okamžitě. STRAŠNĚ AROGANTNÍ (použil bych horší výraz..) pán mi řekl že oni už nejsou Karneval a že oni nemůžou za mé problémy s Karnevalem. Další perlou bylo jeho prokecnutí že “po změně tu je zmatek”. Na otázku co bude s penězi co “dlužím” a penále odpověděl že “je normální zaplatit za službu kterou jste si od nás objednal”. Zajímavé jak najednou použil termín “od nás”.. Když jsem argumentoval tím že jsem si internet od nich odhlásil a dopis byl doporučený, pán mi úšečně odpověděl že žádné odhlášení internetu jsem nevznesl a modem jsem ani nevrátil.
    Dnes činí můj “dluh” již 8450Kč včetně penále. Již nenarůstá ale stále ho po mě chtějí zaplatit. Což dokazuje že pochopili že jsem si od nich internet odhlásil.
    Vyjeb*vat se sebou nenechám a rád bych s tím něco dělal. Ale sám proti UPC nic nezmůžu. Ten “dluh” jim ale v žádném případě nezaplatím.

  • Neva

    Nevzdávejte to, pokud máte všechny prokazatelné doklady o oznámeném ukončení, pošlete dopis se zdůvodněním a kopiemi.

  • Zvědavka

    Musím pochválit tento Magazín, na který jsem narazila čistě náhodou…, je tu pěkně a celkem i poměrně slušno. Vzhledem k tomu, že ač se věkově řadím do kategorie střední věk (pozor! OSN rozhodla o posunutí hranice středního věku do 65 let)a mám dosud potřebu být neustále v obraze, tak si dovolím sem tam sem docházet.
    Přečetla jsem podrobně informačně-reportážní smršť paní Nevy na téma UPC, celý článek vytiskla a předala svému statečnému švagrovi se slovy “přečti pořádně a hlídej!” Hlídej nastavení ?získat adresu serveru DNS? až ti kluci jupisí v pátek příjdou připojit PC k virtuální dálnici. Tak uvidíme…

  • Vítám vás, děkuji za pochvalu a omlouvám se za některé relativně “neslušné výkřiky”, které se tu občas vyskytnout. Ono hold někdy člověku z huby vypadne něco tvrdšího – třeba při setkání s natvrdlým 🙂
    Jinak hodně zdaru s UPC a nepouštějte je z bytu, dokud vám Internet nebude fungovat dle vašich představ (nepodepisujte předávací protokol).

  • M

    Doklady mám, oni prý však nic nedostali a nebo je nemohou dohledat (viz prokecnutí operátora)…. Mazec.

  • Neva

    Právě proto je třeba jim to nandat. Bylo by skvělé, kdybyste měl potvrzení doporučeného dopisu, což je vždy dobré mít. Kdysi mi kabelovka poslala výhrůžný dopis, že mám dluh 89,- Kč a když nezaplatím, půjdu k soudu. Ale měli smůlu, vše jsem doložila a zjistilo se, že měli problém oni. Když jsem se pak ptala telefonicky, jestli je vše OK, nějaká paní mi řekla, že jo a tím je věc ukončena. Ale nebyla, možná jsem šťoura, ale vyžádala jsem si omluvný dopis od ředitele, který byl podepsán pod tím pamfletem. A poslal. Nic jsem si za to nekoupila, ale hřálo mě u srdce, že si se mnou jako s klientem prostě nemůžou jen tak zahrávat. Takže, držím palce a do toho!

  • Neva

    Zvědavko, už jsem si myslela, že jste maskovaná moje kolegyně, která po přečtení mého článku usoudila, že ho taky vytiskne a dá svému tchánovi, který pro UPC chodí shánět klienty, aby měl info i z druhé strany. Přeji taky, aby švagrovi vše klaplo.
    A potěšila jste mě s posunem hranice středního věku, to teda můžu ještě hodně dlouho říkat, že jsem “mladá holka”, i když jí už teda hodně dlouho nejsem…hahaha…mějte se.

  • Daniel Rak

    Moooc pěkné!!!!

  • Michal Bališ

    Všechny zdravím, narazil jsem na tyto stránky náhodou, když jsem hledal informace o pečení chleba. Je u Vás fajn.

  • Tak to jsem rád. Vítej.

  • Pavel

    Minulý týden mi volala z UPC nevrlá paní, že jim dlužím 4200 za jejich služby. Odpověděl jsem, že neplatím proto, že mi již více než rok neposlali žádnou fakturu. Paní vyhrožovala odpojením, pokud do 3 dnů nezaplatím. Nedokázala mi poslat email, musela mi všechna čísla diktovat. Slíbila, že posílání faktur prověří. Peníze jsem na účet poslal, od té doby nic. Protože internetové připojení se stále zhoršuje a programů v TV ubývá každým měsícem, hrozím se procedury až jim jejich službu vypovím.

Napsat komentář

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>