Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

Dobrý den, dovolali jste se do klientského centra společnosti UPC. Pro přiblblé informace o doporučovaném restartu modemu stiskněte jedničku. Chcete-li nezávazně pokecat s našim arogantním technikem, stiskněte dvojku. Máte-li jakýkoliv jiný problém s funkčností služeb UPC, prosím zavěste. Zase parodie, ano, přiznávám. Nicméně můj druhý zážitek s pracovníky technické podpory pro UPC Internet je spíše tragédií a nic jiného než humorné pojetí si nezaslouží.

Po několika týdnech relativně stabilního připojení, jimž předcházel můj první kontakt s klientským centrem UPC, přišly opět horší časy. Už pár dní před oním dnem D, měl UPC Internet několik, často jen krátkodobých výpadků (v řádu minut) a poté přišel jeden unikátní totální výpadek, trvající celý den. To nefungovalo vůbec nic. Ani Internet ani televize ani nic. Ok, beru, prý sesuv půdy v Hošťálkovicích a dotklo se to nejen mé lokality ale celého města ba i kraje. Další den bylo vše v pořádku, ale bohužel jen jeden den. A vše samozřejmě začalo zcela nevinně, jako vždy. Vše fungovalo, Internet svištěl a najednou, jako by hexnšus dostal, nic. Kouknu na modem, ledky magoří a tak chvíli vyčkávám. Po pár minutách přijdu z cigára a modem vesele poblikává signalizujíce, že je všechno OK. Jenže ouha. Nebylo.

Už stav, kdy jsem nebyl schopen se dostat do webového rozhraní administrace kabelového modemu Motorola byl zarážející. Zkusím tam pinknout (ping na adresu modemu) ale ani ťuk. To bolo vola-aké čudné. Zkontroluju modem a ten stále signalizuje OK stav. Tak fajn, řekl jsem si a vyrval ho ze zdi, znovu zapojil do zásuvky a tím ho resetoval přesně podle instrukcí z klientského centra UPC. Celkem dlouhou chvíli mu to trvalo než proběhly všechny inicializační kroky, jako získání downstream kanálu, upstream kanálu a poté IP adresy skze DHCP. Vše vypadalo dobře, dokonce jsem se již dostal i do onoho webového rozhraní administrace a odsud sledoval průběh inicializace modemu. Jenže jen do chvíle, než modem vše dokončil, zablikal všemi ledkami a považoval vše za vyřízené. Najednou, jako když utne, zase prd, ani webové rozhraní ani ping na modem, nic. To už bolo kurva čudné.

A najednou objevuji informaci (u adaptéru síťové karty) „invalid IP address“ tedy neplatná IP adresa. Šup, skočila tam 0.0.0.0 a můj VoIP router Sipura se samovolně z toho zmatku resetoval (je taky připojený na onen kabelový modem, kvůli internetové telefonii). To už jsem byl dožraný. Opakované restarty modemu nic nového nepřinesly, pokaždé tam skočila neplatná IP adresa přidělená DHCP servem resp. samé nuly a můj VoIP adaptér se pořád, v pravidelných intervalech, restartoval. Až najednou změna, IP adresa se nastavila na (teoreticky) správné hodnoty. Jenže mé problémy stále přetrvávaly. Nejenom, že nefungoval přístup ven tj. do Internetu, ale stále jsem se ani nebyl schopen dostat či dopinkat od sebe (z mého PC) na kabelový modem. A taky proto jsem se rozhodl ještě jednou podstoupit volání na technickou podporu UPC, i když jsem z toho, po minulé zkušenosti, neměl moc radost.

První, co mne překvapilo, bylo to, že už zrušili hlášku o počtu zákazníků, kteří se dovolali před vámi, kterou jsem využil jako hlavní motto mého předchozího článku o UPC podpoře. Prostě nic, teď už se nedozvíte jestli jste 53. nebo přijdete na řadu za pár minut. Sakriš, že by ten článek někdo z UPC četl… No nic, nechme plané kecy, četl nečetl – ale možná by měl, ale nic to na mém problému neřeší. Tak zpátky. Po nezbytném čekání, než automat odkecá své, jsem se dostal k poslechu hudby (lze-li to tak nazvat) signalizující, že jsem v pořadníku. Dám jim deset minut říkám si interně, ale nemělo to ani tak dlouho trvat. Po pár minutách se totiž opět restartoval můj VoIP adaptér (asi zase totálně odrovnaný nulovou IP adresou) a já si rval vlasy, že jsem ho blbec nevypojil a nevolal přímo. Už jen „píp, píp“ a byl jsem slušně a spisovně řečeno v řiti. A můžu volat znovu, kua, že já blb na to nepomyslel. A tak se i stalo, volám znovu a tentokrát je mi nabídnuto: „voláte-li ve stejné záležitost vícekrát, stiskněte jedničku“. Nabídku přijímám a po pár sekundách už zase poslouchám uklidňující hudbu.

A kupodivu to netrvalo moc dlouho a na druhé straně se ozval člen technické podpory. A až v tu chvíli si uvědomuji, že jsem v tom svém rozčilení a rychlosti stále nevypojil onen VoIP adaptér, a že tak můžu zakrátko očekávat jeho restart, a že zase bude všechno tam, kde záda strácí své slušné jméno. Jenže co dělat, vypojit ho za jízdy je blbost, to bych hovor ukončil okamžitě. A tak jsem se rozhodl hrát vabank. Jenže jsem stihnul sotva vylíčit můj problém a pán řekl něco jako „tak otevřete ovláda…“ a adapter se restartoval a hovor byl u konce. Nechtějte být v tu chvíli u mně doma, všude kurvy lítaly – ještě štěstí, že tu nebyly děcka. Konečně tedy odpojuji adaptér a ověřuji aktuální stav, jestli se náhodou už vše nespravilo – nespravilo. Ale k mému údivu najednou zvoní telefon a onen pán z UPC mi volá sám zpátky na moje číslo. Nevěřím vlastním uším. A tak můžeme pokračovat z našem rozhovoru, kde mu popisuju situaci, podobně, jako jsem vám to popsal na začátku článku.

UPC
Pán se jal vše začít ověřovat. Opět ignoruji, že mě má za IT debila a důrazně ho prosím, aby řekl co chce vědět a nedělal mi prvotní představení systému Windows. Vše ověřil a zjistil, že mi byla jejich DHCP serverem IP adresa přidělena a tedy je vše v pořádku. Takže proč to teda nefunguje a proč se ani nemůžu dopinkat na modem, ptám se. Máte zřejmě poškozené ovladače síťové karty, zní imbecilní odpověď. Ne, už je to tu zase, říkám si v duchu, stejně jako minule začíná hledání chyb na straně klienta. Přeinstalujte si ovladač síťové karty, hlásá neustále. A já odpovídám: takže najednou mi jako odejdou ovladače na mém notebooku, stolním počítači i routeru, jo? To už tady jednou bylo a já vám říkám, že tím to prostě není. Není pravděpodobné, že by se tak stalo z ničeho nic a najednou na třech zařízeních. Nechápe, ignoruje a pořád žvaní a dál mele ohranou písničku o ovladačích. Kurva jsem se dožral. Znova mu vše vysvětluju, připomínám minule diskutovaný problém, ale s volem nic nehne. Stále prohlašuje: máte přidělenou IP adresu (nezájem že nefunkční) a z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty. To k ničemu nepovede, říkám, problém je jinde, pomužete mi nebo jste tu jen na okrasu, začínám pěnit. Myslel jsem, že volám na technickou podporu a očekávám, že budu mluvit s někým kompetentním, kdo tomu trochu rozumí. Přestaňte mi odpovídat podle příručky a začněte konečně pracovat. Jako debil: z naší strany je vše v pořádku – přeinstalujte si ovladač síťové karty, zní z telefonu. Fajn, tak mi řekněte znovu vaše jméno. Jaromír Šípek. Díky. Není zač. To teda není, odpovídám a zavěšuji.

Takže k čemu nám je technická podpora, klientské centrum, když nejsou schopni a ani ochotní řešit problémy mimo jejich stupidní šablony otázek a odpovědí. Na hovno, klidně si odpovím sám. Dovolat se tam je o nervy a účet za telefon. Od firmy takového rozměru a ambic bych čekal bezplatnou linku a ne normálně zpoplatněné pražské telefonní číslo. Ale abych nebyl zcela neobjektivní (a taky vám tu story dovyprávěl) je i zde vidět, že vše záleží je a jen na lidech. Za asi tak 10 minut jsem nevydžel a volal jsem tam znovu. Ja vím, jsem naivní blázen a magor, ale já to prostě udělal. A udělal jsem dobře, jelikož jsem alespoň neskončil s tím zdrcujícím pocitem bezmoci a s přesvědčením, že klientské centrum UPC tvoří jen ignoranti, kteří nic neumí. Releativně brzo jsem přišel na řadu a vše řešil s jiným pánem. A ten byl evidentně v lepší kondici. Po sérii nezbytných testů sice prohlásil, že neví co dál, že něco takového tu ještě neměli. Ale to přece nevadí! Přiznal barvu, nebál se to říct a nesváděl všechno na nebohého klienta. Naopak, navrhl, že bude kontaktovat pracoviště v blízkosti mé lokality a pokusí se něco zjistit či sjednat nápravu. Nechápal jsem, šok, konečně se něco začne dít. Dokonce deklaroval, že se sám ozve s výsledky šetření na můj mobil.

A světe div se, on se opravdu ozval. Bylo to v době, kdy už mi UPC Internet fungoval, a oznámil mi, že už by mělo být vše funkční. Že byl nějaký problém v datové síti a že vůbec netušil, že by něco takového mohlo nastat a že vše již technici vyřešili. Tleskám, to alespoň vypadá jako technická podpora. Dokonce mi během hovoru prozradil, že nyní už není ani nutno registrovat MAC adresu karty či zařízení za modemem na stránkách UPC, jak bylo nutností donedávna, ale že stačí jen po výměně zařízení (jiná karta, počítač nebo router) restartovat modem. Je to tak, na vlastní kůži ověřeno. Dobrý to člověk.

A světe div se, UPC Internet, jako vždy, začal sám od sebe fungovat po pár hodinách. To fakt nechápu, sakra vždyť jsem ani nepřeinstaloval ten ovladač síťové karty …

Přečtěte si také: Kdo se bojí, nesmí k UPC

462 komentářů Klientské centrum UPC: s problémy nám nevolejte

  • imho

    No vidis, kvoli tebe museli skonfigurovat nanovo celu datovu siet, lebo si nechcel preinstalovat ovladac karty.
    :))))))

  • Ja vím, jsem hazl … 🙂

  • bolek

    Ja mam UPC Slovakia este iba kratko ale pripadam si akoby si to o mne napisal;-) Vidim ze na „techn.podpore“ maju vsade rovnake prirucky. Dufam ze nabuduce tiez natrafim na takehoto rozumneho cloveka ako sa to podarilo na druhykrat tebe

  • Držím palce, ale zas tak naivní optimista nejsem a spíš věřím tomu, že ten můj (druhý) případ byl spíš vyjímkou potvrzující pravidlo.

  • zuza

    chtěla bych si objednat připojení od UPC- nevíte, budou pracovníci UPC požadovat, nebo jinak kontrolovat licenci Windows??(linux nemám..:) pokud ano, je nějaká možnost jak to obejít a nekupovat ms win?? díky

  • Kontrolovat licenci určitě nebudou a pokud jsi schopná si to rozběhnout (nastavit síťové připojení, což je v jejich případě tj. DHCP přidělení adresy sranda) sama, tak se ani k počítači nemusí dostat. Nicméně „pravost“ tvého software je nemusí a ani nebude zajímat. A navíc (alespoň u mně to tak bylo) to chodí instalovat jen chlapíci, no spíš kluci, které má UPC nasmlouvané a nejsou ani přímo zaměstnanci UPC. Takže bych se toho vůbec nebál.

  • zuza

    Díky!! (nejde mi odpovědět do „stromu“, tak musím takhle..)

  • Petr

    Dobra rada nad zlato … mel jsem problemy s dovolanim se na klientsky centrum (v okamziku, kdy maji vic lidi v poradi nez X, tak se s tebou sice tak dve minutky vykecava plechovka, ale pak to spadne na halali :-(). No, po dvou dnech zkouseni jsem vytocenej volal na ustrednu reditelstvi, odtam mne prepojili na klientsky centrum, kde to helpdesk vzal okamzite. Kdyz jsem to po par dnech zkousel zase (nejak jim blbnul analog k digitalni kabelovce), tak jsem opet skoncil volanim na ustrednu. Ted uz tam je taky plechovka, ale na jednicce je klientsky centrum, kde to berou okamzite 🙂 Takze to spravny cislo je 261 107 111.

  • Díky za informaci a radu. Nicméně podle mě ten největší výmrd je v tom, že to číslo prostě nezačíná 800… Firma takového formátu a nemít zdarma helpdesk to je prostě OSTUDA!

  • ERT

    tak to u mě by neobstáli na MAC OS nelze přeinstalovat jakýkoli ovladač,sou funkční vždy!!

  • japekar

    Suprove napsanej clanek

  • Meloun

    Abych řekl pravdu, tak jsem s UPC neměl nikdy problém. Jedinou takovou „hádku“ jsem zažil, když mi měli zrychlit internet ale tak neučinili. Tak jsem je přesvědčil aby to udělali…

  • lakip

    U mě jim stále vypadává internet(alespoň 4* týdně na pár hodin) a telefon nejde den potom jde 12 hodin a zase nic, hlavně, že mají linky co nejvíce utajené aby je nikdo nemohl otravovat, když chci další službu takreagují do pár hodin – s dabl uploadem to bylo v minutách, mailem s nimi nemá cenu komunikovat – už 2* mi nikdo neodpověděl na mail
    – prostě na mě dlabou asi budu muset zkusit jiného providera -nemáte někdo tip

  • kuba

    takhle podobne sem resil problem s infolinkou VOLNY (tam nastesti O8OO je, i kdyz pry jen pro firemni zakazniky…), jenze k me nespokojenosti, pac na zadnou zavadu pry neprisli…internet jeden den vypadl, druhy naskocil…nikdo nevi proc, jediny, co mi nabidli byl vyjezd technika s poznamkou, ze pravdepodobne zaplatim 1000kc za „marny vyjezd“…ach jo…

  • polarbear

    u kamaráda sem nedávno řešil problémy se stahovánim, vždycky připojení zmrzlo při stahování čehokoliv odkudkoliv, kde byl problém sem nezjistil, ale dozvědět se něco z infolinky byl problém, půl hodina čekání, pak spadlej hovor, další půlhodina čekání, odpověď typu že je chyba na mojí straně, žádná snaha o prověření ze strany UPC…nejsem žádnej ultra IT specialista, ale úplnej blb taky nejsem, takže věci jako reinsal win a výměna síťovky je základ…

  • Dan

    Ehm zrovna ted resim tenhle problem a jsem pripojeny pres mobil v ruznich mutacich se to neustale cyklicky opakuje nepripoojim se pripojim se ale nedostanu se na stranky a td. ,ale to jsem vubec nechtel resit jen pro lidi jako ja kteri nemaji pevnou linku a volaji z mobilu pricemz kazdy telefonat stoji temer to co pausal za tuhle nesluzbu .Dlouho jsem patral
    kde se vlastne takove klientske centrum UPC vlasne nachazi a svete div se nasel adressa jest U NAKLADOVEHO NADRAZI 6 ,PRAHA 3 a maji dole na recepci telefon ze ktereho se dovolate temer okamzite a zadarmo dokonce jsem zaznamenal po te co jsem je navstivil podstatne vetsi ochotu resit muj problem,asi abych tam neopruzoval moc casto.Chapu ze tohle reseni je tak mozna pro prazaky a to ne jeste pro vechny ale snad to nekomu usetri cas straveny hledanim.No interenet stejne po dni funkce prestal takze je budu muset opet navsitvit a uz me to vazne zacina sra…..

  • Tomáš

    Diky Petre, za to cislo na usrednu upc. Pratele, inet mi nefunguje 5 týdnů a je to fakt naprosto bez šance se dovolat na normální „poruchový“ telebus. Ty stvoření jsou splachovací. Chápu, že upc jako globální firma chce hrabat prachy, ale platit několik tisíc Kč ročně za nefungující služby a naprosto arogantní přístup se mi nechce. Máte někdo tip na jiné inetové připojení v ceně do 500/měs? Díky.

  • Honza

    Dne 7.12.2007 jsem zjistil, že tel UPC je bez signálu. Zavolal jsem ne zákaznickou linku cca po 10 min. jsem to vzdal. Můj syn měl větší trpělivost a po 20 min. se přihlásil operátor a přepojil ho na technika ) dalších 10 min. čekání ). Závěr rozhovoru byl do 2 pracovních dnů provede opravu na dálku To jsou služby a co mezitím musí člověk vyslechnout to ví jen ten kdo volal na zákaznickou linku. Děkuji všem za jejich trpělivost k nám zákazníkům.

  • Miroslav Průša

    Dne 30.11.2007 nám byl nainstalován UPC internet + kabelová televize v Sevastopolské ulici, Kladno. S televizním signálem problém není, ale internet nám do dnešního dne nejde, přes veškeré tel. urgence! žádám o finanční kompenzaci a okamžitou opravu internetu! Dále mě zaráží doba telefonátu, kdy jsem nejdříve spojen s Vaším automatem (tarif již běží) a po 15ti – 17ti minutách jsem fyzicky spojen s operátorem, což je dalších cca 10minut hovoru! Tento týden jsem volal 3x a přemýšlejte, kolik finančních prostředků mě to stálo za chybu zaviněnou Vaší společností!_ Celý týden musím navštěvovat internetové kavárny, abych mohl pracovat – opět počítejte mé vynaložené fin. náklady! Zdá se Vám to standartní!!!??? Očekávám od Vás nápravné kroky, děkuji.

Napsat komentář

Můžete použít tyto HTML tagy

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>